رفتن به محتوای اصلی
۱۰نکته طلایی که باید در هنگام ساخت اپلیکیشن کاربر محور در نظر داشت.

۱۰نکته طلایی که باید در هنگام ساخت اپلیکیشن کاربر محور در نظر داشت.

ساخت اپلیکیشن در دنیای امروز روز به روز در حال افزایش است. با توجه به پیشرفت تکنولوژی در زمینه موبایل، در بازار های اینترنتی هزاران اپلیکیشن وجود دارد.

برای آن که یک اپلیکیشن کاربر محور بسازید و به موفقیت دست یابید کافیست نکته های طلایی که در ادامه می خواهیم برای شما بیان کنیم را به خاطر بسپارید.

ساخت اپلیکیشن کاربر محور

ساخت اپلیکیشن کاربر محور

منظور از اپلیکیشن کاربر محور یعنی مشارکت دادن کاربران در همه ی مراحل ساخت اپلیکیشن و ساختن تجربه ی کاربری موفق است. برترین روش برای ساخت اپلیکیشن این است که به راهنمای کاربران در بخش اطلاعات اپلیکیشن توجه ویژه ای شود.

با تجزیه و تحلیل این اطلاعات می توان درک نمود که کاربر چه نوع اپلیکیشنی را می خواهد و این اپلیکیشن چگونه باید ساخته شود. دلیل اهمیت این مساله آن است که در نهایت پس از ساخت اپلیکیشن کاربران هستند که می خواهند از اپلیکیشن طراحی شده شما استفاده نمایند.

افرادی که می خواهند اپلیکیشن کاربر محوری را بسازند باید نکات کلیدی و مهمی را در نظر داشته باشند. در ادامه می خواهیم برخی از مهم ترین این نکات را برای شما بیان نماییم.

۱-درک نیازهای کاربران

اولین و مهم ترین گام برای ساخت اپلیکیشن کاربر محور درک نیاز ها و احتیاجات مشتریان است. زمانی که شما می دانید کاربران چه نیاز هایی را دارند با دید وسیع تر و با انگیزه بیشتر شروع به ساخت اپلیکیشن خود می نمایید و اپلیکشین طراحی شده شما موفقیت چشمگیری را به همراه دارد.

به عنوان مثال مدت زمانی را که کاربران می توانند به یک اپلیکیشن اختصاص دهند و روش استفاده از اپلیکیشن، مجموع تجربه های کاربری و تمام آن چیزی که کاربران در هنگام استفاده از اپلیکیشن به دنبال آن هستند.

بنابراین لازم است شما شخصیت های کاربری گوناگونی را ایجاد نمایید و در طبقه بندی های مختلفی قرار دهید تا بتوانید نیاز ها و احتیاجات کارران را به درستی درک کنید و اپلیکیشن موفقی را بسازید.

۲-برای ساخت اپلیکیشن طراحی ساده ای را در نظر بگیرید.

ساخت اپلیکیشن کاربر محور

باید به این نکته توجه نمایید که برخی از کاربران خیلی با تکنولوژی آشنا نیستند، بنابراین باید درهنگام ساخت اپلیکیشن این افراد را نیز در نظر بگیرید و اپلیکیشنی ساده طراحی نمایید تا کار کردن با آن دشوار نباشد و همه ی افراد بتوانند به راحتی از آن استفاده نمایند.

لازم است در آغاز ساخت اپلیکیشن سعی داشته باشید قسمت هایی که ممکن است کاربران در هنگتم استفاده از اپلیکیشن به مشکل بخورند را شناسایی کنید و به رفع آن اقدام نمایید.

جالب است بدانید با نظر خواهی در هر مرحله از کاربران می توانید موفقیت اپلیکیشن خود را افزایش دهید.

۳-اطلاعات را به روشنی در ساخت اپلیکیشن در نظر بگیرید.

در هنگام ساخت اپلیکیشن توجه نمایید که تا جایی که امکان دارد اطلاعات را به طور واضح ارائه دهید. برنامه نویسان اپلیکیشن باید به این نکته توجه نمایند که هرچه اطلاعات به طور واضح در دسترس کاربران قرار گیرد، کاربر برای استفاده از اپلیکیشن شما ترغیب می شود.

بنابراین اطلاعات بیهوده و اضافی را حذف نمایید و فضای مناسب و دلنشینی را برای کاربران طراحی نمایید.

۴-پشتیبان چند پلتفرمی

یکی از مهم ترین و اصلی ترین نکاتی که برنامه نویسان باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند این است که اپلیکیشنی را ایجاد نمایند که چند پلتفرم رایانه ای قابل اجرا باشد.

به عنوان مثال اگر کاربر اپلیکیشن را بر روی گوشی موبایل خود نصب می کند، آن اپلیکیشن باید بدون هیچ مشکلی بر روی تبلت و کامپیوتر شخصی کاربر نیز نصب و اجرا شود.

۵-تمرکز بر روی یک هدف

در هنگام ساخت اپلیکیشن کاربر محور باید به این نکته نیز توجه شود که تنها یک هدف و یک کاربرد در نظر داشته باشید. ساخت اپلیکیشن با در نظر گرفتن چند هدف مفید نمی باشد. زیرا کیفیت خوبی را نمی توانید ارائه دهید.بنابراین توصیه می شود جنبه های ضروری آن را در نظر بگیرید.

شایان ذکر است بیان شود که هیچ گونه تبلیغاتی را در اپلیکیشن خود قرار ندهید زیرا کاربران در هنگام کار با اپلیکیشن دوست  ندارند پیام تبلیغاتی را مشاهده کنند که سبب حواس پرتی آن ها شود.

۶- افزایش سرعت پاسخگویی اپلیکیشن

کند بودن سرعت اپلیکیشن یکی از بزرگترین معایب آن به شمار می آید. زمان تقریبی شروع برنامه برای هر اپلیکیشنی حدودا باید کمتر از سه ثانیه باشد. اگر شروع برنامه بیشتر از سه ثانیه طول بکشد با احتمال خیلی زیاد کاربر اپلیکیشن شما را ترک می کند و از اپلیکیشن مشابه اپلیکیشن شما که سرعت پاسخگویی بیشتری دارد استفاده می کند. بنابراین می توان اینگونه بیان نمود که یکی از بدترین لحظات برای کاربران پایین بودن سرعت اپلیکیشن است.

۷- تست اپلیکیشن

ساخت اپلیکیشن کاربر محور

قبل از آن که نسخه نهایی اپلیکیشن خود را منتشر نمایید، توصیه می شود چندین بار عملکر اپلیکیشن ساخته شده خود را امتحان نمایید و اطمینان حاصل کنید که اپلیکیشن به درستی کار می کند.

همچنین می توانید نسخه آزمایشی را در اختیار افراد بگذارید تا آن ها پس از استفاده از اپلیکیشن نظرات خود را اعلام نمایند و شما بتوانید قبل از انتشار آن ضعف های آن را رفع نمایید و این امر برای شما فرصت بسیار مناسبی است تا بتوانید اپلیکیشن قوی تری را ارائه دهید.

۸-نظر خواهی از کاربران در هنگام ساخت اپلیکیشن

برای ساخت اپلیکیشن موفق و کاربر پسند کافیست در هنگام ساخت اپلیکیشن از آن ها نظرخواهی کنید. همان طور که بیان شد به نیاز های کاربران توجه نمایید، نظر خواهی را نیز باید فراموش نکنید.

می توانید از طریق شبکه های اجتماعی از کاربران نظرخواهی نمایید و از میان پیشنهادات دریافت شده تنها آن هایی را انتخای نمایید که با کسب و کار شما ارتباط دارد و در نهایت شروع به آزمایش آن ها نمایید.

۹-حفظ انسجام

حفظ انسجام و یکپارچگی در ساخت اپلیکیشن یکی از مهم ترین مواردی است که باید به آن توجه نمود. بهتر است در تلاش باشید اپلیکیشنی را طراحی کنید که عملکرد منسجم تری را داشته باشد.

درواقع عملکرد منسجم به اپلیکیشن اعتبار می دهد. هرچه اپلیکیشن طراحی شده شما ویژگی های گرافیکی بهتری داشته باشد رابطه کاربر با اپلیکیشن بیشتر خواهد بود.

بنابراین به خاطر داشته باشید هر ویژگی که برای اپلیکیشن خود می هواهید در نظر بگیرید ابتدا به انسجام آن بیاندیشید.

۱۰- اجرای آفلاین

اجرای آفلاین اپلیکیشن یکی از مهم ترین عوامل برای جذب کاربران به منظور استفاده از اپلیکیشن است. اپلیکیشن علاوه بر آن که با وجود اینترنت به درستی باید کار کند در حالت آفلاین نیز باید عملکرد خوبی را داشته باشد.

نتیجه گیری

سارندگان اپلیکیشن باید نکات مهم و کلیدی که در این مقاله بیان شده است را به خاطر بسپارند.

اپلیکیشن کاربر محور با توجه به شاخص مقدار بازدهی به سودآوری خواهند رسید، زیرا اساس آن درک و شناخت نیازهای کاربران است.

بنابراین پیش از آن که شروع به ساخت اپلیکیشن کنید، از نیازهای کاربران آگاهی پیدا نمایید و از بین آنها یکی را انتخاب کنید، زیرا در نظر گرفتن تمامی نیازهای کاربران غیرممکن است.

 همچنین توجه داشته باشید، روی هدفی که در ابتدای کار تعیین نموده اید، تمرکز داشته باشید تا به موفقیت دست یابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا