رفتن به محتوای اصلی
روش های مدیریت و نگهداری از وردپرس

روش های مدیریت و نگهداری از وردپرس

مدیریت و نگهداری وردپرس امری ضروری و حیاتی برای هر وب سایتی است. سیستم مدیریت وردپرس دارای قالب و افزونه های بسیار متنوع و زیادی است. به راحتی با استفاده از این سیستم مدیریت محتوا می توانید مطالبی برای وب سایت خود قرار دهید. اما واضح و بدیهی است که هر وب سایتی را که ایجاد نمودید نیازمند پشتیبانی و نگهداری است.

هر وبسایتی پس از راه اندازی نیازمند مدیریت و نگهداری می باشد. درواقع هر سایتی به یک پشتیبان برای بروز رسانی مطالب نیازمند است. با این وجود برای هر مدیر وبسایتی الزامیست با برخی از نکات مدیریت و نگهداری وب سایت آشنا باشد و بدانند چه کارهایی لازم است انجام دهد. در این مطلب می خواهیم روش های مدیریت و نگهداری از ورد پرس را به شما معرفی نماییم تا با مطالعه آن بهره لازم را ببرید.

روش های مدیریت و نگهداری وردپرس

۱- از پایگاه داده نسخه پشتیبان تهیه کنید.

مدیریت و نگهداری از وردپرس

برنامه ریزی دقیق و هوشمندانه برای تهیه بک آپ یا نسخه پشتیبان از وردپرس یکی از مهم ترین و اصلی ترین نکات در مدیریت و نگهداری از ئردپرس به شمار می آید.

مهم بودن این نکته به دلیل این است که اگر روزی بنا به هر دلیلی وبسایت شما از بین برود، بدون نسخه بک آپ آن دیگر نمی توانید کاری انجام دهید و برای همیشه وبسایت خود را از دست می دهید و تمامی زحمت هایی که برای آن کشیده این هیچ می شود.

بنابراین با داشتن یک نسخه پشتیبان از سایت خود با وجود هر مشکلی که در آینده بوجود آید، می توانید آن را بازگردانید. پایگاه داده یکی از اصلی ترین عناصر در وب سایت است، به دلیل آن که همه ی اطلاعات وب سایت به صورت جدولی در آن گنجانده شده است.

جالب است بدانید این عمل را می توانید هم به صورت دستی از طریق هاست و هم با کمک افزونه های گوناگون در وردپرس انجام دهید. اما این را بخاطر داشته باشید که از افزونه ای استفاده نمایید که امکان بازگردانی را داشته باشد تا بتوانید در مواقع ضروری آن را بازگردانید.

برخی از این افزونه های موجود در وردپرس برای استفاده این کار عبارتند از:

  • بک آپ و بازگردانی در وردپرس با  UpdraftPlus
  • بک آپ و بازگردانی در وردپرس با  XCloner

۲-بررسی وب سایت به طور مرتب

با بررسی وب سایت خود به طور مرتب می توانید مشکلات آن را به صورت دقیق پیدا نمایید. تحلیل و بررسی وب سایت یکی از مهم  ترین مواردی است که هر مدیر وبسایتی برای مدیریت و نگهداری از وردپرس سایت خود باید بدان آگاهی داشته باشد.

برای انجام این کار با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی سرویس های آنلاین همچون wp checkup وجود دارد که مشکلات و نقص های وب سایت را به صورت آنلاین بررسی می کند.

جالب است بدانید وردپرس نیز خود دارای افزونه های برای بررسی وب سایت دارد که افزونه Health check  یکی از آن افزونه ها است.

۳-سرعت وبسایت را بسنجید.

روش مدیریت و نگهداری از وردپرس

مهم ترین فاکتور در مدیریت و نگهداری از وردپرس بررسی سرعت وبسایت است. باید به این نکته توجه نمایید که اگر سرعت وب سایت شما پایین باشد در ثانیه های اول نمایش داده نمی شود و این امر سبب می شود که کاربر وب سایت شما را ترک نماید و دیگر هرگز به سمت وب سایت شما نخواهد آمد.

بنابراین توصیه می شود این عامل را جدی بگیرید. برای آنکه متوجه شوید وب سایت شما از سرعت خوبی برخوردار است یا خیر کافیست از ابزار page speed گوگل استفاده نمایید.

بنابراین با بررسی سرعت وب سایت خود اگر متوجه شدید که سرعت پایینی دارد کافیست با استفاده از ۴ ابزار برتر افزایش سرعت وردپرس مشکل سرعت را رفع نمایید.

۴-شناسایی لینک های خراب و شکسته

خطای ۴۰۴ بنا به دلایل مختلفی از جمله جا به جایی که امکان از بین رفتن و خراب شدن برخی از لینک های وب سایت را به همراه دارد، نمایش داده می شود. این خطا از نظر گوگل و همچنین کاربران یک امتیاز منفی برای وب سایت شما به شمار می آید.

به شما توصیه می شود با کمک ابزار webmaster tools مشکلات را شناسایی و رفع نمایید. کافیست وب سایت خود را در آن ثبت نمایید تا تمامی مشکلاتی که در وب سایت شما وجود دارد را برای شما به نمایش بگذارد.

برای رفع خطاها می توانید از افزونه  broken link checker کمک بگیرید همچنین می توانید با ریدایرکت ۳۰۱ وردپرس نیز نوع لینک های موجود را بررسی نمایید.

۵-بروزرسانی هسته، قالب و افزونه ها

بروز رسانی هسته، قالب و افزونه ها یکی از مسائل امنیتی به شمار می آید و در مدیریت و نگهداری از وردپرس حائز اهمیت است. با کشف ایرادات نسخه قبلی طراحان می توانند آن ها را رفع نمایید و نسخه جدید آن را ارائه دهند. بنابراین به شما نیز توصییه می شود همیشه قالب،افزونه ها و هسته وردپرس را بروز رسانی کنید.

۶-دیدگاه های اسپم را چک کنید.

روش مدیریت و نگهداری از وردپرس

گاهی اوقات دیدگاه ها به شکل اسپم ارسال می شوند بنابراین باید حواس خود را نسبت به آن ها جمع کنید و به صورت کاملا جدی با آن ها مبارزه کنید. به عنوان مثال با سه روش می توان با دیدگاه اسم در وردپرس مبارزه نمود.

۷-حذف هر آنچه که بی استفاده است.

تصاویر مطالب افزونه قالب و هر آنچه را که بی استفاده است را از وب سایت خود حذف نمایید؛ زیرا آن ها سبب کاهش رعت وب سایت می شوند. بنابراین با فکر آن که شاید روزی در آینده به کارتان بیاید، آن ها را در وب سایت خود نگهداری نکنید.

۸-امنیت وبسایت خود را به طور مستمر بررسی کنید.

یکی دیگر از عوامل مهم در مدیریت و نگهداری از وردپرس، امنیت وبسایت است. از همان آغاز کار باید به طور جدی حواستان به امنیت وب سایت خود باشد. امروزه عوامل مخرب بسیاری وجود دارد که می تواند امنیت وب سایت شما را به خطر بیاندازد. با کمک افزونه امنیتی sucuri scanner می توانید امنیت وب سایت خود را افزایش و بررسی نمایید.

۹-بهینه سازی جداول پایگاه داده

افراد حداقل یکبار در هنگام کار با سیستم مدیریت محتوا وردپرس تجربه تغییر قالب وردپرس را داشته اند و یا افزونه های بسیاری حذف و یا نصب نموده اند. در واقع زمانی که آن ها را حذف می کنید به طور کامل حذف نمی شوند بلکه در قسمت پایگاه داده به صورت جدول وجود دارند و به طور کامل حذف نشده اند.

۱۰-بهینه سازی تصاویر

روش مدیریت و نگهداری از وردپرس

بهینه سازی تصاویر یکی دیگر از عامل های مهم در مدیریت و نگهداری از وردپرس به شمار می آید. این امر نیز سبب افزایش سرعت وب سایت نیز می شود و همچنین حجم اندکی را در هاست اشغال می کند. با کمک افزونه EWWW Image Optimizer می توان حجم تصاویر را کم نمود و آن ها را فشرده نمود.

۱۱- بررسی مستمر فرم‌ های موجود در سایت

فرم هایی مختلفی همچون فرم تماس، فرم استخدام و … در اکثر وب سایت ها وجود دارد. بنابراین برای مدیریت و نگهداری از وردپرس کافیست به فرم ها نیز توجه نمایید و به طور مرتب آن ها بررسی کنید تا غیر فعال نشوند.

در واقع فرم ها راه ارتباطی کارران با شما می باشد و اگر نتوانند به راحتی با آن ها کار کنند نامید شده و از وبسایت شما صرف نظر می کنند.

۱۲- تجزیه و تحلیل وبسایت

با استفاده از ابزار گوگل آنالیتیکس می توانید به بررسی و تجزیه تحلیل وب سایت خود بپردازید. به شما توصیه می شود از همان ابتدای کار وب سایت خود را در گوگل آنالیتیکس ثبت نام کنید به با توجه به یک برنامه ریزی دقیق و مرتب آن را بررسی نمایید.

۱۳- بروز رسانی محتوای وبسایت

نوشته ها نیز همانند سایر موارد نیازمند بروز رسانی می باشند. می توانید این عامل را نیز با یک برنامه ریزی دقیق و منظم مدیریت نمایید.

۱۴- بررسی سئوی نوشته ‌ها

با استفاده از افزونه Yoast SEO می توانید به راحتی سئو محتوا های خود را بررسی نمایید. در این بخش باید به عنوان سئو و کلمه کلیدی توجه زیادی شود. بنابراین برای مدیریت و نگهداری از وردپرس باید سئو نوسته ها آن را مورد بررسی قرار دهید.

نتیجه گیری

در این مطلب سعی داشتیم نکات مهم در رابطه با مدیریت و نگهداری از وردپرس را بیان نماییم تا شما هم بتوانید یک وب سایت حرفه ای و با عملکرد چشمگیری داشته باشید. بنابراین با رعایت این نکات می توانید رتبه اول سرچ در گوگل را با توجه به موضوع مطلب سرچ شده، را از آن خود نمایید.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا