رفتن به محتوای اصلی
۴ اهمیت مهم Https

۴ اهمیت مهم https

dEAc_4دلیل برای اهمیت وجود https بر روی وب سایت

چند وقتیه که وجود https بر روی وبسایتها خیلی مهم و ضروری شده شاید هنوز خیلی ها باشن که ندونن چه اهمیتی داره اینکار با ما همراه باشید در ادامه تا در مورد اهمیت این موضوع با هم صحبت کنیم و نکات جالبی را تقدیم شما دوستان عزیز کنیم پس این شما و این فواید https

احتمالا شما هم مثل ما یک بار در طول زندگی از خودتان پرسیده اید که: “Https چی هست و به چه کاری میاد؟”
“S” در انتهای https نشانه چیست؟ خب، S مخفف SSL می باشد، تکنولوژی ای که ارتباط شما را با یک سایت، امن و مطمئن می سازد به طوری که اطلاعات شما قابل دسترسی نباشد.

در کل خودِ مفهموم https و SSL به تنهایی موضوعی بسیار جالب است که نیازمند یک مقاله جداگانه می باشد. پس به جای پرداختن به مفهوم https، به این می پردازیم که چرا https مهم است و چرا شما نیاز دارید تا در وب سایتتان از آن استفاده کنید.

دلایل بسیار زیادی برای این موضوع وجود دارد که ما سعی می کنیم به ۴ تا از مهم ترین آن ها بپردازیم:

برای جستجو و موتورهای جستجو مفید است

الگوریتم های گوگل همواره به دنبال نکات مثبت در سایت ها برای رتبه بندی هستند. دو سایت را در نظر بگیرید که محتوای مشابهی دارند، در هنگام جستجو در گوگل، یکی بالاتر از دیگری قرار می گیرد، دلیل آن چیست؟ دلیل آن همان نکات مثبتی است که گوگل به دنبال آن است. وجود https در سایت یک نکته مثبت برای گوگل به حساب می آید.

برای کاربران مفید است

ماجرای سرقت اطلاعات وب سایت ها همه روزه از همه جا به گوش می رسد. وجود SSL به جلوگیری از بروز یک مدل از سرقت ها که تحت عنوان “Man-in-the-middle” شناخته می شود(یک شکل از استراق سمع که در آن ارتباط بین کاربر و وب سایت توسط شخص سومی مشاهده و ثبت می شود) کمک می کند و اطلاعات شما را امن نگه می دارد.

اهمیت وجود https برای وب سایت هایی که با کارت های اعتباری سر و کار دارند (فروشگاه های اینترنتی) دو چندان می گردد. با وجود هکرها و احتمال سرقت اطلاعات، قطعا کاربران از شما تضمینی برای حفاظت اطلاعاتشان می خواهند، https یکی از همین تضمین هاست. به طور خیلی خلاصه:

حریم خصوصی کابر= اهمیت بالا
https = مفید برای حفاظت از حریم خصوصی

گوگل، اپلیکیشن های موبایل را ایندکس می کند
به تازگی گوگل صفحات اپلیکیشن های موبایل را نیز ایندکس می کند و الویت و امتیاز بالا به اپلیکیشن هایی تعلق می گیرند که به وب سایت های امن متصل می شوند و منظور از وب سایت های امن، سایت هایی هستند که از https استفاده می کنند.

“Not Secure”
از ژانویه ۲۰۱۷، مرورگر Chrome، برای تمام سایت های http (بدون S) که از کاربران اطلاعات ورود به سایت یا اطلاعات کارت های اعتباری می خواهند، عبارت “Not Secure” به معنای “امن نیست” را در نوار آدرس خود نمایش خواهد داد!
شما را نمی دانم، اما وقتی من بخواهم از سایتی خرید کنم و با عبارت “امن نیست” در کنار آدرس سایت مواجه شوم، قطعا از خرید منصرف می شوم!

پس می بینیم که در آینده نزدیک، وجود https تبدیل به یک الزام برای سایت ها خواهد شد. شما که دوست ندارید مشتریان خود را از دست بدهید!

روش تهیه SSL و بهره مندی از https

بدین منظور در ابتدا می بایست یک IP اختصاصی خریداری نمایید. پس از دریافت IP اختصاصی، به وب سایت یکی از شرکت های ارائه دهنده SSL مراجعه کرده و SSL مورد نیاز خود را خریداری می نمایید و در نهایت بر روی سایت خود نصب می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا