رفتن به محتوای اصلی
نکاتی از اهمیت ظاهر وبسایت قسمت دوم

نکاتی از اهمیت ظاهر وبسایت قسمت دوم

04 copy

در قسمت اول توضیحاتی بهتون دادیم و الان میخوایم بهتون نکات کامل تری را خدمتتون عرض کنیم تا در این زمینه دیگه مشکلی نداشته باشید پس اگه علاقه دارید با ما و شرح این مطلب همراه ما باشید.در مقاله قبلی در مورد رنگها توضیحاتی دادیم و امروز میخوایم در مورد انواع رنگها با شما صحبت کنیم.

رنگ های اصلی(primary): شامل سه رنگ قرمز، زرد و آبی می‌باشد. در واقع تمامی رنگ های دیگر از ترکیبات این سه رنگ به وجود می آیند.
رنگ های فرعی یا ثانویه(secondary): شامل سه رنگ سبز، نارنجی و بنفش می باشد که هر کدام از ترکیب دو رنگ از سه رنگ اصلی به وجود می آید.
رنگ های ترکیبی (tertiary): شامل شش رنگ که هر کدام از ترکیب یک رنگ اصلی و یک رنگ فرعی به وجود می آید.
انتخاب اینکه از کدام دسته رنگی استفاده کنید بر عهده شما و کاملا سلیقه ای می باشد. البته در نظر گرفتن نکاتی که در مقاله قبلی به آن اشاره کردیم را فراموش نکنید!

پس از انتخاب دسته رنگی مناسب و انتخاب رنگ اصلی سایت، نوبت به انتخاب رنگ های دیگری که قرار است در وب سایتمان استفاده کنیم، می رسد. برای این کار می توانید به وب سایت http://paletton.com مراجعه نمایید. مطابق تصویر زیر شما با انتخاب یک رنگ می توانید مشخص نمایید که رنگ های متضاد و یا مشابه آن کدامند. همچنین در سمت راست تصویر رنگ های مناسب و پیشنهادی نمایش داده می شود. این روش مناسب ترین ابزار برای انتخاب رنگ می باشد.
نکته مهم دیگری میزان درخشندگی و یا مات بودن رنگ های به کار رفته در سایت می باشد. دوران استفاده از رنگ های براق در سایت به پایان رسیده است و امروزه اکثر سایت های مطرح از رنگ های مات (ته رنگ) و مناسب وب استفاده می کنند. برای اینکه ورژن مات یک رنگ را داشته باشید در نرم افزار فوتوشاپ در کادر انتخاب رنگ، پس از انتخاب رنگ مناسب بر روی گزینه only web colors کلیک نمایید تا رنگ های براق حذف گردند. البته رنگ های پیشنهادی در وب سایت معرفی شده در بالا این ویژگی را در خود دارند. اگر کمی دقت کنید، متوجه خواهید شد که رنگ های به کار رفته در فروشگاه ساز سبدخرید، تماما رنگ هایی با همین خصوصیت (ته رنگ) می باشد.

و در نهایت نکات ریز و کلیدی در انتخاب رنگ:

رنگ های مکمل یا متضاد رنگ هایی هستند که در چرخه رنگ مقابل یکدیگر قرار می گیرند. وقتی این رنگ ها در کنار یکدیگر قرار گیرند، اثر یکدیگر را تشدید می کنند و ایجاد درخشندگی می کنند.
رنگ های مشابه رنگ هایی هستند که در چرخه رنگ در کنار یکدیگر و به دنبال هم قرار دارند. از آن جایی که این رنگ ها کمی از رنگ یکدیگر را در خود دارند ایجاد هارمونی می کنند.
رنگ های گرم گزینه ای مناسب برای بازتاب شور، هیجان، انرژی و شادی می باشد.
رنگ های سرد به منظور ایجاد احساس آرامش و اطمینان استفاده می شود و وب سایت شما را حرفه ای تر جلوه می دهد.
توجه داشته باشید کاربری این رنگ ها فقط مربوط به بدنه سایت نمی باشد، بلکه منظور رعایت این موارد در تمامی المان های به کار رفته در سایت شما نظیر بنرها، تبلیغات، تصاویر، متن و … می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا