رفتن به محتوای اصلی
نحوه اتصال فروشگاه اینترنتی ووکامرس به گوگل آنالیتیکس

نحوه اتصال فروشگاه اینترنتی ووکامرس به گوگل آنالیتیکس

سری مطالب Ultimate Web Design Series
  • 1.نحوه اتصال فروشگاه اینترنتی ووکامرس به گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس یک ابزار برای تجزیه و تحلیل است که قابلیت اتصال به فروشگاه اینترنتی ووکامرس را نیز دارا می باشد. فروشگاه های اینترنتی برای بدست آوردن فروش بالا نیازمند راه و روش هایی هستند. داده ها، ارقام، آمار فروش و بازدید فروشگاه های اینترنتی جزء اصلی فروشگاه به شمار می آیند، زیرا با توجه به این اعداد و ارقام می توان تجزیه و تحلیل کرد که چه عاملی سبب افزایش فروش می شود.

جالب است بدانید که افزونه بسیار قوی ووکامرس با توجه به اینکه قابلیت های زیادی را دارا است اما نمی تواند آمار و ارقامی را بدین منظور ارائه دهد. بنابراین برای بدست آوردن این آمار باید فروشگاه اینترنتی ووکامرس را به یک سیستم تجزیه و تحلیل متصل نمود.

در این مطلب می خواهیم نحوه اتصال فروشگاه اینترنتی ووکامرس به گوگل آنالیتیکس را برای شما عزیزان آموزش دهیم تا بتوانید به راحتی آماری از فروش و بازدید فروشگاه اینتزنتی خود را بدست آورید.

آموزش اتصال فروشگاه اینترنتی ووکامرس به گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس دارای قابلیت های بسیار زیادی است که شاید شما هم با این سیستم آنالیزگر تا حدودی آشنا باشید. با گوگل آنالیتیکس می توانید :

  • به بررسی صفحاتی از فروشگاه اینترنتی خود را که کاربران مشاهده نموده اند، پرداخت.
  • کاربران از چه شهر و کشوری از وب سایت شما بازدید کرده اند.
  • از چه دستگاه استفاده کرده اند.
  • افراد آنلاین چه تعداد هستند.
  • ……

گوگل آنالیتیکس یک ابزار بسیار مهم و کارا برای فروشگاه های اینترنتی دارد. نام این ابزار  Enhanced Ecommerce می باشد که شاید هنوز برخی از افراد با آن آشنا نیستند در ادامه به معرفی Enhanced Ecommerce می پردازیم.

معرفی Enhanced Ecommerce 

Enhanced Ecommerce به شما کمک می کند تا علاوه بر اطلاعات پیش فرض گوگل آنالیتیکس اطلاعاتی از قبیل:

  • تعداد بازدید صفحه محصولات در ووکامرس
  • اضافه یا حذف شدن محصول از سبد خرید
  • بررسی شروع فرایند خرید
  • بررسی خریدهای رها شده
  • بررسی خریدهای تکمیل شده

را بدست آوردید. در واقع با ارزشمند ترین اطلاعات را در اختیار مدیر فروشگاه قرار می دهد. با بدست آوردن این اطلاعات قادر خواهید بود فروش اینترنتی خود را افزایش دهید.

برای آنکه بتوانید این اطلاعات را بدست آورید کافیست گوگل آنالیتیکس را به وردپرس وصل نمایید، تا گزینه Enhanced Ecommerce برای شما فعال شود و در نهایت با Enhanced Ecommerce بتوانید اطلاعات بیان شده را برای فروشگاه اینترنتی خود بدست آورید.

اما نحوه اتصال وردپرس به گوگل آنالیتیکس به چه صورت است که در ادامه برای شما عزیزان بیان خواهیم نمود.

نحوه اتصال گوگل آنالیتیکس به وردپرس

برای اتصال گوگل آنالیتیکس به وردپرس ابتدا با استفاده از جیمیل خود وارد وب سایت  analytics.google.com شوید. گام بعدی وارد نمودن اطلاعات سایت خود در Create Property می باشد.

پس از وارد نمودن اطلاعات سایت یک کد در آدرس Admin > Tracking Info > Tracking Code در اختیار شما قرار خواهد گرفت که باید آن را در داخل سایت خود قرار دهید.

اتصال فروشگاه اینترنتی ووکامرس به گوگل آنالیتیکس

پس از پیدا نمودن کد باید آن را بدین صورت در وب سایت قرار دهید. به صورت دستی این کد را پیش از تگ بسته header در فایل header.php قرار دهید.

همچنین می توانید با استفاده از افزونه insert headers and footers پس از نصب و فعال سازی آن به بخش تنظیمات پیشخوان وردپرس بروید و گزینه Insert Headers and Footers انتخاب نمایید و کد دریافتی را در اولین فیلد وارد نمایید و اطلاعات وارد شده را ذخیره نمایید.

اتصال Enhanced Ecommerce گوگل آنالیتیکس به ووکامرس

درواقع با انجام دادن موارد فوق توانسته اید گوگل آنالیتیکس به وردپرس متصل نمایید، حال باید به مرحله بعد بروید و Enhanced Ecommerce گوگل آنالیتیکس به ووکامرس متصل نمایید.

گام اول: فعال نمودن Enhanced Ecommerce از گوگل آنالیتیکس

برای آن که بتوانید Enhanced Ecommerce فعال کنید، نخست وارد تنظیمات Admin شوید و سپس گزینه Ecommerce Settings انتخاب نمایید.

فعال نمودن Enhanced Ecommerce

حال باید دو گزینه Enable Ecommerce و Enable Enhanced Ecommerce Reporting بر روی حالت on قرار دهید و در نهایت گزینه ذخیره را بزنید.

اتصال فروشگاه اینترنتی به ابزار تجزیه و تحلیل

گام دوم: نصب افزونه مربوط به Enhanced Ecommerce

ابتدا افزونه Enhanced Ecommerce را در بخش افزونه های وردپرس نصب نمایید سپس با انتخاب گزینه Tatvic EE Plugin از سمت راست صفحه، گزینه های زیر برای شما نمایش داده می شود عملیات گفته شده را انجام دهید:

  •  ابتدا وارد پنل گوگل آنالیتیکس شوید و از مسیر Admin > Tracking Info > Tracking Code شناسه خود را دریافت نمایید و سپس آن را در این قسمت وارد نمایید.

شناسه گوگل آنالیتیکس

  • گزینه Add Enhanced Ecommerce Tracking Code را فعال کنید.
  • گزینه Add Code to Track the Login Step of Guest Users را نیز فعال نمایید.
  • در انتهای صفحه، گزینه Privacy Policy را نیز فعال نمایید.

سپس با فشردن دکمه Submit  تغییرات را ذخیره نمایید.

اتصال فروشگاه اینترنتی ووکامرس به گوگل آنالیتیکس

گام سوم: مشاهده آمار و داده ها در پنل گوگل آنالیتیکس

اگر تمامی تنظیمات گفته شده در بالا را به درستی و کامل انجام  داده باشید، اکنون می‌توانید وارد پنل گوگل آنالیتیکس خود شوید و آمار و داده‌ های مرتبط با فروش، فروشگاه اینترنتی خود را مشاهده نمایید. این آمار را می توانید از مسیر Conversions > Ecommerce مشاهده نمایید.

آمار داده ها در گوگل آنالیتیکس

بخش های Shopping Behavior و Checkout Behavior از مهم‌ترین بخش های ابزار گوگل آنالیتیکس به شمار می آید. پیشنهاد می‌کنیم حتما از این بخش ها استفاده نمایید.

نتیجه گیری

اگر شما هم دارای یک فروشگاه اینترنتی ووکامرسی می باشید، برای افزایش فروش خود نیازمند ابزار تحلیل فروش هستید.

بنابراین با استفاده از گوگل آنالیتیکس می توانید آمار بازدید از سایت،آمار خرید محصولات، آمار محصولات بازدید شده اما خرید نشده توسط مشتریان و … را بدست آورید و به راحتی می توانید فرایند فروش خود را بررسی کنید و با در نظر گرفتن فاکتور های مهمی که سبب فروش بیشتر می شود، فروش خود را افزایش دهید.

یک نظر برای این نوشته موجود است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا