رفتن به محتوای اصلی
اولین فروشگاه آنلاین را راه بیاندازید

اولین فروشگاه آنلاین را راه بیاندازید

ecommerce-shopping-cart

اگه دفعه اولتون هستش که مایل هستید فروشگاه اینترنتی یا فروشگاه آنلاین راه اندازی کنید بهتون شدیدا توصیه میکنیم این مطالب را تا آخر مطالعه کنید چون میتونه برای شما بسیار مفید و ضروری باشه میخوایم نکات جالبی را بگوییم تا به بهترین نحو فروشگاه خودتون را افتتاح کنید

پلتفورم خود را انتخاب کنید.

انتخاب پلتفورم برای ساخت فروشگاه آنلاین تصمیم مهمیست. این زیر بنای کار شما را تعیین می‌کند. تمام ابزارهای دیگر از روند پرداخت اینترنتی گرفته تا استراتژی بازاریابی به این تصمیم وابسته خواهد بود.
در ابتدا باید بدانید که چه مدت زمانی را برای فروشگاه خود اختصاص خواهید داد. آیا این یک کار تمام وقت است یا آن را در کنار سایر کارها انجام خواهید داد؟ این مورد نقش مهمی را در انتخاب پلتفورم بازی خواهد کرد.
اکثر پلتفورم‌های فروش اینترنتی رابط کاربری خوبی دارند به نحوی که حتی کارآفرینان تازه کار نیز می‌توانند یک فروشگاه با ظاهر حرفه‌ای را با تلاش و در زمان کمی راه اندازی کنند. با این حال مهم است که پلتفورمی را انتخاب کنید که هم با سطح تخصص شما هم‌خوانی داشته و هم مناسب تجارت شما باشد. بهترین راهکار برای کسب اطلاعات در این زمینه پرسیدن از سایر افراد است. به گفتهCasandra Campbell مدیر بازاریابی محتوی در شرکت Shopify لازم است با مالکین سایر کسب و کارهای اینترنتی درباره چیزی که آنها استفاده می‌کنند صحبت کنید و سپس خودتان هم آن را امتحان کنید.
فاکتورهای مهم دیگری که باید برای انتخاب پلتفورم در نظر بگیرید، تفاوت قیمت، قابلیت‌ها، سرویس پشتیبانی و امکانات اتصال ابزارهای ثالث است.
به گفته David Schwartz معاون شرکتWiX اگر مالک یک کسب و کار می‌خواهد کاری بیش از فروش انجام دهد، مثلا بخواهد یک بلاگ، خبرنامه، یا قابلیت رزرو سرویس را داشته باشد، می‌تواند آن را از ابتدا درون فروشگاه آنلاین خود قرار دهد.
بیش از ده‌ها شرکت برای ارائه سرویس تجارت الکترونیکی وجود دارند، اما برای استفاده از پلتفورم‌هایی با قابلیت‌های بالا، می‌توان به شرکت‌هایی از جمله Shopify, Bigcommerce, Wix, Squarespace, GoDaddy و Etsy اشاره کرد.
اگر برای راه‌اندازی یک فروشگاه کامل مردد هستید، اما می‌خواهید که فروشگاه اینترنتی داشته باشید، می‌توانید از فروشگاه های Amazon و eBay استفاده کنید. این شرکت‌ها امکانات تجاری خوبی از جمله خدمات مشتریان و حمل و نقل را ارائه می‌دهند که با استفاده از آنها می‌توانید حضور اینترنتی خود را از مقدار کم ولی رو به رشد شروع کنید.
به یاد داشته باشید که این شرکتها نسبت به کسب و کار شما اشتیاق نشان می‌دهند و آمادگی پاسخگویی به سوالات شما را دارند.

مشتریانتان را بشناسید.شناخت مشتری مهم ترین نکته است

به عنوان مالک یک فروشگاه اینترنتی، افرادی که در سایت شما پول خرج می‌کنند باید در اولویت اولتان باشند و باید تا آنجا که می‌توانید همه چیز را درباره آنها بدانید. بر اساس محصولاتی که می‌فروشید، تصویری از مشتریان ایدآلتان را تصور کنید و تلاش کنید آنها را به سایت خود جذب کنید و آنقدر نگهشان دارید تا خرید کنند.
به گفته Jimmy Duvall مدیر محصولات Bigcommerce می‌توانید این کار را از طریق تمایزهای قیمتی، کالای خاص، گزینش درست ، محتوا و سایر تکنیک‌ها انجام دهید. این کار ساده است، اما باید قبل از راه‌اندازی فروشگاهتان از خود بپرسید که چرا یک نفر باید از شما خرید کند.
این پارامترها می‌تواند به شما برای انتخاب یک تامین کننده پلتفورم مناسب و طراحی‌ قابلیت‌های فروشگاه آنلاینتان کمک کنند. برای مثال فروشگاه خرید اینترنتی صنایع دستی Etsy بزرگترین پلتفورم برای فروشندگان مستقل نیست، اما می‌تواند خریداران مشخصی را به سمت خود جلب کند.
Etsy نه‌تنها کاملا شناخته شده ، بلکه برای اجناس دست‌ساز طراحی شده است.
سایت خود را طراحی کنید.
اکثر صاحبان کسب و کار برای راه‌اندازی وب‌سایت خود طراحی زیبا و خاصی را در ذهن دارند. اما برای افرادی که ایده خاصی ندارند، راهکار مناسب شناسایی وبسایت‌هایی است که شما را به عنوان مشتری جذب می‌کند و پس از آن یادداشت‌برداری از خصوصیت‌های بارز آن است که شما می‌خواهید در وب‌سایت خود جای دهید.
علاوه بر آن زمانی را برای فکر کردن درباره خواسته‌های مشتریان خود اختصاص دهید. آیا آنها سایت شما را توسط موبایل باز می‌کنند یا توسط کامپیوتر خود قیمت ها را به‌طور دقیق بررسی می‌کنند؟ از قضا باید خود را برای هر دو حالت آماده کنید یعنی باید سایت خود را بر اساس پلتفورمی کهResponsive باشد طراحی کنید.
به گفته Campbell چگونگی ظاهر سایتتان برای ایجاد اعتماد و جذب مشتریان نقشی اساسی دارد. مهم است طراح شما تمیز و ساده باشد و در عین حالresponsive باشد تا بتواند از طریق هر دستگاهی در دسترس قرار بگیرد.
در رابطه با بحث اطمینان، Tania Rojas مدیر تجارت GoDaddy پیشنهاد می‌کند که آدرس و شماره تماس کسب و‌کار خود را در معرض دید قرار دهید تا خریداران بدانند که از یک فروشگاه حقیقی خرید می‌کنند. می‌توانید بخشی از سایت را به نظرات مشتریان اختصاص دهید. همچنین می‌توانید در بخشی از سایت اطلاعاتی درباره فروشگاه، مالک آن و چرایی شروع این کسب و‌کار را قرار دهید.
تصاویر محصولات بخش دیگری است که باید بر روی آن تمرکز کنید. تصاویر نقش مهمی را در تجارت الکترونیک بازی می‌کنند. چرا که آنها اصلی‌ترین نماشیگر آنچه هستند که افراد می‌خرند. همیشه تصاویر با کیفیتی از محصولات خود تهیه کنید. حتی می‌توانید در صورت صلاح‌دید تصاویری از به کا‌ر‌بردن این وسایل تهیه کنید تا مشتریان بیشتر با محصول شما آشنا شوند.

استراتژی بازاریابی خود تعیین کنید.تا بهتر نتیجه بگیرید

گرفتن اولین سفارش لحظه بزرگی برای هر کسب و‌کار اینترنتی است، اما قبل از آن باید سایتتان بازدید شود.
برخی افراد فکر می‌کنند به محض آنکه فروشگاهشان را راه‌اندازی کنند، می‌توانند فروش داشته باشند، اما آنچه که نمی‌دانند این است که برای داشتن فروش باید یک استراتژی بازاریابی را اجرایی کنند.
اکثر فروشگاه‌های آنلاین از ترکیب شبکه‌های اجتماعی، تنظیمات SEO و بازاریابی از طریق ایمیل استفاده می‌کنند تا بتوانند ترافیک سایت خود را افزایش دهند.
هنچنین می‌توانید قبل از اجرای گسترده، بازاریابی خود را مورد آزمایش قرار دهید. بسیاری از پلتفورم‌های تبلیغاتی بزرگ از جمله گوگل، اعتبارات رایگانی را برای کسب و‌کارهای جدید ارائه می‌دهند. اگر کسب و کارتان جدید است لازم است که توسط تبلیغات، مخاطبان را به سمت خود جلب کنید.

منتظر چالشها باشید.چالشها مهم اند

اگر در زمان راه‌اندازی فروشگاه اینترنتیتان با مشکلاتی رو به‌رو شدید دلسرد نشوید. جدا از احتمال وجود مشکلات تکنیکی، مشکل اصلی اکثر کسب وکارهای جدید پیرامون مسائل مالی و ایجاد فروش است.
انتخاب کالای مناسب برای فروش و شناسایی تامین‌کنندگان و هچنین فروش محصولات می‌تواند کار دشواری باشد. کار خود را از کوچک شروع کنید تا بتوانید در آینده آن را رشد دهید. سفارشات کم این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید از مشتریان خود فیدبک بگیرید تا بتوانید در صورت وجود مشکل آن را به سادگی رفع کنید.
پس از شروع فروش بهتر است که خود را برای فروشی آهسته آماده کنید. اکثر مشتریانی که از سایت بازدید می‌کنند هیچگونه خریدی انجام نمی‌دهند و به طور میانگین تنها۳ نفر از هر۱۰ نفر که کالاها را در کارت خود قرار می‌دهند، پرداخت نهایی را انجام می‌دهند.
همچنین اگر یکی از استراتژی‌های بازاریابیتان جواب نداد، ناامید نشوید. چگونگی دست‌یافتن به مخاطب درست نیاز به کمی تجربه دارد.
اگر استراتژی بازاریابی خود را اجرایی و فروشگاه خود را بهینه کردید، ولی هیچ فروشی نداشتید، از مشتریان مورد هدفتان فیدبک بگیرید. ممکن است مشکل از قیمت‌گذاری باشد و یا اینکه کالای شما پاسخگوی نیازهای مشتریانتان نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا