رفتن به محتوای اصلی
تبلیغات و جذب کاربر برای اپلیکیشن از طریق راهکارها‌ی غیررایگان

تبلیغات و جذب کاربر برای اپلیکیشن از طریق راهکارها‌ی غیررایگان

بازاریابی پولی اپلیکیشن یکی دیگر از روش‌های جذب کاربر و تبلیغات اپلیکیشن است. باتوجه به فراگیرشدن شبکه‌های اجتماعی و استفاده عموم مردم از اپلیکیشن‌ها، کسب‌ وکارهای سنتی علاوه بر حفظ شکل اصلی خود، به فعالیت در فضای مجازی نیز، روی آورده‌اند که این فعالیت‌ها معمولا در قالب طراحی وب‌سایت و ایجاد اپلیکیشن انجام می‌شود. همانطور که در مارکت سنتی به روش‌های خاصی برای رسیدن به موفقیت نیاز است، در دیجیتال مارکتینگ نیز برای دست‌یابی به فرمول موفقیت به استراتژی مارکتینگ نیاز داریم.

ایجاد اپلیکیشن یکی از راه‌هایی است که در آن می‌توان به فروش هر چه بیشتر محصولات دست پیدا کرد اما معرفی اپلیکیشن و رساندن آن به دست جامعه هدف به سادگی میسر نمی‌شود. بنابراین پس از ایجاد اپلیکیشن، به تبلیغات و بازاریابی نیاز دارید تا بتوانید آن را به دست مشتری‌های خود برسانید. به طورکلی استراتژی‌های اپ مارکتینگ بنا بر حسب هزینه، به دو دسته بازاریابی رایگان اپلیکیشن و بازاریابی پولی اپلیکیشن تقسیم‌بندی می‌شوند. در این مقاله میخواهیم با بازاریابی پولی اپلیکیشن بیشتر آشنا شویم.

حضور در شبکه‌های اجتماعی و تعامل رایگان با مشتری بخشی از بازاریابی رایگان اپلیکیشن است اما بازاریابی پولی اپلیکیشن کاملا متفاوت و هزینه‌بر است. تمام اقدام‌های پولی که در راستای جذب مشتری، تعامل با مشتری و در نهایت حفظ او انجام می‌شود، بازاریابی پولی اپلیکیشن نام دارد.

این روزها اهمیت جذب مشتری به قدری بالارفته که اپلیکیشن‌ها از هیچ تلاشی برای دست‌یابی به این مهم دریغ نمی‌کنند همینطور به علت وجود رقابت بالا در این مارکت بازاریابی رایگان اپلیکیشن به تنهایی قادر به جذب مشتری نخواهد بود و اینجاست که بسیاری از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن روی به بازاریابی پولی می‌آورند و برای جذب مشتری هزینه‌های بسیاری را متحمل می‌شوند.

 چگونه می‌توان از بازاریابی پولی اپلیکیشن استفاده کرد ؟

بازاریابی پولی اپلیکیشن

استفاده از بازاریابی پولی اپلیکیشن به عوامل زیادی بستگی دارد، میزان بودجه، محل حضور جامعه هدف و نوع کسب‌و‌کار از جمله این عوامل هستند. توسعه‌دهندگان اپلیکیشن و مشاوران کسب ‌و ‌کارهای دیجیتالی استفاده از یک روش جذب مخاطب به صورت کلی و با هزینه زیاد را توصیه نمی‌کنند و به جای آن پیشنهاد می‌کنند از چند روش متفاوت با بودجه‌های نسبتا برابر استفاده کنید تا بتوانید محل حضور جامعه ‌هدفتان را متوجه شوید و در دومین مرحله بازاریابی، از آن روش برای جذب هر چه بیشتر مشتری استفاده نمایید. تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی، گوگل ادورد ،تبلیغات شهری و تلویزیونی از مهم‌ترین روش‌های استفاده از بازاریابی پولی اپلیکیشن به شمار می‌روند.

نقش شبکه های اجتماعی در بازاریابی پولی اپلیکیشن

بازاریابی پولی اپلیکیشن

یکی از روش‌های بازاریابی پولی اپلیکیشن در دنیا، حضور پررنگ در شبکه‌های اجتماعی است. با توجه به حضور اکثر جامعه در این شبکه‌ها بازاریابی در این محیط می‌تواند بسیار پربازده و تاثیرگذار باشد. به همین علت اولین روش بازاریابی پولی اپلیکیشن که انتخاب توسعه‌دهنگان حرفه‌ای نیز می‌باشد بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی است. در ایران نیز چند سالی می‌شود که شبکه‌های اجتماعی نقش پررنگی را در بازاریابی پولی اپلیکیشن ایفا می‌کنند. این شبکه‌ها امروزه باعث ایجاد اشتغال چند میلیون نفری در ایران شده‌اند.

تلگرام و اینستاگرام با قابلیت‌های جذاب خود توانسته‌اند جایگاهی ویژه در میان سایر شبکه‌های اجتماعی بین ایرانی‌ها کسب کنند به طوری که حتی رایگان‌ بودن سایر شبکه‌های اجتماعی نیز نتوانسته آن‌ها را از این دو برنامه جدا کند.

تلگرام و بازاریابی پولی اپلیکیشن

پس از فیلترشدن برنامه لاین مردم ایران به سمت پیام‌رسان‌های مختلف حرکت کردند و بعد از استفاده، به گزینه مشترکی به نام تلگرام رسیدند، برنامه‌ای امن که تنها امکان گفتگوی دو نفره در آن محیا بود و آپشن دیگری نداشت ! با گذشت زمان و اضافه‌شدن قابلیت‌های زیاد به این برنامه جمعیت زیادی از مردم وارد این برنامه شدند که در ابتدا باعث از کارافتادن پیاپی سرورها و قطع‌ شدن مداوم برنامه می‌شد، زیرا سازندگان این برنامه حتی فکرش را هم نمی‌کردند که به این شکل از تلگرام استقبال شود.

تلگرام پیام‌رسانی است که توانسته در مدت ۴ سال سی میلیون کاربر ایرانی را به خود جذب کند، همینطور بسیاری از شرکت‌های بزرگ و فروشگاه‌های معروف آمار بالای فروش خود را از وجود این پیام‌رسان دارند. حضور میلیونی کاربران فعال ایرانی در تلگرام، می‌تواند در هر کسب‌و‌کاری انقلاب ایجاد کند البته اگر از  اصول و قواعد بازاریابی اپلیکیشن پیروی کنند .اما اگر، اصولی و طبق قاعده بازاریابی نکنید حتی جمعیت میلیونی تلگرام نیز به کمک شما نمی‌آیند و تاثیری در فروش شما نخواهند داشت و تنها هزینه‌های زیادی را روی دست شما می‌گذارد.

تبلیغات در کانال های تلگرام

یکی از راه‌های بازاریابی اپلیکیشن در تلگرام تبلیغات در کانال‌هایی است که عضوهای زیادی دارد.اما نکاتی را باید به خاطر داشته باشید تا در این زمینه سرتان را کلاه نگذارند. اعضای قلابی یا ممبرهای فیک کاربرانی هستن که وجود خارجی ندارند اما یک حساب در تلگرام برای آن‌ها باز شده تا به عنوان عضو در کانال‌ها نشان داده شوند.

این ممبرها هیچ فعالیتی ندارند و تنها به تعداد اعضای کانال اضافه می‌کنند.بنابراین نباید گول این نوع کانال‌ها را بخورید برای اینکه بتوانید تبلیغاتی پربازده داشته باشید به کیفیت اعضای کانال توجه کنید نه به کمیت آن‌ها.نکته آخر در این زمینه این است که سعی کنید در کانال‌های رسمی تبلیغ کنید، این کانال‌ها طیف گسترده‌ای از مردم را شامل می‌شود و بازدهی بالاتری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

اینستاگرام و بازاریابی پولی اپلیکیشن

اینستاگرام

اینستاگرام، شبکه‌ای اجتماعی است که بر پایه محتوای تصویری شروع به کار نموده‌است. این شبکه اجتماعی پس از سه سال فعالیت در ایران، توجه ۲۵ میلیون ایرانی را به خود جلب کرده‌است. توسعه‌دهندگان این برنامه قابلیتی جدید برای تبلیغات به برنامه اضافه کردند تا کاربران بتوانند به راحتی کسب‌وکار خود را تبلیغ کنند.

اینستاگرام با قابلیت‌های جذاب خود فرصتی را به وجود آورده تا کسب‌وکارهای نوپا بتوانند با تبلیغات در آن، طی مدت زمان کوتاهی شناخته شوند و محصولاتشان را به بازار عرضه کنند. این تبلیغات هوشمند است و با توجه به جنسیت کاربران، سن کاربران و موقعیت جغرافیایی آن‌ها، تبلیغات را به نمایش می‌گذارد. هزینه تبلیغ در اینستاگرام، بین ۰٫۷ تا ۱ دلار به ازای هر کلیک گفته‌ شده‌ است.

فیس بوک و توییتر ؛ تجارتی جهانی

توییتر

فیس بوک یکی از قدیمی‌ترین شبکه‌های اجتماعی در سراسر دنیاست که با جذب ۲ میلیون مخاطب از تمام قشرهای‌مردمی، پرمخاطب‌ترین شبکه‌ اجتماعی حال حاضر دنیا نام گرفته است. گستردگی حضور مردم در فیس بوک باعث شده تا فرصتی بزرگ برای جذب مخاطب و تبلیغات در کسب‌و‌کارها به وجود بیاید.

همینطور، طبق ادعای مدیران توییتر، مخاطبین این شبکه اجتماعی ۲۴ درصد بیشتر از سایر افراد با گوشی کار می‌کنند و ۸۳ درصد آن‌ها به دنبال برنامه‌های جدید برای نصب هستند. فیس بوک و توییتر از روش‌های مختلفی برای تبلیغات استفاده می‌کنند به گونه‌ای که تبلیغ‌دهنده خیالش از بابت جذب مخاطب راحت باشد و نگران هزینه‌ای که کرده‌ نباشد.

این دو شبکه‌ اجتماعی بابت هر واکنش مخاطب هزینه‌ای دریافت می‌کنند که به آن تبلیغات هوشمند نیز می‌گویند. به طور مثال، شما می‌توانید بابت هر نصب برنامه که توسط مخاطب انجام بگیرد مبلغی را پرداخت کنید یا در حالات دیگر، بابت دیدن تیزر تبلیغاتی، تعداد لایک و کامنت پست تبلیغاتی و یا بابت هر نوع استفاده مخاطب از برنامه خود هزینه‌ای را پرداخت کنید.  این گوناگونی در روش‌های تبلیغاتی باعث خرسندی و آرامش تبلیغ‌دهنده می‌شود. به طور کلی اگر می‌خواهید در دنیا معروف شوید و به تجارتی جهانی دست یابید از فیس بوک و توییتر غافل نشوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا