رفتن به محتوای اصلی
چند نکته پر اهمیت داستان پردازی در متن که باید بدانید

چند نکته پر اهمیت داستان پردازی در متن که باید بدانید

story blog

همیشه میگن اگه میخواید پستتون جذاب باشه و گیرا پس داستان پردازی کنید ما امروز میخوایم در مورد اهمیت داستان پردازی با شما صحبت کنیم و بهتون بگیم که چه فوایدی دارد.

ما انسان ها همیشه حس و حوصله برای خواندن مطالب وب سایت ها نداریم اما دیروز وقتی در حال پیدا کردن مطالب در مورد استارتاپ گرایند ششم بودم، مطلبی نظرم را به خود جلب کرد مرتبط با استارتاپ گرایند سوم بود. با اینکه به شدت احساس خستگی می کردم درگیر آن شدم و تمام مطلب آن را خواندم. البته این برای خودم عجیب بود چرا که بیشتر اوقات پست های بلند را رها می کنم یا به سر تیترهای آن بسنده می کنم. این بود که کمی ذهن مرا درگیر کرد که چرا واقعا برخی پست ها باعث می شوند که ما از ابتدا تا آخر آن ها را خط به خط بخوانیم.
این واقعا برایم اهمیت داشت که مطلب مورد نظر دارای چه ویژگی بوده که نظر مرا جلب کرده است. بعد از خاموش کردن سیستم کمی به این موضوع فکر کردم اما با فکر کردن عادی نمی توانستم به پاسخ برسم. این بود که دوباره لینک مطلب را پیدا کردم و دوباره آن را خواندم و با یک مطلب معمولی مورد مقایسه قرار دادم . بعد از این با یکی از دوستان در این باره صحبت کردم تنها چیزی که به آن دست یافتم این بود که قهرمان متن مورد علاقه ی من به طور داستان وار، جریان موفقیت خود را بیان کرده بود و من با اشتهای دریافت تجربه ی وی در حال خواندن متن بودم. داستان سازی درست همان چیزی است که کاربران خسته ی ما این روزها به آن نیاز دارند اما ما کمتر به آن توجه می کنیم.

داستان سازی وبلاگ چیزی است که این روزها برای گوکل نیز اهمیت دارد . این بود که به دنبال و جستجوی آمار مرتبط با داستان سازی بودم. طی آمار جالبی که از یک وب سایت عالی دریافت کردم این بود که کاربران تا ۳۰۰ درصد بیشتر به محتوای داستان دار علاقه پیدا می کنند و تا آخر آن را می خوانند.
علاوه بر اینکه مخاطب جذب مطلب می شود مدت زمانی هم که او در سایت باقی می ماند بسیار برای ما مهم و ارزشمند است چرا که گوگل به این ویژگی امتیاز مثبت می دهد. بنابراین سعی کنید محتوایتان را در گیر داستان کنید و از داستان های جالب و البته واقعی برای موضوع استفاده کنید. راستی مطلبی که الان برایتان می نویسم، حاصل مطلبی است که از عصر در گیر آن بودم و نهایتا اکنون که ساعت ۳ صبح است توانستم به نتیجه ای برسم که برای شما هم مفید باشد.

نکته مهم این است که متنی که من آماده کرده ام و شما هم تا الان با تمام درگیری ها، در حال خواندن آن هستید، حاوی داستانی است که به پیدایش و اهیمت موضوع داستان پردازی در متن ختم شد و اکنون ساعت ۳ صبح است و خوشحالم که توانستم یک موضوع را به طور تجربی، کشف کنم .حال سعی شد که شما تاپ ترین نکات را در این باره بدونید و اونارو به کار ببرید واقعا نمیدونم چقدر مطالبم تونسته مفید باشه ولی براتون آرزوی موفقیت میکنم در زمینه داستان پردازی فقط لازم است این نکته را بهتون بگم که برای داستان پردازی تخیل حرف اول را میزنه پس سعی کنید تخیل مثبت داشته باشید و سعی کنید از تخیل منفی کاملا خودتون را دور کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا