رفتن به محتوای اصلی
راه هایی برای موفقیت در تجارت الکترونیک

راه هایی برای موفقیت در تجارت الکترونیک

موفقیت در تجارت الکترونیک

افراد زیادی هستند که شروع به کسب و کار در دنیای الکترونیک کرده اند اما فقط تعداد کمی از آن ها به موفقیت در تجارت الکترونیک دست پیدا میکنند و به نتیجه رضایت بخش می رشند. شکست و موفقیت شرکت ها و برند های مختلف دلایل زیادی دارد گاهی توجه نکردن به نکات ریز باعث شکست های بزرگ می شود. در ادامه به برخی از نکات مهم در این رابطه می پردازیم تا کمی از تجارب خود را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم.

نمایش نظرات کاربران

اکثر مدیران سایت به دلیل کمبود وقت نظرات کاربران را پذیرش نمی کنند و اجازه نمایش به آن ها نمی دهند در صورتی که همین کار ساده که هیچ هزینه ای برای شما ندارد در مقابل هزینه های بالای سئو سایت میتواند باعث بالا رفتن درصد فروش شما و جذب کاربران شود. وقتی یک کاربر محصولی را میبیند که افراد زیادی آن را تهیه کرده اند و نظرات خود را در خصوص ان درج کرده اند اطمینان بیشتری نسبت به محصول و کسب و کار شرکت شما پیدا می کند.

حتی تحقیقات در این زمینه نشان می دهد که اغلب کاربران بیشتر از اینکه به بررسی های حرفه ای سایت ها توجهی داشته باشند به نظرات کاربران توجه می کنند. پس اهمیت نظرات کاربران ، نمایش آن ها و پاسخ به سوالات آن ها بسیار زیاد است تا جایی که بسیاری از سایت های بزرگ نیروهای متخصصی را برای بررسی و پاسخ به نظرات کاربران در نظر میگیرند.

موفقیت در تجارت الکترونیک

 

پشتیبانی سریع برای موفقیت در تجارت الکترونیک

خیلی از کاربران ممکن است با نحوه استفاده از سایت و شیوه ارائه خدمات شما اشنایی نداشته باشند و در این خصوص سوالات زیادی برای آن ها به وجود بیاید که حتی در بخش سوالات متدوال سایت شما نیز پاسخی برای آن ها وجود نداشته باشد. از این رو برای اینکه چنین کاربرانی را از دست ندهید و آن ها را در سایت خود نگه دارید می بایست راه هایی برای پشتیبانی آنلاین و سریع در نظر بگیرید. یکی از راه حل ها برای این موضوع چت انلاین می باشد. قرار دادن بخشی برای ارسال تیکت نیز میتواند راه حل مناسبی باشد به شرط آن که در پاسخ به سوالات کاربران سرعت عمل داشته باشید.

 

موفقیت در تجارت الکترونیک

 

پیاده سازی سیستم پرداخت ساده برای موفقیت در تجارت الکترونیک

امار ها نشان می دهد که اغلب کاربران بعد از انتخاب سبد خرید خود از آن انصراف می دهند چرا که مراحل پرداخت و تکمیل خرید سایت چنان پیچیده است که کاربران را از خرید منصرف می کند. گاهی برخی از سایت ها در هنگام خرید از کاربران خود می خواهند که در سایت عضو شوند و مراحل طولانی و پیچیده ای را برای عضویت در سایت قرار می دهند. خسته کردن کاربران در مرحله خرید می تواند اشتباه بزرگی در تجارت الکترونیک شما باشد.

 

موفقیت در تجارت الکترونیک

ارسال رایگان

اگر سیستم ارسال رایگان ندارید و یا تا به حال به آن فکر نکرده اید باید بگوییم که همین الان باید برای ایجاد آن دست به کار شوید. ارسال رایگان یک راه حل مناسب برای ترغیب مشتریان می شود. مشتریان با دیدن امکان دریافت ارسال رایگان راحت تر تصمیم به خرید می گیرند. شما میتوانید ارسال رایگان را به صورت تشویقی برای برخی از کاربران ویژه و یا برای عموم در نظر بگیرید.

موفقیت در تجارت الکترونیک

صفحات زیبا و ساده محصولات

داشتن صفحات پیچیده با عناصر زیاد موجب سردرگمی کاربران می شود، از ان جایی که تمام تلاش ما در راه اندازی یک سایت و فروش آنلاین این است که کاربران بتوانند خریدی آسان داشته باشند پس نباید موجب سردرگمی آن ها شویم. از این رو سعی داشته باشید تا صفحاتی زیبا و ساده برای مشتریان خود طراحی کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا