رفتن به محتوای اصلی
بدافزار ها در وردپرس چه آسیب هایی را به همراه دارد؟

بدافزار ها در وردپرس چه آسیب هایی را به همراه دارد؟

بد افزارها در وردپرس نیز خطراتی را ایجاد می کنند برای شناسایی این خطاها در ادامه توضیحاتی را بیان می کنیم تا بتوانید به راحتی خطرات بدافزار ها را شناسایی نمایید.

نخستین گامی که باید برای مبارزه با بد افزار ها بخاطر داشته باشید. افزایش امنیت وب سایتتان است. برای داشتن یک وب سایت وردپرسی با امنیت بالا کافیست به این نکات توجه داشته باشید.

بد افزارها در وردپرس: استفاده بیش از حد از منابع سرور

شناسایی آسیب های بد افزارها در وردپرس

زمانی که سرور هک شود و یا در معرض مبتلا به آسیب های بد افزارها در وردپرس قرار بگیرد، با اطمینان می توان بیان نمود که شخص دیگری از همه و یا قسمتی از آن استفاده می کند. این کار سبب اتفاقاتی خواهد شد که در ادامه می خواهیم این آسیب ها را بیان نماییم:

حمله به وب سایت ‌های دیگر

برای حمله کردن به وب سایت ها با استفاده از یک هاست کار بسیار خطرناکی است، به دلیل آن که به راحتی امکان شناسایی وجود دارد و در لیست سیاه قرار خواهند گرفت.

در صورتی که به سرور اصلی حمله شود امکان شناسایی آن آسان نیست. بنابراین توصیه ما به شما این است که در اولین گام وب سایت خود را از نظر امنیت بررسی نمایید و امنیت وب سایت را با استفاده از افزونه های امنیتی افزایش دهید.

در گام بعدی ابتدا وب سایت خود را بررسی نمایید تا اگرخطایی را مشاهده نمودید، خیلی سریع به پشتیبان هاست اطلاع دهید تا مشکل را بررسی نمایید.

ارسال ایمیل ‌های اسپم

شناسایی آسیب های بد افزارها در وردپرس

ایمیل های اسپم یکی از انواع عملیات بد افزارها در وردپرس است و نمی توانید از با آن مقابله نمایید. روزانه هزاران هزار ایمیل اسپم ارسال می شود.

شایان ذکر است که تقریبا ۵۶/۵۹ درصد از ترافیک مختص به این ایمیل ها است. هکر ها با استفاده از وب سایت های آسیب پذیر، ایمیل های اسپم را ارسال می کنند.

سرور هایی که در سراسر دنیا وجود دارد با استفاده از روش های گوناگونی با این ایمیل های اسپم در حال مبارزه هستند که معمولا رایج ترین این زوش ها بلاک کردن IP است.

در نتیجه می توان این گونه بیان نمود که هکر ها اکثر مواقع در جستجو سرور های ضعیقی هستند که نتوان آن ها را بلاک نمود.

اغلب صاحبان وب سایت ‌ها تا زمانی که پیامی از سمت هاستینگ ارسال نشود، متوجه این موضوع نخواهند شد. در این مواقع اکانت شما از سمت سرور مسدود می شود و از این حالت نمی توانید خارج شوید تا هنگامی که مشکلات بوجود آمده را رفع نمایید.

استفاده از فضای هاست به میزان قابل توجه

هکر با اهداف گوناگون می توانند به سایت شما دسترسی پیدا نمایند. آن ها می توانند هزارن هزار فایل را در هاست شما کپی و ذخیره نمایند.

با این عمل بیشتر فضای هاست را اشغال می کنند که سبب این می شود، وبسایتتان از دسترس کاربران خارج شود.

کاهش سرعت وبسایت

با وجود بد افزارها در وردپرس زمان بارگذاری مطالب و سرعت آن کاهش می یابد و همین امر سبب از بین رفتن سایت و کاهش بازدید کاربران از سایت خواهد شد.

بد افزارها در وردپرس: ضعف عملکرد سطح کاربری و عملکرد در مرورگر

شناسایی آسیب های بد افزارها در وردپرس

وجود بد افزارها در وردپرس باعث کاهش بازیدکنندگان می شود که تاثیر بسیار بدی بر روی عملکرد وب سایت خواهد داشت.

بنابراین نمی توان از این امر چشم پوشی نمود که کاربران مهم ترین عامل موفقیت هر وب سایتی هستند و همچنین واضح و بدیهی است که اگر از عملکرد وب سایت راضی نباشند، دیگر به آن وب سایت نخواهند آمد.

بارگذاری Java Script و iFrame های خارجی

با انتخاب نمونه های استاندارد و قابل اطمینان از امکاناتی همچون پنجره های نوتیفیکیشن و پاپ آپ استفاده نمایید. اکثر این امکانات را می توانید با  Javascript یا iFrame بسازند.

هکر ها در این برنامه ها کد هایی را وارد می کنند که سبب هک شدم وب سایتتان می شود. بنابراین توصیه می شود در انتخاب این برنامه ها دقت کافی را داشته باشید.

بد افزارها در وردپرس: تضعیف عملکرد سئوی وبسایت

شناسایی آسیب های بد افزارها در وردپرس

جالب است بدانید که سئو یکی از اصلی ترین دلایل هک وب سایت است.

هنگامی که وب سایت شما در موارد اول و دوم صفحه گوگل است و با اولین سرچ در صدر صفحه دیده می شود هکر ها را تشویق به بازدید کننده بیشتری را به سمت سایت مخرب راهنمایی نمایند.

سئوی اسپم

هک Pharma یکی از انواع بد افزارها در وردپرس است. این گونه از هک ها بیشتر کلمات کلیدی اسپم را در صفحه ها و پست ها می گذارند و آمار بازدید کنندگان را پنهان می کنند. در واقع اسپم ‌ها در هنگام جستجو توسط کاربران در مرورگر آن ها مشاهده می شود.

لیست سیاه گوگل

گوگل یکی از بزرگ ترین و قوی ترین موتور های جستجو وب سایت است که با هدف ارائه بهترین نتایج فعالیت می کند. میلیون ها وب سایت از نظرگوگل به لیست سیاه انتقال می یایند و اغلب این سایت های منتقل شده به لیست سیاه کسب و کار ها هستند.

بنابراین گاهی اوقات ممکن است وب سایت شما هم از نظر قوانین گوگل جزء لیست سیاه باشد و به آن لیست منتقل شود در این مواقع کافیست با بررسی و پیدا نمودن کد های مخرب اطمینان حاصل نمایید که مشکل وب سایت شما چه چیزی است و به رفع آن اقدام نمایید.

نتیجه گیری

با مطالعه این مطلب می توانید آسیب های بد افزارها در وردپرس را شناسایی نمایید و اقدام به رفع آن مشکل نمایید. پس اگر در این روز ها شما هم تغییراتی در عملکرد وب سایت خود مشاهده کرده اید کلفیست این مطلب را مطالعه و نکات گفته شده را رعایت نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا