رفتن به محتوای اصلی
تاثیر شبکه های اجتماعی در رشد تجارت الکترونیک

تاثیر شبکه های اجتماعی در رشد تجارت الکترونیک

شبکه های اجتماعی و رشد تجارت الکترونیک

جالب است بدانید درصد تبدیل فالوئر در شبکه های اجتماعی به مشتری بسیار ضعیف است اما با این حال افرادی پیدا میشوند که با استفاده از همین شبکه های اجتماعی فروش خوبی پیدا میکنند و از راه اندازی شبکه های خود بسیار سود میبرند.

بر اساس تحقیقات انجام شده نشان میدهد که نرخ تبدیل کاربران  به مشتری در یک پیج یا صفحه اجتماعی با ۵ هزار فالوئر در فیسبوک حداکثر حدود ۲۳ درصد، توییتر ۲۷درصد و اینستاگرام ۳۲ درصد می باشد.

این اعداد و ارقام در نگاه اول بسیار نا امید کننده است اما این در حالیست که اندرومولز یک متخصص تجارت الکترونیک در این زمینه میگوید: برای فروشگاه ‌ساز شاپیفای (Shopify) یک وب سایت طراحی کردم و با استفاده از شبکه های اجتماعی توانستم ۲٫۲ میلیون دلار فروش داشته باشم.

در ادامه به راه کار ها و تکنیک هایی اشاره میکنیم تا درصد فروش خود را به راحتی از طریق شبکه های اجتماعی بالا ببرید.

 

یافتن شبکه اجتماعی مناسب

در یک شرکت اینترنتی مخاطبان آن مردان ریش داری هستند که با ایجاد یک شبکه اجتماعی توانسته اند فروش خوبی را برای آن شرکت به ارمغان بیاورند. و یا سایت Reddit شبکه های اجتماعی کوچکی را در زمینه های مختلف ایجاد میکند و کاربران می توانند در هر گروهی که علاقه بیشتری دارند عضو شوند.

مشارکت در مکالمات

همواره مراقب رقبای خود باشید و به طور مداوم شبکه های اجتماعی دیگر رقبا زیر نظر داشته باشید. برای اینکار میتوانید از ابزار هایی استفاده کنید که هر شبکه اجتماعی که در حوزه کاری شما وجود دارد را به شما اطلاع رسانی کند. برای اطلاع از شبکه های رقبای خود میتوانید از راه کار های زیر استفاده کنید.

جستجوی کلمات کلیدی مرتبط در گوگل

آگاهی و اطلاعات مفید به کاربران بدهید بدون اینکه نامی از برندتان ببرید

یافتن مشتری های راضی و ناراضی برای برقراری ارتباط در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی خود را زیر نظر داشته باشید

با زیر نظر داشتن شبکه های اجتماعی خود میتوانید علاوه بر یافتن نقاط ضعف و قدرت آن ببینید که برندتان از نظر کاربران چگونه به نظر میرسد.

 

بهره از شور و شوق مشتری

مولز در این رابطه میگوید : یک شرکت شمع سازی از آنجایی که بودجه کافی برای تبلیغات نداشت درون شمع های خود حلقه هایی به ارزش ده دلار قرار میداد که گاهی این حلقه های به ارزش ۱۰۰ تا ۵ هزار دلار نیز میرسید. با این تکنیک کاربران شور و اشتیاق بیشتری برای خرید این شمع ها پیدا میکردند و از طرفی بعد از پیدا کردن حلقه با ان عکس گرفته و در شبکه های اجتماعی منتشر میکردند اینگونه بدون هیچ هزینه خود مشتریان شمع ها را در بین دوستان خود تبلیغ میکردند.

تولید محتوای فصلی

حتما دیده اید که خورده فروشان با تغییر فصول محصولات مرتبط با ان فصل را برای فروش میگذارند و تاثیر این کار را به وضوح میبینند . از این رو شما نیز میتوانید حال و هوای فصل های مختلف را در شبکه های اجتماعی خود بیاورید مثلا با عکسی از شرکت خود که در حال تغیر و تحول در فصل جدید است حس آن فصل را به کاربران خود منتقل کنید. از طرفی دیگر هر چه کاربران با شرکت شما بیشتر آشنا شوند بهتر به شما اعتماد میکنند.

همچنین میتوانید با شروع هر فصل تخفیفات مناسبی را به مناسب شروع آن بگذارید و این بهترین فرصت برای به اشتراک گذاری مطالب مرتبط با آن فصل است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا