رفتن به محتوای اصلی
راز های موفقیت علی بابا بزرگترین شرکت تجارت الکترونیک

راز های موفقیت علی بابا بزرگترین شرکت تجارت الکترونیک

بزرگترین شرکت تجارت الکترونیک

شرکت علی بابا بزرگترین شرکت تجارت الکترونیک در چین است که در دنیا رتبه ششم را در این حوزه به خود اختصاص داده است. این شرکت در سال های نخست فعالیت خود درامدی در حدود ۱۷۰ میلیارد دلار داشت. پس از چند سال توانست از شرکت وال مارت جلو بزند و عنوان بزرگترین خرده فروش جهان را به خود اختصاص دهد. این در حالیست که به طور ماهانه ۵۰۰ میلیون کاربر از اپلیکیشن موبایل علی بابا استفاده میکنند.
جالب است بدانید که نام این شرکت بزرگ که حجم ناخالص کالاهای ان از دو شرکت معروف امازون و وای بی بیشتر است، از ادبیات ایران و کتاب هزار و یک شب گرفته شده است. جک ما در این باره می گوید که وقتی در سانفرانسیسکو از افراد مختلف در مورد علی بابا پرسیدم متوجه شدم که اکثر مردم به خوبی علی بابا را میشناسند و داستان آن را خوانده اند از این رو تصمیم گرفتم که نام علی بابا را برای شرکت خود انتخاب کنم چرا که تلفظ آن نیز برای افراد راحت بود و به خوبی در ذهن آن ها جای میگرفت.

سایت Taobaoبزرگترین شرکت تجارت الکترونیک

بزرگترین شرکت تجارت الکترونیک شرکت علی بابا بعد از چند سال تلاش و موفقیت روز افزون که بخاطر ایده بسیار جالب این شرکت بود اقدام به راه اندازی سایت دیگری با نام Taobao کرد. کار این وبسایت معرفی و فروش محصولات متنوع بود. این سایت تا جایی پله های ترقی را دو تا یکی بالا رفت که بعد از ۱۲ سال به بزرگترین و پربازدیدترین وبسایت فروش انلاین در چین مبدل شد.
راز های موفقیت این سایت تراکنش های بدون کمیسیون و استفاده از پلت فرم های پرداخت شخص ثالث و دیگر امکانات جدید با ایده های تازه این وب سایت بود.

سرویس Alipay

بزرگترین شرکت تجارت الکترونیک

این سرویس یک پلت فرم پرداخت آنلایت شخص ثالث است که توسط تیم علی بابا طراحی شد. از مزیت های آن میتوان به عدم دریافت هزینه برای تراکنش ها در ان اشاره کرد. گرفتن فیدبک از مشتریان و مطلع شدن از اینکه از خرید خود راضی بوده اند یا خیر نیز از دیگر مزایای این سرویس است.

سرویس (Alibaba Cloud (Aliyun وسرویس Yahoo! China و نیز سرویس AliExpress از دیگر سرویس های شرکت علی بابا هستند که هر کدام یکی پس از دیگری وارد دنیای تجارت الکترونیک شدند.

اشتباهات شرکت علی بابا

بزرگترین شرکت تجارت الکترونیک

علی بابا نیز همانند هر شرکت دیگر چالش های خود را داشته و مسیری پر از فراز و نشیپ را پشت سر گذاشته است. به طوری در سال های نخست تاسیس آن بعد از یک رشد خوب به دلیل فروکش کردن استفاده از اینترنت دچار وضعیت بهرانی شده و به مرز ورشکستگی رسید.

یکی از اشتباهات بزرگ جک ما در بدترین روز های شرکتش نا امیدکردن کارمندان اصلی بود. او با گفتن اینکه هیچ یک از کارمندان اصلی شرکت مدیر اجرایی شرکت نخواهند شد شرکت خود را دچار بهران دوم کرد. با این تجربه جک ما به این رسید که برای رشد و پیشرفت شرکت خود باید برای کارمندان خود ارزش قائل باشد تا آن ها بتوانند با انرژی کار کنند و خلاقیت داشته باشند. جک ما در این خصوص می‌ گوید: ” درسی که من در تیره‌ ترین روزهای علی بابا گرفتم این بود که شما باید در همه حال به کارمندان خود ارزش دهید و کاری کنید که آن‌ ها احساس نوآوری و خلاقیت داشته باشند.”

از دیگر اشتباهات علی بابا میتوان به ادغام سایت Koubei.com با سایت Taobao ، سرمایه‌گذاری روی Stars Express ، پلت‌فرم B2B، اپلیکیشن laiwang ، سرویس Alipay و سرویس Yahoo China  اشاره داشت . اما با همه این اشتباهات علی بابا هم اکنون جزو بزرگترین اقتصاد خرده‌ فروشی دنیا شناخته می شود. پس در راه پیشرفت اشتباه کردن چندان اهمیتی ندارد بلکه نحوه مواجهه با مشکلات و اشتباهات است که موفق شدن و یا شکست خوردن شما را مشخص می کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا