رفتن به محتوای اصلی
آمار‌های جالب بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۲۰ /  قسمت ۲

آمار‌های جالب بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۲۰ / قسمت ۲

digital marketing یا بازاریابی دیجیتال پرسرعت‌ترین نوع بازاریابی بوده که با توجه به دسترسی عموم مردم به شبکه‌های اجتماعی و اینترنت، موجب شده تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان محصول خود را در بازار معرفی کنید.

بازاریابی ویدئویی قطعا جذاب‌ترین نوع تبلیغات دیجیتال برای مشتری خواهد بود. از آن‌جایی که در بازاریابی ویدئویی، محصول به ساده‌ترین حالت ممکن به مشتری ارائه می‌شود، پس موثرترین راه برای آشنایی مخاطب با محصول خواهد بود.

برای آشنا شدن با بازاریابی دیجیتالی، باید انواع آن را بشناسید تا مناسب‌ترین، موثرترین و در عین حال کم هزینه‌ترین نوع آن‌را برای تبلیغ محصول خود انتخاب کنید. در مطلب قبل تعدادی از آمارهای جالب بازاریابی دیجیتال را بیان نمودیم و در این مطلب به ادامه آن می‌پردازیم.

آمار بازاریابی د یجیتال

آمارهای بازاریابی ویدئویی

بازاریابی ویدیویی - digital marketing

اغلب مخاطبان، توجه بیش‌تری نسبت به محتویات رسانه‌های تصویری خواهند داشت. معمولا تبلیغات ویدئویی جذابیت و تاثیر بیش‌تری نسبت به ایمیل، وبلاگ و رسانه‌هایی از این جمع دارند. با توجه به این‌که استفاده از تلفن‌های هوشمند به امری طبیعی و آسان تبدیل شده‌است، تبلیغات ویدئویی که به واسطه این ابزار هوشمند ارائه می‌شوند کاری ساده، مقرون به صرفه و موثر خواهد بود.

  • ویدئوی تبلیغ یک خدمت یا محصول

با توجه به بررسی‌های صورت گرفته این نتیجه حاصل شده‌است که حدود ۶۰ ٪ از افرادی که ویدئو تبلیغ یک محصول را دیده‌اند، ذهنیت بهتری نسبت به آن پیدا کرده‌اند. از طرفی بازاریابی ویدئویی باعث شده تا نرخ خرید یک محصول تا ۱۴۰% هم افزایش یابد. با بررسی نتایج بازاریابی کسب و کارهای موفق، مشخص شد که ۸۰٪ از این افراد از بازاریابی ویدئویی برای معرفی محصولات خود استفاده کرده‌اند.

  • ویدئوهای شبکه‌های اجتماعی

با توجه به استفاده روزافزون از پلتفرم‌هایی چون یوتیوب، فیسبوک، توییتر و… و پیوستن اقشار مختلف جامعه به این اپلیکیشن‌ها، بازاریابی ویدئویی از این طریق بهترین و کم هزینه‌ترین نوع تبلیغ خواهد بود که محصول شما را در محیطی وسیع با کاربران متنوع معرفی خواهد کرد. ۹۰٪ از بازاریابان به این نتیجه رسیده‌اند که با استفاده از بازاریابی ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی، توانسته‌اند حجم قابل توجهی از مشتریان واقعی را جذب محصول خود کنند.

در حال حاضر اینستاگرام با توجه به کاربرد آسانی که دارد، تبدیل به پلتفرمی سریع برای تولید محتوا و محیطی مناسب برای تبلیغات شده‌است.

یوتیوب نیز به علت استفاده فراوان محیط مناسبی برای تبلیغات بازاریابان است. از یوتیوب به طور روزانه نزدیک به ۲ میلیون کاربر استفاده می‌کنند. یوتیوب پلتفرمی قابل استفاده برای ۹۵٪ از مردم دنیاست.

آمارهای بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی - digital marketing

با بررسی آمارهای بازاریابی ایمیلی به این نتیجه می‌رسیم که بازاریابی ایمیلی نیز مثل بازاریابی ویدئویی باعث افزایش تعامل با مشتریان شده‌است.

  • نرخ کلیک

اولین تاکتیک برای افزایش تعامل با مشتریان، فرستادن ایمیل‌های شخصی سازی شده با توجه به ویژگی‌های آن‌هاست.  به طور مثال، افرادی که ایمیل‌های خود را با تلفن همراه باز می‌کنند، در صورتی‌که مجددا از کامپیوتر برای باز کردن ایمیل‌ها استفاده کنند، نرخ کلیک را تا حدود ۵۰٪ افزایش می‌دهند. با این حال بیش‌تر بازاریابان نرخ کلیک ایمیل‌های تبلیغاتی را چک نمی‌کنند و تعداد معدودی از آن‌ها قادر به چک کردن نرخ کلیک تبلیغات در اینترنت هستند.

  • محتوای ایمیل

برخی از برندها برای افزایش نرخ کلیک در ایمیل‌ها از ایموجی در قسمت موضوع ایمیل استفاده می‌کنند که این‌کار نتیجه مطلوبی را برای آن‌ها به همراه داشته است. با این حال درصد کمی از ایمیل‌ها دارای ایموجی در موضوع ایمیل هستند.

بیش‌تر خریداران از مشتریان خود می‌خواهند که از ایمیل برای تعامل با آن‌ها استفاده کنند. ایمیل‌های تراکنش چندین برابر ایمیل‌های بازاریابی در صندوق ورودی دیده می‌شوند.

  • تقسیم بندی ایمیل

بررسی‌ها نشان داده‌است که استفاده از ایمیل در سال ۲۰۲۰ افزایش چشمگیری داشته به طوری‌که بیش از ۷ میلیارد حساب کاربری از این نوع در دنیا وجود دارد. با این‌حال حدود ۸۰٪ از مخاطبان، در صورتی‌که تعداد زیادی ایمیل از یک شرکت دریافت کنند، آن‌ها را بدون توجه به محتوا حذف می‌کنند.پس بهتر است ایمیل‌های خود را بهینه سازی کنید.

  • ایمیل‌ها در تلفن همراه

بررسی‌ها نشان داده‌است که کاربران موبایل تا نزدیک به ۳ برابر  سایرین از ایمیل استفاده می‌کنند. بیش‌تر حرفه‌ای‌های دنیای کسب و کار علاقه دارند تا ایمیل‌ها را روی گوشی خود داشته و بتوانند آن‌ها را در هر زمان و هرمکانی که می‌خواهند چک کنند. پس بهینه سازی ایمیل در موبایل الویتی بسیار مهم در digital marketing است که در غیر این‌صورت تبلیغات بدون بررسی توسط کاربر حذف خواهند شد.

آمارهای ایجاد لید

تولید لید

تنها یافتن مخاطب برای نشان دادن محصول یا خدمت کافی نیست. تبدیل مشتری به مصرف کننده مهم‌ترین هدف digital marketing است. ایجاد لید به شما نشان خواهد داد که حرفه شما چگونه افراد را به خود جذب کرده و در نهایت آن‌ها را به مشتریان دائم تبدیل می‌کند.

  • تولید تقاضا

حدود ۶۰٪ از مشتریانی که به کسب و کار شما علاقه‌مند شده‌اند، تا ۳ ماه اقدام به خرید نخواهند کرد. ترافیک بالا و ایجاد لید مشتریان بیش‌تری را به حرفه شما جذب می‌کند، که احتمال افزایش مشتریان دائم از این طریق افزایش خواهد یافت. این در حالیست که ترافیک بالا چالش بزرگ بازاریابان در بازاریابی دیجیتالی است.

  • تجزیه و تحلیل بازاریابی

از آن‌جایی که خدمت یا محصول به واسطه محتوا ارائه می‌شود، مدیریت کیفیت اطلاعات  هدفی مهم بازاریابی دیجیتال است. ایجاد، پرورش و فروش لید، ۳ هدف اصلی تولید کنندگان محتواست. بنابراین بخش بزرگی از بازاریابان که از استراتژی لید در فروش خود استفاده می‌کنند، توسط تیم فروش حرفه‌ای سازماندهی می‌شوند که لیدهای آن‌ها را بررسی و پیگیری می‌کنند.

  • اتوماسیون بازاریابی

رضایت مشتری حرف اول را در موفقیت یک برند می‌زند. کسب و کارهایی که در تعامل با مشتری موفق بوده‌اند، سود بیش‌تری را کسب کرده‌اند. همچنین صرفه جویی در زمان باعث کاهش هزینه‌ها در بخش digital marketing خواهد شد. بازاریابی خودکار باعث تحقق این امر با نتیجه مطلوبی شده‌است.

بازاریابی خودکار یکی از روش‌ها با ایجاد یک تجربه کاربری خوب برای مشتری است. نتایج نشان داده‌است که ۷۵٪ از کسب و کارهای موفق برای ۳ سال پیاپی از بازاریابی خودکار استفاده کرده‌اند.

آمارهای تبلیغات آنلاین

تبلیغات آنلاین

یافتن مناسب‌ترین و کم هزینه‌ترین نوع تبلیغ، به جذب مشتری با سودآوری بیش‌تر منجر خواهد شد. این‌که مشتری بیش‌تر زمان خود را درچه شبکه‌هایی صرف می‌کند و برای چه محصولاتی هزینه بیش‌تری می‌پردازد، باعث می‌شود که مناسب‌ترین تاکتیک را برای جذب آن‌ها انتخاب کنید.

  • مسدود کردن تبلیغات

همان‌طور که بازاریابی دیجیتال روشی موثر برای جذب مخاطب در بازار است، روشی آزار دهنده برای بیش‌تر کاربران نیز محسوب می‌شود. بنابراین اد بلاکرها برای مسدود کردن این پیام‌ها به کار گرفته می‌شوند. با توجه به افزایش اد بلاکرها و مسدود شدن تبلیغات توسط آن‌ها، سالانه مبلغی نزدیک به ۳۵ میلیارد دلار در زمینه بازاریابی دیجیتال هدر می‌رود. در سال‌های اخیر استفاده از اد بلاکرها تا حدود ۳۵٪ افزایش یافته‌است.

  • تبلیغات نمایشی

با گذشت زمان و استفاده بیش‌تر مخاطبان از شبکه‌های اجتماعی، تشخیص تبلیغات ساده‌تر شده‌است. بنابراین نرخ مسدود کردن تبلیغات توسط کاربر افزایش یافته‌است. تبلیغات همسان با ایجاد تبلیغی متناسب با محتوای سایت، اپلیکیشن و صفحات مجازی، باعث سازگاری بیش‌تر و افزایش نرخ کلیک توسط کاربر می‌شوند. نزدیک به ۵۰٪ از کاربران به تبلیغات همسان بیش‌تر از تبلیغات بنری اهمیت می‌دهند. داده‌ها نشان داده‌است که تبلیغات همسان رشد بیش‌تری نسبت به تبلیغات نمایشی داشته‌اند به طوری‌که حدود ۸۰٪ از تبلیغات شبکه‌های اجتماعی از نوع همسان هستند.

  • تبلیغات موبایلی

تبلیغات موبایلی تاثیرگذارترین نوع تبلیغات با نرخ بازدید بالا در digital marketing است. از آن‌جایی که میانگین استفاده از تلفن همراه به روزانه حدود ۵ ساعت رسیده‌است، تبلیغات موبایلی شانس بیش‌تری را برای دیده شدن در اختیار شما قرار می‌دهد. بنابراین ۵۰٪ از هزینه تبلیغات توسط بازاریابان، صرف تبلیغات موبایلی می‌گردد.

  • پرداخت به ازای هر کلیک

برای افزایش تاثیر تبلیغات به ازای هر کلیک در دنیای بازاریابی دیجیتال، باید آن را با سئو ترکیب کنید. تبلیغاتی که بابت آن‌ها هزینه پرداخت می‌شود، باعث افزایش ۱۰ درصدی نرخ کلیک می‌شوند.

  • تبلیغات ویدئویی

اگر از یک موضوع دو محتوای متنی و تصویری داشته باشید، شک نکنید که مخاطبان به محتوای ویدئویی جذب خواهند شد. محتوای ویدئویی در عین سادگی تلاش می‌کند تا محصول را به بهترین نحو به مشتری معرفی کند. بنابراین تبلیغات ویدئویی روشی جذاب در بازاریابی دیجیتال محسوب می‌شوند که احتمال دیده شدن یک تبلیغ را تا حد زیادی بالا می‌برند.

با رشد شبکه‌های اجتماعی و استفاده بیش‌تر از تلفن همراه و کامپیوترهای شخصی، سایت‌ها و صفحات مجازی به کم هزینه‌ترین و در دسترس‌ترین بیلبوردها تبلیغاتی تبدیل شده‌اند که محصول شما را بدون در نظر گرفتن محدودیت مکانی تبلیغ خواهند کرد. شناخت مشتریان و نیازهای آن‌ها، باعث یافتن موثرترین روش digital marketing خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا