رفتن به محتوای اصلی
مشکل نیمه ­‌کاره رها کردن خرید های آنلاین

مشکل نیمه ­‌کاره رها کردن خرید های آنلاین

یکی از مشکلات اپلیکشین های فروشگاهی و سایت خرید های آنلاین این است که کاربران مهمان هنگامی که میخواهند سید خود را تکمیل نمایند زمانی که با صفحه ثبت نام در سایت مواجه می شوند از خرید منصرف شده و خرید خود را نیمه کاره رها می کنند. شاید یکی از دلایل این امر پیچیدگی مراحل ثبت نام باشد.

برمبنای مطالعاتی که در زمینه تجارت الکترونیک (e-commerce)، صورت گرفته است، حدود ۵۳ درصد از درآمد فروشگاه‌ هایی که از طریق تلفن همراه کار می­‌ کنند توسط کاربران مهمان تامین می شود و ۴۷ درصد دیگر آن را کاربران عضو شده در فروشگاه ها تامین می ­‌کنند. جالب است بدانید که کاربران عضو شده در فروشگاه، به ازای هر  خرید، ۱۰ درصد بیش از کاربران مهمان پرداخت می‌ کنند.

بر اساس تحقیقات واحد تحقیقات مؤسسه بیزینس اینسایدر (Business Insider) تقریبا ۵۰ درصد از خرید ها در ایالات متحده آمریکا، در مرحله تکمیل خرید نیمه‌ ­کاره رها می­‌شوند. این مرکز تحقیقاتی به دنبال راه های و تکنیک هایی برای کاهش این نرخ می باشد. در ادامه به نتایج مهم این تحقیق اشاره خواهیم کرد.

البته باید به این موضوع اشاره کرد که همانطور که نرخ رها کردن خرید های آنلاین در حال افزایش است روی آوردن افراد به خرید آنلاین نیز در حال افزایش است.

 

خرید های آنلاین

خرید های آنلاین نیمه کاره واقعی

همیشه نمیتوان ترک یک خرید را به منظور انصراف از خرید در نظر گرفت چرا که برخی از کاربران در حقیقت از خرید خود منصرف نشده اند بلکه به دلیل شرایط مختلف خرید خود را به زمان دیگری موکول کرده اند. پس این کاربران در فرصت دیگری به سایت مراجعه کرده و خرید خود را انجام می دهند. اگر واقع بینانه تر به این موضوع نگاه کنیم میبینیم که احتمال وقوع چنین شرایطی بسیار زیاد است چرا که سر زدن به فروشگاه های اینترنتی بسیار ساده است و کاربر به راحتی می تواند در هر زمانی که فرصت داشت خرید خود را انجام دهد.

خرید های آنلایناما در این بین کاربرانی هستند که واقعا از خرید خود منصرف شده اند و یا به دلیل پیچیدگی فرایند خرید موفق به خرید محصول نشده اند. در این راستا مدیران سایت با تکنیک هایی ساده می توانند نرخ انصراف از خرید را کاهش دهند و یا می توانند با ارسال ایمیلی به کاربران آن ها را مجددا به خرید کالا ترغیب نمایند. طبق گزارشات پایگاه لیسترک (Listrak) ایمیل های ارسالی به کاربرانی که خرید خود را رها کرده اند بعد از سه ساعت به طور میانگین موجب خرید ۴۰ درصد از کاربران و بازدید ۲۰ درصد از آن ها می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا