رفتن به محتوای اصلی
چطور یوزر‌های اپلیکیشن را به طرفدار تبدیل کنیم؟

چطور یوزر‌های اپلیکیشن را به طرفدار تبدیل کنیم؟

کاربران اپلیکیشن را برای آنکه به طرافدار اپلیکیشن تبدیل کنید، باید نکات و اصولی را رعایت نمایید. بدین منظور ما در این مطلب سعی داریم بیان نماییم که چگونه می‌توان کاربران اپلیکیشن را به طرفدار تبدیل نماییم.

معمولا هر شرکتی برای اینکه مشتری‌های جدید پیدا کند، راه‌های ارتباطی زیادی را امتحان می‌کند. همچنین توجه دشته باشید که هزینه حفظ و نگهداری یک کاربر قدیمی از پیدا کردن یک کاربر جدید مقرون به صرفه‌تر است.

اول از همه برای تبدیل کاربر به طرفدار اپلیکیشن لازم و ضروریست که متوجه شوید چه کسانی طرفدار برند شما است. طرفدار برند کسی‌ست که با حس مثبت برند شما را به اطرافیانش پیشنهاد دهد. به همین دلیل امروزه به این نوع از طرفداران، بازاریابان داوطلب می‌گویند که آن‌ها تنها به دلیل علاقه و اعتقادی که به برند دارند، آن را معرفی می‌کنند و به خاطر پول!

خیلی از افراد تصور می‌کنند هنوز هم محصولات آنها توسط تیم بازاریابی و فروش است که به فروش می‌رسد، باید بگوییم بیشترین تاثیر بر میزان فروش را مشتریان و طرفداران برند شما دارند. بنابراین حمایت و طرفداری مشتریان سبب رشد بازار محصول و خدمات برند شما خواهد شد.

اما چرا طرفدران شما می توانند بخش مهمی از رشد برند شما باشند ؟

طرفدار اپلیکیشن

  • ترویج ارگانیک

در دنیای امروز طرفداری از برند همان بازاریابی دهان به دهان محسوب می‌شود که به عنوان یکی از قدرتمندترین روش‌های تبلیغات شناخته شده است. حائز اهمیت است بیان شود که بر اساس تحقیقات انجام شده در این زمینه، تاثیر تبلیغات دهان به دهان دو برابر تاثیر تبلیغات سنتی است.

  • بررسی و توصیه معتبر

لازم است بیان شود که اثبات اجتماعی یکی از مهمترین مسائل روند انتخاب محصول است. خوندن نظرات کاربران درباره محصول و یا برند شما می‌تواند در ترغیب و جذب مشتری جدید بسیار تاثیرگذار باشد.

  • حلقه ارزشمند بازخورد از مشتریان

لازم است بدانیدکه طرفداران می‌توانند بینش ارزشمندی از مشتریان را ارائه دهند. این بینش می‌تواند به شکل گیری و تمرکز بر روی یک محصول کاربر محور به برند کمک نماید.

وفاداری با طرفداری چه تفاوتی دارد؟

اکثر مردم وفاداری را با طرفداری قاطی می‌کنند. لازم است بدانید که کاربران وفادار با طرفدار کاملا متفاوت هستند. کاربر وفادار همیشه و از خدمات یا محصولات شما خریداری می‌کند اما لزوما آن را محصول یا خدمت را به کسی معرفی نمی‌کند. اما مشتری طرفدار علاوه بر اینکه به شما وفادار است، علاقه داره این تجربه خرید و حس خوبشو با دوستان و آشنایان خودش به اشتراک بگذارد. بهتر است بدانید که کاربران طرفدار بر روی موفقیت و نام تجاری سرمایه گذاری می‌کنند.

اما کدام یک از کاربران اپلیکیشن را می‌توان به کاربر طرفدار تبدیل نمود؟

قطعا می‌دانید که مشتریان فعلی شما راحت‌تر می‌توانند جزء طرفداران شما باشند. مشتریان بالقوه به چند دسته مختلف تقسیم بندی می‌شوند:

ترویج کنندگان: این نوع از مشتریان در یک نظر سنجی NPS شرکت می کنند. مثلا آن‌ها به سوال آیا این محصول را به دوستان و خانواده خود پیشنهاد می‌دهید؟ قطعا پاسخ آن‌ها به این سوال از ۱۰ ، ۹ یا ۱۰ است.

ارجاع دهندگان: افرادی هستند که با استفاده از لینک دهی در وب سایت و یا منشن کردن مشتریان تازه‌ای را به سمت برند شما هدایت می‌کنند.

بازدیدکنندگان تکراری: این دسته از کاربران با تعداد مراجعه به محصول و سرویس می توانند به طور معین و مشخص با برند و خدمات شما ارتباط دارند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی: این دسته از افراد محصولات و خدمات شما را در شبکه های اجتماعی به طور منظم و مرتب با دوستان و آشنایان خود به اشتراک می‌گذارند.

انتقاد کنندگان: افراد منتقد با نقد و بررسی محصول یا خدمات شما قابلیت طرفدار شدن را دارند.

لازم به ذکر است که طرفدارن هر برندی تنها مشتریان آن ببرند نیستند، بلکه کارمندان ساغل در مجموعه آن برند محسوب می‌شوند. بر اساس تحقیقات انجام شده می توان بیان نمود که ۵۲ درصد از مشتریان و کارمندان یک برند، یک منبع قابل اعتماد برای جمع اوری اطلاعات هستند.

چگونه می‌توان کاربران اپلیکیشن را تشویق به طرفدار نماییم؟

۱-اجبار ممنوع!

تجربه ثابت کرده است که اجبار افراد برای انجام یک کاری نتیجه برعکس خواهد داد و افراد دیگر تمایلی به انجام ان کار ندارند. توجه داشته باشید که طرفداری باید کاملا به طور طبیعی و بدون هیچ اجباری انجام شود.

۲-ارائه تجربه کاری عالی

تجربه کاربری

تجربه کاربری از قابل استفاده بودن آن محصول مهمتر است. توجه داشته باشید که اپلیکیشن و یا سایت را به گونه‌ای طراحی نمایید که کاربر در زمان استفاده از آن حتما حس خوبی دریافت نماید. زمانی که کاربر از طراحی تجربه کاربری راضی باشد و لذت ببرد قطعا آن برند را به همه معرفی می‌کند و یکی از طرفداران آن خواهد شد.

۳-اعتماد سازی

جلب اعتماد کاربران اپلیکیشن یکی از مهمترین و پر ریسک ترین کارهایی است که باید انجام داد. صاحبان کسب و کارها می دانند که اگر برای خدمات و محصولاتشان مشکلی بوجود بیاید کاربران حتما آن ها را سرزنش می کنند؛ اما جلب اعتماد میتواند این استرس را تا میزان زیادی کاهش دهد.

حائز اهمیت است بیان شود که هرچه میزان اعتماد کاربران به برند شما بیشتر باشد، احتمال معرفی برند شما توسط آن‌ها به دیگران بسیار زیاد خواهد بود.

اگر می‌خواهید اعتماد کاربران اپلیکیشن خود را بدست آورید لازم است این چند نکته را هرگز فراموش نکنید:

  • حتما قولی که کاربران خود می‌دهید را عملی کنید.
  • همیشه در دسترس باشید. کاربران دوست دارند با برند مورد علاقه خود در تعامل باشند و پاسخ سوالات خود را بدست آورند. بنابراین این خیلی مهم است که مخصوصا زمانی که کاربر با مشکلی رو به رو شده است، برای حل آن بتواند با برند شما به راحتی تعامل داشته باشد.
  • از مشتریان بخواهید نظرات و پیشنهادات خود را برای شما ارسال نمایند. بهتر است بدانید که ثبت بازخورد یکی از مهمترین راه هایی است که می توانید موفقیت کسب و کار خود را مورد ارزیابی قرار دهید.

اگر صاحب اپلیکیشن هستید، پیشنهاد می کنیم مطلب شاخص‌های موفقیت اپلیکیشن چه چیزهایی هستند؟ را مطالعه نمایید و ببینید تا چه میزان اپلیکیشن شما موفق بوده  است.

۴-ارائه برنامه وفاداری به کاربران اپلیکیشن

یکی از روش‌های سنتی برای قدردانی از کاربران و مشتریان، برنامه وفاداری است. لازم است بگوییم وفاداری با طرفداری دو تا موضوع کاملا جدا هستند. اما بهتر است به یاد داشته باشید که وفاداری می‌تواند به رشد طرفداران یک برند کمک کند.

این مطلب ادامه دارد….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا