رفتن به محتوای اصلی
روش های اصولی برای تولید محتوای جذاب برای کاربران

روش های اصولی برای تولید محتوای جذاب برای کاربران

تولید محتوای جذاب

همیشه این اتفاق تکرار میشود. یک نفر کسب و کاری راه انداخته و به سراغ تبلیغات اینترنتی می رود، سایتی ساخته و در آن به تبلیغ برند خود می پردازد. اما نکته تلخ داستان اینجاست که دیده نمیشود. در دنیای بزرگ اینترنتی دیده شدن و شناخته شدن همانند معروف شدن ستارگان سخت و چالش برانگیز است، پس موفق شدن در این راه اتفاقی نیست.

در این مقاله به بررسی نکات مهم و اصولی برای تولید یک محتوای عالی برای شناخته شدن و معرفی کسب و کارتان خواهیم پرداخت.

نبض مخاطبین خود را در دستتان بگیرید

همواره خود را جای مخاطبینی بگذارید که میخواهید نظر آن ها را جلب کنید و با خودتان بگویید که به چه چیزی برای بهتر شدن نیاز دارید. تمام تلاش شما برای تولید محتوا جلب مخاطبین است پس اینکه محتوایی تولید کنید که مناسب آن ها باشد خیلی واضح و مشخص است. پس خوب مخاطبین خود را شناخته و بهترین محتوایی را که فکر میکنید آن ها نیاز دارند را برایشان تولید کنید.

اولویت بندی مخاطبین

برای اینکه به مرحله ای برسید که محتوای شما برای همه کاربرانتان جذاب باشد باید هزینه و تجربه زیادی داشته باشید، اما میتوانید تا رسیدن به این مرحله برخی از کاربرانتان که اولویت بیشتری دارند را در نظر گرفته و بر روی آن ها تمرکز کنید.

شخصی سازی

تولید محتوای اختصاصی اغلب دارای هزینه زیادی است اما از طرفی تولید محتوای تکراری شانس شما را برای موفقیت تقریبا به صفر میرساند. پس چاره چیست؟ در چنین شرایطی چه راه کار هایی وجود دارد؟

در حقیقت در مواقعی که شما بودجه چندانی برای تولید محتوای اختصاصی در کل سایتتان ندارید میتوانید بخشی از محتوای خود را شخصی سازی کنید و با گذشت زمان میزان تولید محتوای اختصاصی خود را افزایش دهید.

از جذابیت عکس ها قافل نشوید

همه انسان ها از دیدن تصاویر زیبا و جذاب لدت میبرند، همیشه تصاویر جدید با تم های روشن و جذاب نگاه انسان را جذب خود میکند، پس در سایت خود از عکس های جذاب با رنگ های روشن استفاده کنید. کمی به قالب سایت خود توجه کنید ببینید شما به عنوان مخاطب از گشت و گذار در سایت خود لدت می برید…؟؟

از این نکته غافل نشویم که Google Image search نیمی از جستجوهای Google را از آن خود کرده است.

علاوه بر تصاویر فیلم ها، گیف ها و محتوای تعاملی نظیر کوییز ها نیز جذاب خاص خودش را دارد.

مثال بزنید

برای گفته های خود مثال بیاورید. قطعا شنیده اید که یک تصویر به اندازه هزار واژه می‌ ارزد، پس با مثال زدن به مخاطب خود بگویید که این کار شدنی است و افرادی در گذشته همانند شما بوده اند که این راه را رفته و در آن موفق شده اند.

ساده بنویسید

از نوشته های دشوار و تو در تو خود داری کنید. با زبان ساده و خوانا بنویسید و کیفیت خوانایی مطالب خود را بالا ببرید. از زیاده گویی و خلاصه گویی پرهیز کنید و با زبان ساده مطلب خود را برسانید چرا که هر چه سطح نوشته بالاتر باشد مخاطبین کمتری به خود جلب میکند. اغلب افراد وقت و توجه زیادی برای درک مطلب شما به خرج نمیدهند پس شما نیز آن ها را به چالش نکشید و حرف خود را روان و ساده به آن ها بگویید.

یک نظر برای این نوشته موجود است
  1. با سلام و عرض ادب به مدیر سایت mr2app و کادر مجرب سایت mr2app
    در اینجا جا داره از مقالات خوبی داخل سایت میذارید تشکر کنم مقالات بسیار خوبی هستند من همیشه پی گیر مقالات خوبتون هستم تا نکات جدید یاد بگیرم امیدوارم بازم مقالات بسیار خوب دیگه هم بذارید تا ما استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا