رفتن به محتوای اصلی
هزینه طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن

هزینه طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن

هزینه طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن یکی از موضوعاتی است، که امروزه فکر افرادی زیادی را به خود مشغول کرده است. در واقع میزان و مقدار هزینه طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن جزو پرسش های متداول می باشد. به خاطر بسپارید، طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن محصول نیست، که بتوان از قبل آن را ساخت و روی آن قیمت گذاشت.

هر کدام از سایت ها و اپلیکیشن ها، ویژگی های خاص خود را دارند و با توجه به یک سایت یا اپلیکیشن نمی توان قیمت سایت ها و اپلیکیشن های دیگر را تخمین زد. بعضی از افراد برای به دست آوردن هزینه های طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن، در اینترنت سرچ می کنند و با قیمت ها و هزینه های گوناگونی برخورد می کنند ولی این افراد باید بدانند تا مشخصات و ویژگی های مورد نیاز آنها با متخصصان مطرح نشود، به طور دقیق نمی توان در مورد هزینه طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن صحبت کرد.

توجه نمایید سایت ها و اپلیکیشن ها، برای هر کسب و کاری متفاوت هستند. همچنین طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن، با زبان های برنامه نویسی متفاوتی نوشته می شود که قاعدتا هزینه های آن ها با هم متفاوت است.

برخی سوالات و پرسش های اشتباه مشتریان این است که مثلا برخی می خواهند یک سایت فروشگاهی برای کسب و کار خود ذاشته باشند، اما آن ها، هزینه طراحی سایت و ساخت اپلیکیشنی همانند دیجی کالا را جویا می شوند، با این پرسش شاید طراح سایت به ویژگی های خاص موجود در وب سایت دیجی کالا فکر کند، اما منظور شما از وب سایت دیجی کالا تنها یک سایت فروشگاهی باشد. سایت فروشگاهی با یک حسابداری ساده و امکانات خاص و ثابت نظیر درگاه پرداخت و کمترین و بیشترین خرید، نیاز افرادی که وب سایت فروشگاهی می خواهند، را برطرف می کند.

سایت فروشگاهی چه امکاناتی دارد؟

امکانات وب سایت فروشگاهی مشترک و از قبل تعیین شده است و شما باید تمام آیتم ها و جزئیات را مشخص و قبل از سفارش وب سایت، اقدام کنید، اما باید بدانید و تصمیم بگیرید که برای وب سایت فروشگاهی خود از یک سیستم اختصاصی استفاده می کنید یا طراحی را  با CMS انجام می دهید.

تفاوت CMS و سایت اختصاصی چیست؟

هزینه طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن

۱-CMS

CMS برای سیستم های مدیریت محتوا که دارای هسته مدیریت مرکزی هستند، طراحی می شوند. در واقع CMS،  برنامه نویسی برای یک کار ثابت است که تمام مراحل آن به یکباره نوشته می شود و دیگر امکان تغییر در سایت وجود ندارد. سیستم های فروشگاهی جزء این دسته اند و با یک تعریف مشخص، شبیه سیستم های فروشگاهی در همه جای دنیا هستند. البته ناگفته نماند، برخی از امکانات و ویژگی های این سیستم ها، متغیر و قابل سفارشی سازی اند. هدف یک وب سایت فروشگاهی، هیچگاه ذخیره پسماند ها و بازیافت نیست، حتی اگر درگاه پرداخت داشته باشد.

CMS انواع مختلفی دارد که مهمترین نوع آن، وردپرس و پرستا شاپ است که دارای نقاط ضعف و قوت زیادی هستند.

سیستم فروشگاهی پرستا شاپ پیشرفته است، اما توانایی های اپلیکیشن ووکامرس وردپرس، ضعیف است.

۲-سایت اختصاصی

در سایت اختصاصی، طراحی وب سایت به طور خاصی است که با سیستم های موجود متفاوت است. در واقع برعکس CMS، در سایت اختصاصی، امکان تغییر در سایت وجود دارد.

باید دقت کنید که در صورت تصمیم به تغییرات در سایت فروشگاهی، در زمانی که CMS است، برای شما هزینه زیادی را در بر دارد، اما با سایت اختصاصی در هر زمانی که بخواهید، می توانید تغییرات را در سایت اعمال کنید.

حال این سوال مطرح می شود که CMS بهتر است یا سایت اختصاصی؟

در جواب این سوال باید بگوییم که هر کدام از این سیستم ها امکانات خاص خود را دارند و هیچ کدام بر دیگری ارجعیت ندارد و باید به مخاطبان، رقبا و خیلی چیزهای دیگر توجه کرد.

تفاوت در هزینه CMS و سایت اختصاصی

برای پیش بینی هزینه های طراحی سایت و همچنین هزینه ساخت اپلیکیشن باید گفت، در طراحی CMS، هزینه به نسبت کمتر از سایت اختصاصی است، زیرا در CMS اکثر برنامه ها از قبل نوشته شده است ولی در سایت اختصاصی تمام برنامه نویسی ها از ابتدا نوشته می شود. به طور طبیعی شاید این طور به نظر برسد که طراحی CMS، بهتر باشد اما باید گفت در بعضی مواقع، استثنا هم وجود دارد.

برای یک فروشگاه اینترنتی که مشخص نیست در آینده به چه مرحله ای برسد، دو روش وجود دارد:

روش اول: در ابتدای کار، با یک سایت اختصاصی، هزینه طراحی سایت  بیشتر می شود و در مراحل بعدی، فاز دوم به برنامه ها افزوده می شود.

روش دوم: در ابتدای کار، با طراحی CMS، هزینه طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن کمتر می شود و مانند روش قبل، در مراحل بعدی، برای فاز های بعدی تصمیم گرفته شود.

با توجه به ورشکستگی های ارستارتاپ ها که از روش اول استفاده می کنند، معمولا روش دوم پیشنهاد می شود.

چگونگی محاسبه هزینه طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن در ابتدای کار استارتاپ

برای محاسبه هزینه های طراحی سایت  باید هدف کسب و کار و نوع محصول و نوع خدمت  مشخص شود. با تعیین این گزینه ها، هزینه طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن محاسبه می شود.

آیا قسمت اصلی اپلیکیشن ها بک اند آن است؟

سایت ها و اپلیکیشن ها دارای بک اند و فرانت اند هستند. بک اند قسمتی است که دیده نمی شود و بیشتر قسمت اپلیکیشن در این بخش می باشد. این که بک اند قسمت اصلی اپلیکیشن ها است تا حدود زیادی درست است، اما دارای اشکالاتی نیز می باشد. در واقع یک صاحب کسب و کار هیچگاه نمی تواند مشخصات و ویژگی های اپلیکیشن های مشابه را مشاهده کند و باعث ایجاد اختلاف نظر می شود.

انواع زبان های برنامه نویسی طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن

هزینه طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن

در ابتدا باید ذکر کرد که با شناخت انواع زبان، می توان هزینه طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن  را پیش بینی کرد.

دو نوع زبان برنامه نویسی طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن وجود دارد: زبان هیبریدی و زبان نیتیو.

در زبان هیبریدی، هزینه و زمانی که طرف نوشتن آن می شود، کم است اما این برنامه، خیلی ضعیف و توانایی توسعه آن پایین است که سبب شده برای برنامه نویسی استارتاپ ها، پیشنهاد نشود.

اما زبان نیتیو، توانایی توسعه بسیار بالایی دارد و زبان مادری برنامه نویسی اپلیکیشن محسوب می شود.

زبان دیگری که جدیدا توسط گوگل به وجود آمده و توانمند است، زبان ری اکت نیتیو می باشد که هزینه طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن را کاهش می دهد.

زبان های برنامه نویسی بک اند، زبان php و فریم ورک لاراول است که برای استارتاپ ها به کار می روند.

برای اجرای ایده های افرادی که در مورد مورد زبان های برنامه نویسی، هزینه طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن اطلاعاتی ندارند، چه پیشنهادی مطرح می شود؟

افراد باید ابتدا در مورد کار و بودجه و زمان خود اطلاعات کافی به دست آورند. به واقع باید یک برنامه کامل و دقیق داشته باشند تا با استفاده از آن، زمان و هزینه طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن، مشخص شود تا مشاوره و توصیه های لازم به فرد داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا