رفتن به محتوای اصلی
سازگار کردن فروشگاه اینترنتی با موبایل ها و تبلت ها

سازگار کردن فروشگاه اینترنتی با موبایل ها و تبلت ها

سازگار کردن فروشگاه اینترنتی

اینکه سایت فروشگاهی شما در تمامی دستگاه های موبایلی همچون تبلت ها و دیگر اسمارت فون ها سازگار باشد و ابعاد و استایل های آن به هم نریزد بسیار مهم است که رعایت نکردن این مورد قطعا باعث کاهش کاربران سایت شما خواهد شد، اگر نمیخواهید بخاطر چنین موضوعی کاربران خود را از دست دهید پس باید به توصیه هایی که ما در این مقاله یادآور میشویم توجه داشته باشید.

مرحله اول:

فروشگاه خود را در دستگاه های مختلف بررسی کنید، اگر خوش شانس باشید سایت شما طوری طراحی شده است که در تمامی دستگاه ها سازگار است، به اصطلاح “موبایل فرندلی” است.

 

مرحله دوم:

اگر خیلی خوش شانس نبودید و سایت شما مثلا در اندازه های تصاویر دچار مشکل میشد و یا در مراحلی از خرید محصول نقص هایی داشت پس باید به سراغ روش های موبایل فرندلی کردنش برویم.

 

روش اول:

سایت خود را به صورت ریسپانسیو بازنویسی کنید. ریسپانسیو کردن یک وبسایت در حقیقت راهی برای نمایش سایت در هر دستگاه و پلتفرم است. شما با این کار وبسایت خود را برای انواع دستگاه ها سازگار میکنید. اما گاهی کد های سایت به گونه ای نوشته شده اند که امکان ریسپانسیو کردن آنها وجود ندارد و گاهآ خیلی زمانبر است در چنین مواقعی راه حل چیست؟

روش دوم:

اگر کدهای شما اجازه ریسپانسیو کردن را به شما نمیدهند میتوانید از یک زیر دامنه موبایلی برای سایت خود در نظر بگیرید در این روش که گوگل هم از آن پشتیبانی می کند اگر دامنه شما به صورت “http://demo-blog.mr2app.com” باشد با قطعه کدی که در هد سایت قرار داده می شود هنگامی که کاربر با موبایل وارد سایت شده باشد به زیر دامنه ای همچون “m.http://demo-blog.mr2app.com” وارد میشود که در این زیر دامنه میتوانید قالب مخصوص موبایل را قرار دهید و مشکلات قبلی که کاربران موبایلی داشتند را اصلاح کنید.

 

نکته مهم: اگر دستگاه های مختلفی برای بررسی موبایل فرندلی بودن سایت خود در دسترس ندارید میتوانید با وارد کردن آدرس سایت خود در سایت هایی که این موضوع را بررسی میکنند موبایل فرندلی بودن سایت خود را آنالیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا