رفتن به محتوای اصلی
مقایسه نقاط قوت و ضعف انواع فروشگاه ساز آنلاین

مقایسه نقاط قوت و ضعف انواع فروشگاه ساز آنلاین

با پیشرفت فروشگاه های اینترنتی و روی آوردن افراد به خرید اینترنتی هر کسی که یک کسب و کاری دارد سعی کرده تا وارد حوزه تجارت الکترونیک شود و محصولات خود را به صورت آنلاین به فروش برساند. از این رو فروشگاه ساز آنلاین زیادی به وجود آمدند تا نیاز افراد برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی مناسب را برطرف نمایند.

در این مقاله سعی داریم تا بهترین فروشگاه ساز ها را مقایسه کنیم و نقاط ضعف و قدرت آن ها را بررسی نماییم.

فروشگاه ساز آنلاین شاپیفای Shopify

شاپیفای یکی از بهترین فروشگاه ساز های موجود است که از نظر کد نویسی بسیار قوی است و در کد های Html و css دست شما را باز گذاشته تا در هر بخشی از فروشگاه خود بتوانید از کد های مورد نظر خود برای استایل دهی استفاده کنید.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد شاپیفای این است که از هر ایده جدید به خوبی استقبال می کند و خیلی سریع خود را به روز می کند. از دیگر امکانات شاپیفای می توان به برقراری ارتباط با آمازون اشاره کرد با این قابلیت شما میتوانید به راحتی کالا های خود را در آمازون به فروش برسانید.

فروشگاه ساز آنلاین

کاربرپسند بودن شاپیفای

فروشگاه شاپیفای یک فروشگاه کاملا کاربرپسند می باشد که این به اصطلاح User Friendly بودن از مزیت های دیگر آن است. شما میتوانید به مدت ۱۴ روز این فروشگاه را به صورت رایگان تست کنید اما پس از آن باید به صورت ماهیانه هزینه استفاده از آن را بپردازید.

سئو فروشگاه ساز آنلاین شاپیفای 

از نظر سئو نیز شاپیفای خیلی خوب بهینه سازی شده است و می تواند خیال شما را از نظر سئو فروشگاه خود تا حد زیادی راحت کند. طبق تحقیق ecommerce-platform سایت شاپیفای رتبه ۹۸ از ۱۰۰ را در سئو به خود اختصاص می دهد.

پشتیبانی

تیم تخصصی شاپیفای به صورت آنلاین در هر روز هفته به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات و مشکلات شما هستند و شما میتوانید به صورت تلفنی، ایمیل و چت با پشتیبانی ارتباط برقرار نمایید.

 

فروشگاه ساز آنلاین مجنتو Magento

مجنتو یکی از منعطف ترین فروشگاه ساز های شناخته شده است که امکانات نا محدودی را در اختیار کاربران قرار می دهد. با این فروشگاه ساز کاربران هرگز احساس محدودیت نخواهند داشت و به راحتی می توانند فروشگاه دلخواه خود را طراحی کنند و به ایده آل خود برسند.

این فروشگاه ساز از واحد های پولی مختلف، انواع محصولات و حتی نرخ های مالیاتی مختلف پشتیبانی می کند. مجنتو دارای ظاهر حرفه‌ای به همراه دسته‌بندی‌ مناسب، تبلیغات، فروش اختصاصی و گروه بندی مشتریان است.

مجنتو از پالاگین ها پشتیبانی می کند و به شما این امکان را می دهد که به راحتی با افزودن پلاگین مورد نظر قابلیت های درخواستی خود را به فروشگاهتان بی افزایید.

 

فروشگاه ساز آنلاین

کاربرپسند بودن مجنتو

برخلاف شاپیفای مجنتو خیلی کاربر پسند نمی باشد. اما با به روزرسانی های انجام شده در نسخه جدید سعی دارد تا این ضعف خود را برطرف نماید. به طور کلی می توان گفت مجنتو برای افراد حرفه ای تر در زمینه تکنولوژی مناسب تر می باشد چرا که پیچیدگی های خود را دارد.

مجنتو دارای یک نسخته رایگان به نام Magento CE می باشد که برای فروشگاه های کوچک مناسب است، اما نسخه Magento EE که برای فروشگاه های بزرگ تر است بسته به اندازه فروشگاه هزینه خاص خود را دارد.

سئو فروشگاه ساز آنلاین مجنتو

با وجود اینکه شاپیفای نیز از نظر سئو بسیار حرفه ای است اما باید بگویم مجنتو از نظر سئو در بین فروشگاه ساز ها حرف اول را می زند. طبق تحقیق ecommerce-platform سایت مجنتو رتبه ۱۰۰ از ۱۰۰ را در سئو به خود اختصاص داده است. و امکانات زیادی را در این راستا به کاربران خود می دهد.

 

پشتیبانی

در نسخه رایگان مجنتو خبری از پشتیبانی وجود ندارد اما کاربران میتوانند در انجمن های مختلف به دنبال راه حل هایی برای رفع مشکل خود باشند. اما در نسخه پولی آن کاربران میتوانند از پشتیبانی تخصصی تیم مجنتو بهره مند شوند. مجنتو همچنین دوره های رایگان و غیر رایگانی را برگزار میکنند که کاربران میتوانند از آن بهره مند شوند.

 

فروشگاه ساز آنلاین WooCommerce

ووکامرس یکی از پرطرف دار ترین فروشگاه ساز های شناخته شده است به طوری که طبق آمار سایت SimilarTech بر روی ۷۶۶ دامنه نصب شده است. علت این همه طرف دار هم نخست رایگان بودن آن است و دوم اینکه ووکامرس به صورت افزونه ای بر روی وردپرس نصب می شود و تمامی کاربران وردپرس می توانند به راحی از آن استفاده کنند.

فروشگاه ساز آنلاین ووکامرس

ووکامرس به دلیل راحتی در استفاده بسیار کابرپسند می باشد. اما سطح کاربرپسند بودن آن نسبت به شاپیفای کمتر است چرا که ووکامرس یک افزونه است و باید قبل از استفاده همانند هر افزونه دیگر تنظیم گردد اما باز هم جای نگرانی نیست چرا که تنظیمات چندان پیچیده ای ندارد و در سایت های زیادی آموزش تنظیم آن وجود دارد.

با اینکه ووکامرس یک افزونه رایگان است اما برای برخی از امکانات پیشرفته همچون امکانات سئو باید کمی هزینه بپردازید.

 

سئو فروشگاه ساز آنلاین ووکامرس

طبق تحقیق ecommerce-platform سایت ووکامرس رتبه ۹۸ از ۱۰۰ را در سئو به خود اختصاص داده است. و به دلیل اینکه روی ورپرس نصب می شود و کرابران به کد ها دسترسی دارند امکانات زیادی را در این راستا در اختیار شما قرار می دهد.

ووکامرس به دلیل تعداد کاربران بالا قالب های بسیار زیاد و متنوعی دارد. علاوه بر قالب های فروشگاه شما میتوانید از قالب های وردپرس نیز استفاده نمایید. هزاران قالب رایگان برای ووکامرس طراحی شده است که شما می توانید آن ها را از سایت هایی مانند ThemeForest دریافت کنید. گرچه در ابتدای کار پیشنهاد می شود از قالب پیش فرض خود ووکامرس به نام Storefront استفاده کنید که امکانات خوبی را در اختیار شما قرار می دهد.

 

برای این نوشته 2 نظر ثبت شده است
  1. از بین فروشگاه ساز های ایرانی فروشگاه ساز باب یکی از بهتریناس.من خودم فروشگاهمو باهاش ساختم و الان خیلی راضی ام نسخه رایگان و پولی داره بهتون پیشنهاد میکنم سایتشونو ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا