رفتن به محتوای اصلی
آموزش نصب ووکامرس قسمت اول (تبدیل وب سایت به فروشگاه آنلاین با ووکامرس)

آموزش نصب ووکامرس قسمت اول (تبدیل وب سایت به فروشگاه آنلاین با ووکامرس)

آموزش نصب ووکامرس

ساخت فروشگاه آنلاین تحت وردپرس، نیازمند یک سیستم فروشگاهی است که وردپرس برای کاربران خود این امکان را با استفاده از افزونه ووکامرس فراهم نموده است. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای بسیار قوی است، که در دنیا افراد زیادی از این سیستم استفاده می­ کنند.

افزونه ووکامرس سبب شده است، وب سایت ­های فروشگاه­ های آنلاین نیز بتوانند با خیالی آسوده از سیستم وردپرس استفاده نمایند. در ادامه می خواهیم آموزش نصب ووکامرس را برای افرادی که قصد دارند وب سایت وردپرس خود را به یک فروشگاه آنلاین تبدیل کنند، بیان نماییم.

نحوه نصب و فعال سازی افزونه ووکامرس

آموزش نصب ووکامرس

 

برای نصب افزونه ووکامرس ابتدا لازم است، افزونه را از سایت وردپرس دانلود نمایید و سپس نسبت به نصب و فعال سازی آن اقدام نمایید.

 

آموزش نصب ووکامرس

 

پس از نصب و فعال سازی افزونه به صورت خودکار به صفحه ای هدایت می شوید که باید تنظیمات ووکامرس را انجام دهید.

نصب ووکامرس

آموزش نصب ووکامرس

در این بخش برای شما صفحه ای همانند تصویر زیر نمایش داده می شود که تنها باید بر روی گزینه بزن بریم کلیک نمایید تا وارد تنظیمات اصلی ووکامرس شوید.

راه اندازی محل فروشگاه در ووکامرس

راه اندازی محل فروشگاه در ووکامرس

همانند تصویر فوق تنظیمات را انجام دهید، در واقع این قسمت مخصوص محل فروشگاه و واحد پولی است.

۱-نام شهر فروشگاه خود را وارد کنید.

۲-واحد پول کشور خود را وارد کنید.

۳-محل واحد پولی(چپ با فاصله را انتخاب کنید)

۴-تعدا اعشارها، برای واحد پول ایران صفر است.

توجه کنید، اگر برای محصولات فروشگاه خود مالیات در نظر گرفته اید، گزینه بله را همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، انتخاب نمایید.

تنظیمات ارسال در ووکامرس

تنظیمات ارسال در ووکامرس

 

در این بخش باید واحد وزن را گرم و واحد اندازه گیری را سانتی متر انتخاب نمایید. به خاطر بسپارید، اگر محصولات شما از نوع فیزیکی هستند، الزامیست این قسمت را پر نمایید در غیر اینصورت گزینه “از این مرحله بگذر” را فشار دهید.

تنظیمات درگاه پرداخت در ووکامرس

تنظیمات درگاه پرداخت در ووکامرس

توجه داشته باشید، این بخش تنها برای درگاه پرداخت در ووکامرس است. برای تنظیم درگاه پرداخت ایرانی باید افزونه درگاه را نصب و فعال نمایید. همان طور که در تصویر مشاهده می کنید، به طور پیش فرض درگاه های پرداختی همانند پرداخت با چک و یا پی پال که در کشور ایران غیر فعال است را می توان انتخاب نمود. توصیه می کنیم با کلیک بر روی گزینه از این مرحله بگذر کلیک نمایید، زیرا هیچ کدام از این درگاه های پرداخت برای فعالیت شما کارا نیستند.

بخش پوسته در ووکامرس

بخش پوسته در ووکامرس

 

با استفاده از این بخش می توانید، برای وب سایت خود پوسته ­های رایگان هماهنگ با ووکامرس انتخاب نمایید. معمولا پوسته Storefront به صورت رایگان در این بخش قابل انتخاب است.

اگر تصویر زیر را مشاهده نمودید، اطمینان یابید، تمامی مراحل بیان شده، را به درستی انجام داده اید و توانسته اید برای خود یک فروشگاه آنلاین راه اندازی نمایید. اکنون کافیست گزینه برگشت به پیشخوان وردپرس را انتخاب نمایید.

 

آموزش نصب ووکامرس

با ورود به پیشخوان وردپرس سایت خود، دو گزینه ووکامرس و محصولات را مشاهده خواهید کرد که به وسیله این دو گزینه می توانید به تمامی قسمت های مختلف ووکامرس دسترسی داشته باشید.

ووکامرس  یکی از بهترین و معتبر ترین افزونه ها برای ساخت فروشگاه اینترنتی با سایت وردپرسی است. در حال حاضر در سراسر دنیا این افزونه تقریبا ۳۰ میلیون نصب فعال دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا