رفتن به محتوای اصلی
راهکار های افزایش سرعت سایت وردپرسی

راهکار های افزایش سرعت سایت وردپرسی

افزایش سرعت سایت یکی از دغدغه های مدیران وب سایت ها است. سرعت بخشیدن به وب سایت، تنها راه تضمین شده برای دریافت ترافیک بیشتر و فروش بیشتر است.
در سال ۲۰۱۰، گوگل تایید کرد که سرعت سایت یکی از  ۲۰۰ شاخصی است که بر رتبه بندی جستجو تاثیر می گذارد. داده های آنها نشان می دهد که وقتی صفحات به آرامی بارگذاری می شوند، مردم زمان کمتری را صرف می کنند.

با این حال بسیاری از افراد تمرکز کمتری در ایجاد وب سایت هایی با سرعت بیشتر دارند. اما نمی توان گفت که این مساله برای مدیران وب سایت ها امری مهم نمی باشد.

اگر زمان بارگذاری سایتی بیشتر از ۳ ثانیه باشد یا اندازه صفحه شما بیشتر از ۲ مگابایت باشد، یک مشکل بزرگی است که می تواند برای شما هزینه های زیادی را به همراه داشته باشد.
بسیاری از ابزارهای آنلاین رایگان همانند WebPageTest، GTmetrix، Google PageSearch Insights و Pingdom وجود دارند که می توانند به شما در شناسایی مسائلی که موجب کاهش سرعت وب سایت شما است، کمک نماید.

راهکارای افزایش سرعت سایت وردپرسی

۱-بهینه سازی تصاویر برای افزایش سرعت سایت

افزایش سرعت سایت وردپرسی

تصاویر عامل اصلی برای کاهش سرعت وب سایت هستند. همیشه تصاویر خود را (به ویژه تصاویر بالای ۵۰ کیلوبایت) را قبل از بارگذاری آنها در سایت خود ، بهینه سازی(فشرده سازی) کنید. روش های بسیار زیادی برای بهینه سازی عکس ها وجود دارد. می توانید با استفاده از نرم افزار های فتوشاپ و یا نرم افزار های فشرده سازی تصاویر استفاده نمایید. با انجام این کار می توانید سبب افزایش سرعت سایت خود شوید.

۲- از یک شبکه تحویل محتوا استفاده کنید.

شبکه تحویل محتوا

این که آیا شما از یک سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس، جوملا، مجنتو، دروپال یا یک سایت PHP یا HTML استفاده می کنید، به شدت توصیه می کنم یک شبکه تحویل محتوا (CDN) را تنظیم کنید. CDN یک سیستم توزیع شده از سرورهای مستقر در مراکز مختلف داده، در سراسر اینترنت است. CloudFlare ارائه دهنده CDN رایگان و DNS  است. MaxCDN یک گزینه عالی و مقرون به صرفه برای بهینه سازی زمان بارگیری سایت شما است.

۳-حداقل نمودن تعداد درخواست های HTTP

درخواست های HTTP بیشتر ، زمان بارگذاری سایت را کندتر می کنند. ترکیب فایل های CSS خود، ادغام فایل های جاوا اسکریپت، و ترکیب تصاویر در داده ها ممکن است به عنوان چند درخواست HTTP به شمار آید. بنابراین با حداقل رساندن درخواست های HTTP  می توانید سرعت وب سایت خود را افزایش دهید.

۴-یک هاست منطبق با سایت خود انتخاب نمایید.

انتخاب هاست مناسب

بیشتر شرکت های هاست محدودیت های برنامه های هاست وب خود را اعمال می کنند و صدها سایت در هر سرور میزبانی می کنند تا هزینه ها را به حداقل برسانند. شما برای دریافت هاست هزینه ای را پرداخت نموده اید. بنابراین اگر یک سایت تجارت الکترونیک، یک سیستم مدیریت محتوا سنگین، تعداد زیادی ترافیک دارید، از یک هاست معتبر استفاده نمایید.

۵- بهینه سازی پایگاه برای افزایش سرعت سایت

بهینه سازی پایگاه داده

اگر شما یک پایگاه داده مبتنی بر وب (که شامل وردپرس و سایر سایت های مبتنی بر CMS) دارید، پس اطمینان حاصل کنید که پایگاه داده شما بهینه سازی شده است. کد خود را برای نمایش داده های آهسته مشاهده کنید. اگر شما در یک VPS یا سرور اختصاصی هستید، Quash را فعال کرده و پیکربندی سرور پایگاه داده خود را بهینه سازی کنید. اگر چه بهینه سازی کامل پایگاه داده می تواند یک روند واقعا فریب دهنده و وقت گیر باشد، اما phpMyAdmin با بهینه سازی جداول خود، چندین گزینه بهینه سازی اولیه را ارائه می دهد.

۶- مقیاس سازی تصاویر به منظور افزایش سرعت سایت

هرگز مقیاس های اصلی تصاویر را قرار ندهید. تصویر کوچکی که در ابعاد دقیقی، در صفحات وب سایت شما مورد استفاده قرار می گیرد، ایجاد کنید. به جای تغییر ابعاد تصویر در HTML، تصاویر را به مقایسی که می خواهید با استفاده از نرم افزار های فوتوشاپ ایجاد نمایید و بارگذاری کنید.

۷٫ ایجاد قابلیت Lazy Load برای تصاویر

ایجاد قابلیت Lazy Load

یکی دیگر از روش های افزایش سرعت وب سایت وردپرسی شما، ایجاد قابلیت lazy load  است. درواقع این امکان را برای سایت شما ایجاد می کند که تصاویر تنها با اسکرول کردن کاربر به نمایش گذاشته شود. بدان معنا است که تصاویر در هنگام درخواست ابتدایی کاربر بارگذاری نخواهند شد.

۸-بروز رسانی به موقع سایت وردپرسی برای افزایش سایت

با بروز رسانی سیستم مدیریت محتوا وردپرس خود می توانید سرعت وبسایت خود را افزایش دهید. با انجام بروزرسانی قابلیت های تازه ای به سیستم مدیریتی شما اضافه می شود و مشکلات و باگ های امنیتی ورژن های قبلی را بر طرف می نماید. همچنین لازم به ذکر است که بروز رسانی پوسته ها و افزونه ها را فراموش نکنید.

۹-استفاده از خلاصه مطالب در صفحه اصلی و بایگانی ها

سیستم مدیریت محتوا وردپرس به طور پیش فرض همه ی محتوای یک مطلب را در بایگانی ها و صفحه اصلی نشان می دهد. اگر مطالب به صورت کامل در صفحه به نمایش گذاشته شود، کاربر دیگر شوق و علاقه ای به مشاهده آن صفحع نخواهد داشت. این مساله امتیاز منفی برای وب سایت شما محسوب می شود زیرا کاربران دیگر از دیگر صفحات سایت شما بازدید نخواهند کرد و مدت زمان اندکی را در وب سایت شما سپری می کنند.

افزایش سرعت وب سایت وردپرس

برای رفع این مشکل کافیست به مسیر Settings » Reading بروید و در آن جا به جای گزینه Full Text” گزینه “Summary” را انتخاب نمایید، تا در زمان بارگذاری سایت خلاصه ای از مطالب برای کاربر به نمایش گذاشته شود و سبب افزایش سرعت وب سایت وردپرسی شما نیز خواهد شد.

۱۰- ویدئو ها در وردپرس به طور مستقیم آپلود نکنید.

با داشتن سایت وردپرسی می توانید ویدئو ها را به طور مستقیم د رخود هاست آپلود نمایید اما هرگز این کار را انجام ندهید. درواقع هاست از ویدئو ها، پهنای باند زیادی می خواهد. حتی اگر زمانی شما اشتراک میزبانی از نوع نامحدود داشته باشید باز هم این کار منطقی نمی باشد و سبب کاهش سرعت وب سایت شما خواهد شد، زیرا با مصرف بسیار زیاد پهنای باند جریمه خواهید شد و هاست، سرویس شما را به تعلیق می اندازد. جالب است بدانید میزبانی از ویدئو ها علاوه بر افزایش حجم سایت سبب افزایش حجم بک آپ گیری نیز خواهد شد. وردپرس داری امکان جاسازی (Embed) ویدئو را دارد و از این به بعد پیشنهاد می کنیم برای افزایش سرعت سایت خود از این روش استفاده نمایید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا