رفتن به محتوای اصلی
نکات مالی مهمی که در راه اندازی یک استارتاپ باید رعایت نمایید؟

نکات مالی مهمی که در راه اندازی یک استارتاپ باید رعایت نمایید؟

هزینه راه اندازی استارتاپ های گوناگون بسیار متفاوت است، اما نحوه کنترل و مدیریت هزینه استارتاپ ها امری مهم به شمار می آید. امروزه استارتاپ های جدید به دلیل مدیریت نکردن هزینه های استارتاپ های خود با شکست مواجه می شوند. اگر شما هم صاحب یک استارتاپ هستید با رعایت نکات مالی بیان شده در ادامه می توانید به موفقیت دست یابید.

رعایت نکات مالی در هزینه راه اندازی استارتاپ

  • مدیریت هزینه راه اندازی استارتاپ

مدیریت نقدینگی در یک استارتاپ مهم ­ترین مساله به شمار می­ آید. امروزه یکی از دلایل اصلی شکست استارتاپ­ ها نداشتن مدیریت بر روی نقدینگی خود است. در واقع پول آن­ ها خیلی زود تمام می­ شود. اگر به تازگی یک استارتاپ را شروع نموده اید، باید دقت داشته باشید که هر ریال پول را چگونه بدست می آورید و چطور آن را خرج می کنید.

فراموش نکنید زمانی که شما نتوانید بر روی هزینه راه اندازی استارتاپ خود مدیریت داشته باشید، خیلی زود استارتاپ شما با شکست مواجه می شود. با پایان رسیدن نقدینگی اصلا مهم نیست که ایده کسب و کار شما تا چه اندازه خوب و جذاب است. در واقع مانند این است که شما با یک دیوار بتنی برخورد نموده اید. برای استارتاپ خود یک بودجه در نظر بگیرید و مطابق با آن برنامه ریزی داشته باشید.

  • حساب مخارج خود را داشته باشید.

به خاطر داشته باشید شروع هر استارتاپی جدیدی هزینه هایی را به همراه دارد. مثلا اگر شما بخواهید فروش صنایع دستی خود را به صورت اینترنتی انجام دهید، نیاز به طراحی سایت صنایع دستی و برنامه نویسی اپلیکیشن اندروید و ios و …. دارید. همچنین فراموش نکنید، در ابتدای کار نباید یک کارمند تمام وقت برای رسیدگی به امور مالی و دفتری استخدام نمایید.

در ابتدا با یک نرم افزار حسابرسی می ­توانید کار خود را شروع نمایید. استفاده از اپلیکیشن­ های حسابرسی به شما کمک می­ کند تا بتوانید هزینه های استارتاپ خود را بهتر مدیریت نمایید و همچنین می­ توانید حساب و کتاب­ های سالیانه مالیات را نیز داشته باشید. لازم به ذکر است که  با رشد و پیشرفت استارتاپ خود می توانید برای رسیدگی به حساب و کتاب های خود یک نیرو تمام وقت برای رسیدگی آن ها استخدام نمایید.

  • محدود کردن هزینه های ثابت در ابتدای کار

یکی از مهم ترین نکات در مراحل راه اندازی یک استارتاپ، پایین نگه داشتن سطح هزینه ها می باشد و همچنین کلید طول عمر، استارتاپ شناخته شده است. یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه نمایید شروع استارتاپ با یک دفتر کوچک در سطح شهر می باشد. ضروری نیست که حتما دفتر کار بزرگی داشته باشید.

برای آن که بتوانید در استارتاپ خود به موفقیت دست یابید، باید با احتیاط خرج نمایید، تا سرمایه بیشتری را در استارتاپ خود سرمایه گذاری نمایید. یکی از بزرگترین اشتباهات استارتاپ های امروزی سرمایه گذاری بر روی دفتر های فانتزی با امکانات بالا است.

 

هزینه راه اندازی استارتاپ

 

  • خوشبینانه فکر کنید.

واضح و بدیهی است که با شروع هر کسب و کار جدیدی ممکن است با موفقیت و شکست رو به رو شوید. پس بهتر است خود را برای اتفاقات و شرایط بد نیز آماده نمایید. لازم به ذکر است که اگر استارتاپی شروع کرده اید تا به موفقیت رسیدن درآمد قبلی خود را حفظ نمایید.

متاسفانه موقعیت ها و شرایط بد زمانی که اصلا انتظارش را ندارید اتفاق می افتد. همچنین شما مسئول بازنشستگی خود هستید، بنابراین زمانی که یک استارتاپ را شروع می کنید به فکر یک بیمه عمر و سرمایه گذاری کوچک برای روزهای بازنشستگی خود باشید.

  • وقت خود را ارزشمند بدانید.

همه ما عبارت وقت طلا است را شنیده ایم. بنابراین هر روز وقت زیادی را برای کسب و کار خود می گذارید، کارهای اضافه و نامربوط را حذف کنید و بیشتر وقت خود را صرف کار خود نمایید تا زودتر به موفقیت دست یابید.

  • با تمرکز مخاطب خود را جذب نمایید.

همه ی کسب و کارهای بزرگ و کوچک نیاز به مشتری دارند و کسب کارهایی که مشتری ندارند، درواقع انگار وجود ندارند. بنابراین باید خیلی سریع راه حلی برای جذب مخاطب خود پیدا نمایید. زمانی که کانال های جذب مخاطبی را پیدا نمودید، باید هزینه های استارتاپ خود را بهینه نمایید. بخاطر داشته باشید که باید بر روی فرصت هایی که سبب سودآوری بیشتر کسب و کار شما می شود تمرکز بیشتری داشته باشید.

  • پرداختی به خودتان را فراموش نکنید.

اگر شما مدیر یک کسب و کار می باشید باید برای خودتان نیز یک پرداختی در نظر بگیرید، زیرا شما هم برای آن کسب و کار زمان و انرژی می گذارید، نباید تنها به این فکر کنید که با درآمد اندکی فقط شکمتان را سیر کنید. لازم نیست برای خودتان حقوق سنگینی در نظر بگیرید، کافیست به اندازه ای باشد که زندگیتان مختل نشود.  اگر شما دغدغه هزینه در زندگی شخصی خود را نداشته باشید، می توانید به راحتی بر روی کسب و کار خود تمرکز نمایید و به موفقیت نزدیکتر شوید.

  • هدف های مالی خود را در ابتدا مشخص نمایید.

با تقسیم بندی هدف­ های بزرگتر خود به اهداف کوچکتر راحت­ تر می ­توانید به آن دست یابید. با تقسیم بندی هدف مالی خود به درآمد­های روزانه، هفتگی و ماهانه می توانید ارزیابی نمایید که چه مواردی را برای رشد استارتاپ خود رعایت نمایید. جالب است بدانید که با تعیین نمودن نقطه عطف برای استارتاپ خود می توانید با برنامه ریزی سریع تر به موفقیت دست یابید و به درآمد میلیاردی برسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا