رفتن به محتوای اصلی
نکاتی از اهمیت ظاهر وبسایت قسمت اول

نکاتی از اهمیت ظاهر وبسایت قسمت اول

04 copy

زمانی که شما قصد طراحی یک وبسایت را دارید ظاهر وبسایت خیلی میتونه در جذب مخاطب و بازدید کننده مهم باشه امروز همراه ما باشید با نکاتی در این مورد که امیدوارم خوشتون بیاد و ازش رضایت کافی را داشته باشید امروز میخوایم بهتون بگیم چیکار کنید که ظاهر زیباتری داشته باشه وبسایتتون

اگر رنگ های مورد استفاده در سایت خود را (اعم از رنگ اصلی سایت، تبلیغات، عکس‌ها، نوشته‌ها و …) از روی سلیقه شخصی انتخاب کردید، لازم است یک بازنگری بر روی این موضوع داشته باشید، چرا که این بازدید کننده است که باید جذب وب سایت شما شود نه خود شما! البته این موضوع به معنای انکار اهمیت و نقش سلیقه و تمایلات شما در وب سایتتان نیست، بلکه به این معنی است که انتخاب رنگ های به کار رفته در وب سایت می بایست بر اساس اصول صورت پذیرد، چرا که یکی از تاثیرگذارترین مباحث در جذب کاربران در هنگام بازدید از یک سایت، گرافیک و به ویژه رنگ های به کار رفته در آن است.

در بحث رواشناسی رنگ ها، هر رنگ بیانگر و نشان یک موضع خاص می باشد، به طور مثال به موارد زیر توجه نمایید:

رنگ زرد، یک رنگ گرم وشاد است که می‌تواند موجب احساس رنجیدگی و خشم شود. از آنجایی که این رنگ، از بقیه رنگ ها سریع تر دیده می‌شود، از آن بیشتر برای جلب توجه استفاده می شود، به همین دلیل است که در اکثر تبلیغات اینترنتی از این رنگ استفاده می شود، اما رنگ مناسبی برای بدنه اصلی سایت نمی باشد.
رنگ سبز، رنگی سرد و به قولی نماد طبیعت است. رنگ سبز باعث کاهش استرس و موجب آرامش می گردد. رنگ سبز می تواند باعث افزایش قابلیت خواندن گردد و می تواند گزینه مناسبی برای وب سایت ها باشد.
اما اهمیت این موضوع به همین جا ختم نمی گردد. برای انتخاب رنگ در وب سایت خود تنها رعایت این موارد کافی نیست. بهتر است در انتخاب رنگ علاوه بر موارد فوق، نوع کسب و کار خود را نیز در نظر بگیرید. به طور مثال اگر زمینه کاری شما، هنر می‌باشد استفاده از رنگ های پرانرژی و هیجان انگیز توصیه نمی‌گردد، بلکه بهتر است از رنگ های گرم و آرام استفاده نمایید یا اگر در زمینه ورزشی فعالیت می کنید از رنگ های پر انرژی استفاده نمایید.

پس ظاهر سایت خود را با تامل، دقت و وسواس بیشتری پیاده سازی کنید.

در مطلب بعدی سعی خواهیم کرد کمی دقیق تر به این موضوع بپردازیم و همچنین چند طیف رنگی مناسب به شما معرفی کنیم.اگه مایل هستید این نکات را تکمیل تر یاد بگیرید فقط کافیه در ادامه  و در قسمت دوم این مطلب با ما همراه باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا