رفتن به محتوای اصلی
ایده ای جالب برای شروع استارت آپی که میتواند آمازون را زمین بزند!

ایده ای جالب برای شروع استارت آپی که میتواند آمازون را زمین بزند!

سونیا من خبر نگار شرکت Inc است که در زمینه کسب و کار های مرتبط با تکنولوژی فعالیت می کند. وی در این خصوص عملکرد چندین شرکت فروشگاه آنلاین مواد غذایی را مورد بررسی قرار داده و به نکات قابل توجهی رسیده است.

سونیا من می گوید: من یک جوان هستم که خرید کردن از فروشگاه های محلی برای خسته کننده است از این رو مشتاق به خرید آنلاین هستم، اما مشکلاتی که در فروشگاه های انلاین مواد غذایی وجود دارد باعث شده است که من نتوانم به صورت انلاین خرید کنم.

اما مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد این است که خرید مواد غذایی به صورت انلاین چندان در بین مردم رایج نیست و باید ابتدا فرهنگ سازی شود. از آن جایی که هنوز استارت آپ موفقی در این زمینه وجود ندارد و با توجه به نیاز مردم شرکت های زیادی می توانند در این زمینه وارد شوند و با ایده های جدید سعی کنند بازار فروش آنلاین مواد غذایی را به خود اختصاص دهند. به طوری که بتوانند فروشگاهی را راه اندازی کنند که کاربران همانند یک خرید عادی از فروشگاه محلی در بین محصولات قدم بزنند و محصولات مورد نیاز خود را خریداری نمایند.

 

فروشگاه آنلاین مواد غذایی

فروشگاه آنلاین مواد غذایی

سایت Brandless ایده جالبی برای فروش محصولات خود دارد. در این سایت تمامی محصولات از یک برند می باشند و از هر محصول تنها یک نوع در دسترس است با اینکار کاربران وقتی به سایت مراجعه می کنند دیگر نیاز به برسی محصولات ندارند و تنها باید تصمیم بگیرید که آیا محصول را خریداری نمایید و اینکه چه تعداد از آن نیاز دارید.

این ایده جالبی برای یک فروشگاه آنلاین مواد غذایی است اما یک مشکل بزرگی که این سایت دارد هزینه‌ ی حمل ۹ دلاری ارسال محصولات است. گرچه با خرید بیشتر از ۷۲ دلار کاربران شامل تخفیف در ارسال می شوند.

نکته دیگری که در این فروشگاه آنلاین مواد غذایی وجود دارد این است که تنها مواد فاسد نشدنی را عرضه می کند.

در حقیقت از دید کاربر این یک خرید گران برای او است چرا که نفر سومی به جای او خرید می کند و در عین حال نیاز او هم چنان پا برجاست و به طور کامل برطرف نشده است چرا که او برای خرید مابقی محصولاتی که درون فروشگاه وجود ندارد مجبور است به فروشگاه محلی سر بزند و خرید نماید. در چنین حالتی کاربر کمتر به سراغ خریدی می رود که نیاز او را برطرف نمی کند و در عین حال هزینه بیشتری برای او دارد.

 

فروشگاه آنلاین مواد غذایی

 

استارتاپ Good Eggs فروشگاه آنلاین مواد غذایی دیگری است که در این زمینه فعالیت می کند و تا حدی مشکلات سایت Brandless  را برطرف کرده است و به صورت کامل نیاز شما را به مواد غذایی برطرف می کند. اما این سایت به دلیل کمبود بودجه تنها در سانفرانسیسکو فعالیت می کند.

فروشگاه آنلاین مواد غذایی Farmstead 

استارتاپ Farmstead با توجه به تجربه ای که از سایت های قبلی به دست آورد سعی در مدیریت انبار های خود کرد تا با مشکلات مالی که Good Eggs با آن مواجه بود روبرو نشود از این رو با استفاده از هوش مصنوعی کالاهای مورد نیاز کاربران را حدس می زد و انبار های خود را با توجه به نیاز کابران پر می کرد. همچنین این استارتاپ مراکز کوچکی را برای توزیع در نظر گرفته است و محصولات محدودی را در آن ها قرار داده است که مطمئن است این محصولات به فروش می رسند. این فروشگاه برای انتخاب محصولات خود از بازخورد کاربران استفاده می‌ کند تا محصولات مرغوبی را ارائه دهد. این استارتاپ کاربران را تشویق می‌کند تا محصولات خود را به صورت هفتگی سفارش دهند و به افرادی که چنین کاری را انجام دهند جوایزی از جمله ارسال رایگان می دهد.

استارتاپ Farmstead توانسته است تا به امروز در حوزه کاری خود موفق باشد و به عنوان بهترین فروشگاه آنلاین مواد غذایی که به نیاز های کاربران پاسخ صحیح می دهد ظاهر گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا