رفتن به محتوای اصلی
چرا به اپلیکیشن نیازمند هستید؟

چرا به اپلیکیشن نیازمند هستید؟

iPhone-Apps-For-Small-Business-Owners

الان دوره ای شده که حسابی تب و تاپ اپلیکیشن های موبایلی داغ شده چه در اندروید و چه در آیفون ما امروز میخوایم درباره این موضوع صحبت کنیم که اصلا چرا یک وبسایت نیاز به اپلیکیشن دارد و بهتون نکاتی را بگیم که اگر شما یک مدیر وبسایت هستید میتونه بسیار برای شما مفید و حائر اهمیت باشه پس اگر مایل هستید ما را در ادامه این مطلب همراهی بفرمایید

دلیل مهم اول: تعامل با مشتری

  چیزی که این روزها در مورد اپلیکیشن های فروشگاهی مهم تلقی می شود، در واقع مدیریت ارتباط با مشتری است. در یک اپلیکیشن فروشگاهی موبایل شما امکان ارتباط با مشتری تحت هر شرایطی خواهید داشت. این ارتباط ها همیشه منجر به درگیر کردن مشتری با محصولات و در نتیجه افزایش فروش می شود. در یک نرم افزار فروشگاه ساز  باید به خوبی قابلیت های ارتباط با مشتری گنجانده شده باشد تا فروشنده بتواند از طریق ارسال و دریافت پیام، ارسال نوتیفی و .. . با مشتری هر وقت که بخواهد در تماس باشد. با استفاده از یک نرم افزار فروشگاهی موبایل می توانید محتوای تازه تولید کنید و در معرض دید کاربران قرار دهید، چه بسا کاربران با آن محتوا ارتباط برقرار کنند و به اشتراک بگذارند و بدین طریق موجب توسعه کسب و کار شما بشوند.

دلیل مهم دوم : ارائه خدمات و پشتیبانی به مشتریان

یکی از کارهایی که یک فروشگاه می تواند در جهت بهبود ارتباطات خود با مشتری ها انجام دهد این است که امکان پشتیبانی از محصولات را طی هر ساعتی از شبانه روز برای آنان فراهم کند. یک اپلیشن موبایل فروشگاهی این امکان را فراهم می کند که مشتری شما، در هر شرایط و هر نقطه ی مکانی، با شما تماس بگیرد و در مورد محصول از شما سوال کند، یا اینکه مشکل خود را حل کند. در واقع پشتیبانی از طریق اپلیکیشن زندگی کاربران را راحت تر می کند و این در تصمیمات خرید آنان تاثیر گذار است.

دلیل مهم سوم: تنوع اطلاع رسانی و در آمد زایی

پلن های افزایش در آمد در اپلکیشن موبایل بیش از هر نوع بستر تجارتی قابل توسعه است. برای مثال استفاده از کوپن ها در ایام خاص می تواند موجب فروش دسته ای و ناگهانی شود. بنابراین شما می توانید با استفاده از اپلیکیشن فروشگاهی خود، پیشنهاد های فوق العاده به مشتریان بدهید و آنان را به یک خرید متفاوت و فوق العاده دعوت کنید.

دلیل مهم چهارم: تفاوت در نوع خرید

یکی از چیزهایی که کاربران به آن علاقه نشان می دهند، استقبال از چیزهای نو و جدید است. به طور کلی وقتی که شما فروشگاه تان را در معرض دید کاربران قرار می دهید، ان ها در حال تجربه ی خرید به صورت متفاوت هستند بنابراین از ان به خوبی استقبال می کنند.

اما دلیل های مهم بعدی نیز نباید از قلم بیفتند که ما آن ها را در زیر جمع آوری کرده ایم:

دلیل پنجم: سرعت بخشیدن به نو آوری در محصولات

همانگونه که برخی محصولات نظیر عینک گوگل نوعی نو آوری محسوب می شود، وجود اسمارت فون ها و تبلت ها نیز، هر چند مدت زمان زیادی از تولدشان می گذرد، می توانند شاه راه نو آوری ها باشند. برای مثال اگر فقط به نو آوری موبایل در زمینه ی فروشگاه های آنلاین متمرکز شویم، می توانید با خلاقیت، راه حل های زیادی برای مشکلات خریداران پیدا کنید که فرایند، اطلاع رسانی، تصمیم گیری برای خرید، و در نهایت خرید کردن آنان طراحی کنید. تمام این موارد موجب می شود بتوانید، به راحتی هم محصولات و هم سرویس های جدیدی ایجاد کنید که مشتری را به خود جذب می کنند.

دلیل ششم: تقویت  وجه ی برند شما

وجه و چهره و تصویر برند شما، یک بخش بحرانی برای موفقیت کسب و کارتان محسوب می شود. بنابراین اگر یک اپلکیشن اختصاصی برای فروشگاه خود نداشته باشید، ممکن است دیگران تصور کنند که شما از روند مدرن کنونی عقب افتاده اید و این می تواند روی محبوبیت برند شما تاثیر منفی داشته باشد. بنابراین باید برای جذب مشتری های امروزی، به روز بود که داشتن یک اپلکیشن موبایل اختصاصی برای فروشگاه یکی از راه های مدرن بودن و جذب مشتری است.

دلیل هفتم : افزایش ترافیک وب سایت

از آن جا که بسیاری از کاربران این روزها، با در دست داشتن تبلت و گوشی هوشمند در حال وب گردی هستند، چه بسا، بسیاری از آنان با مشاهده ی اپلیکیشن شما، به منظور افزایش اطلاعات روی لینک های داخلی نرم افزار کلیک کنند و وارد سایت شما بشوند. در حال حاضر هستند سایت هایی که تعداد زیادی از ورودی هایشان از طریق اپلیکیشن هایشان صورت می پذیرد.

دلیل هشتم: باز کردن کانال جدید درآمد زایی

از آن جا که کاربران در این زمان، به کاربران چند پلتفرمی تبدیل شده اند، بنابراین مدت زمان تعامل و همراهیشان با پلتفرم های مختلف، تفاوت دارد، بنابراین لازم است که تحت هر شرایطی در دسترس آنان باشید، تا بتوانند از فرصت خرید از فروشگاه شما، بهره مند شوند. برای مثال کاربری که هم از کامپیوتر رو میزی، هم تبلت و هم گوشی هوشمند استفاده می کند، ساعات خاصی را با سیستم رومیزی، ساعاتی با تبلت و ساعاتی را با گوشی هوشمند خود به اینترنت متصل است، از این رو، هر لحظه ممکن است او به دنبال محصولاتی باشد، بنابراین شما  نیاز دارید به گونه ای امکانات را فراهم کنید که تحت هر شرایطی در دسترس آنان باشید.

دلیل نهم: ایجاد استراتژی های قوی از طریق شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی ارتباط عمیقی با تلفن های هوشمند دارند. اپلیکیشن های موبایلی به طور ذاتی این فرصت را فراهم می کنند که کاربران شبکه های اجتماعی مختلف را گرد هم می آورند. با این اوصاف، شما می توانید با نشر اپلیکیشن خود از طریق شبکه های اجتماعی، فرصتی ایجاد کنید که تعداد علاقمندان به اپلیکیشن فروشگاهی خود را افزایش دهید.

دلیل دهم: هر جا که مشتریانتان هستند، همانجا باشید

مهم ترین و موثر ترین افراد برای هر بیزینس، مشتری ها هستند. شما نیز نمی توانید خودتان را از مشتری ها دور کنید. عموما مشتری ها مشتاق گوشی های هوشمند هستند و بخش عمده ای از دغدغه ی روزانه ی آنان را همین گوشی ها و تبلت ها تشکیل می دهد. چرا اپلیکیشن شما در لیست دل مشغولی های کاربران نباشد؟

دلیل یازدهم: ارزش خود را با محصولات ارائه دهید

اپلیکیشن های موبایل، به کسب و کار شما کمک می کند که محصولات و سرویس هایتان را به طور موثر تری ترویج کنید و به موقع نیاز کاربران را در اختیارشان قرار دهید. ویژگی های مهم و بارز محصولات و خدمات خود را به طور ویژه بیان کنید و از طریق اپلیکیشن خود آن را در اختیار کاربران قرار دهید و بدین طریق اثر بخشی خود را بیشتر کنید.

دلیل دوازدهم: تعامل با مشتریان را افزایش دهید

می توان گفت که حدود ۸۳ درصد از کاربران گوشی های هوشمند، روزانه به طور مکرر به گوشی خود سر می زنند و از طریق اپلیکیشن ها، با آن مشغول می شوند. زمانی که مشتری ها با اپلیکیشن ها درگیر می شوند، تعامل و همراهی و عکس العمل بیشتری نیز در مورد اپلیکیشن ها دارند و این موجب می شود که آنان بیشتر از حالت عادی با کسب و کار شما، همراه شوند. شما نیز با بهره مندی از چنین فرصتی می توانید به طور موثر تر استراتژی هایتان را تعیین کنید و به اهدافتان دست پیدا کنید.

دلیل سیزدهم: بیشتر در دسترس باشید

زمانی که شما در مرحله دوازدهم موفق شوید که بیزینس خود را به خوبی در اختیار مشتری قرار دهید، این امکان را به آن ها می دهید که تعداد دفعات مراجعه به اپلیکیشن و بیزنیس خود را بیشتر کنید. عموما کاربران چند برابر بیشتر از مراجعه به وب سایت ها، به اپلیکیشن های فروشگاهی سر می زنند. اگر شما می خواهید یک محصول خاص بفروشید و یا اینکه برای سرویس ویژه ای از کاربران ثبت نام به عمل آورید، طراحی اپلیکیشن فروشگاهی بهترین گزینه است.

دلیل چهاردهم: حضورتان را پر رنگ تر کنید

زمانی که برای کسب و کار خود، نسبت به ساخت اپلیکیشن فروشگاهی اقدام نمودید، این فرصت را فراهم کرده اید که کاربران بیشتر شما را در ذهن خود حک کنند. حتی زمانی که کاربران گوشی های هوشمند، با دیگر نرم افزارهای گوشی خود در حال کار کردن هستند، هم نمی توانند وجود شما را انکار کنند چرا که زمان بررسی منوی گوشی، و جستجو در میان لیست اپلیکیشن ها، حتی برای استفاده از اپلیکیشن های دیگر، آیکون نرم افزار شما دائما به چشم می خورد. این موجب می شود که در مواردی که به بیزینس شما مرتبط می شود، اپلیکیشن شما در خط مقدم ذهن مشتری باشد.

دلیل پانزدهم: افزایش فرصت خرید از طریق بازاریابی دهانی

از زمانی که گوشی های هوشمند و اپلیکیشن های موبایل، همه گیر شده اند، بازاریابی دهانی نیز رواج یافته است. مردم، عموما، برای تصمیم گیری در خرید از توصیه های دوستان و نزدیکان و اقوام بیشتر تاثیر می پذیرند. بنابراین اگر اپلیکیشن شما چنان ارزشمند باشد که ارزش پیشنهاد دادن را داشته باشد، قطعا در فرصت های مناسب، دارندگان اپلیکیشن شما، به نزدیکانشان، توصیه می کنند که از فرصت های موجود در اپلیکیشن فروشگاهی شما بهره مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا