رفتن به محتوای اصلی
علل تاثیر مثبت محتوای ویدیویی در SEO

علل تاثیر مثبت محتوای ویدیویی در SEO

تاثیر محتوای ویدیویی در سئو یکی از مهم ترین مسائل در رابطه با افزایش رتبه سایت است. امروزه قدرت گوگل برای تشخیص محتوای با کیفیت از محتوای بی کیفیت افزایش یافته است. با آپدیت الگوریتم گوگل برای تولید محتوا، توانایی تشخیص و سخت گیری گوگل نسبت به محتواها بیشتر شده است. با توجه به اینکه گوگل محتواهای ویدیویی را همانند مطالب متنی آنالیز می کند، بنابراین نباید تاثیر محتوای ویدیویی در سئو را نادیده گرفت. با استفاده از محتواهای ویدیویی می توانید به راحتی رتبه سایت خود را افزایش دهید. اما آیا با علل تاثیر محتوای ویدیویی در سئو آشنا هستید؟ در ادامه می خواهیم ۵ تا از دلایل اصلی تاثیر محتوای ویدیویی در سئو را برای شما توضیح دهیم.

دلایل اصلی تاثیر محتوای ویدیویی در سئو

  • نقش YouTube

تاثیر محتوای ویدیویی در سئو

شاید شما هم بدانید که یوتوب دومین موتور جستجو قدرتمند در دنیا به شمار می آید. جالب است بدانید که گوگل به محتواهای ویدیویی یوتوب یک امتیاز مخصوص می دهد. باید توجه نمود که در یوتوب هم باید محتوای خوب و با کیفیتی قرار دهید، تا رتبه شما در جستجو یوتوب نیز بهینه سازی شود.

استفاده از ابزارهایی همانند Keyword Planner  و همچنین  بهینه سازی عنوان محتوای ویدیو، توضیحات، برچسب ها و ….  برای دیده شدن محتوای ویدیویی سایت شما ضروری است. توجه نمایید عنوان محتوای شما باید دارای کلمات کلیدی باشد تا در امتیاز دهی گوگل رتبه بالاتری را کسب نمایید. توضیحات محتوای شما باید حداقل از ۲۰۰ کلمه نوشته شده باشد.

بنابراین اگر محتوایی با کیفیت و جذاب تولید نکنید تمامی تلاش های شما برای بهینه سازی سئو بی فایده خواهد بود. به یاد داشته باشید از سرویس آپارات هم به همین صورت می توانید استفاده نمایید.

  • اثر زمان ماندگاری

تاثیر محتوای ویدیویی در seo   نسبت به محتوای متنی بسیار بیشتر است. فراموش نکنید با تولید یک محتوای ویدیویی خوب و مفید می توانید پیام اصلی خود را به کاربران و مخاطبان خود برسانید. لازم به ذکر است که بیان شود، با این فرایند به شهرت و برند سازی کسب و کار خود می توانید کمک شایانی نمایید.

محتوای ویدیویی سبب می شود مخاطبان و کاربران شما مدت زمان بیشتری در سایت شما فعال باشند و برای بهینه سازی سئو این کار بسیار با ارزش است. در واقع هر چقدر کاربران در سایت شما فعال باشند و زمان بیشتری را برای دیدن محتواهای سایت شما قرار دهند، گوگل اعتماد بیشتری به سایت شما پیدا می نماید. همچنین لازم است بدانید، که کلیک بر روی صفحات مختلف سایت برای کسب امتیاز بیشتر در گوگل اهمیت زیادی دارد.

به خاطر بسپارید با تولید محتوای ویدیویی با کیفیت و خوب می توانید مخاطبان و کاربران را مدت زمان بیشتری در سایت نگه دارید و همین امر سبب می شود گوگل بفهمد شما محتوای خوب و مهمی را در سایت خود، داده اید. بنابراین بدین صورت می توانید رتبه سایت و ترافیک خود را افزایش دهید.

یکی از استراتژی های سئو تحلیل و آنالیز برخی از پارامترها همچون زمان ماندگاری و نرخ پرش است . با این استراتژی شما می توانید تاثیر محتوای ویدیویی در seo سایت خود را مورد ارزیابی قرار دهید.

  •  اهمیت اشتراک گذاری محتواها در شبکه های اجتماعی

تاثیر محتوای ویدیویی در سئو

یکی از مهم ترین مسائلی که باید به آن توجه نمایید، قرار دادن محتوای با کیفیت در وب سایت است، تا بتوانید مخاطب بیشتری را جذب نمایید. همچنین قبل از تولید محتوا ابتدا مخاطب خود را شناسایی نمایید. زیرا با شناسایی مخاطبان خود می توانید محتواهایی با نیاز آن ها تولید نمایید و مخاطبان شما در وب سایت فعال تر هستند.

به خاطر داشته باشید نباید از اهمیت اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی قافل شوید. زیرا اینفلوئنسر ها و بلاگر ها می توانند مطلبی را  به محتوای شما لینک دهد. در ادامه با برخی از محتواهایی که ساده اند و بودجه اندکی را می خواهند، آشنا شوید.

  • ویدیویی تبلیغاتی برای معرفی یک محصول
  • ارائه راه حل هایی برای سوالات و مشکلات متداول کاربران
  • نحوه دریافت بهترین نتیجه از ارائه محصول یا خدمات وب سایت شما
  • ویدیویی از فعالیت های روزمره کارکنان شرکت
  • صحبت با مشتریان و بازخورد مثبت آن ها

باید به این نکته توجه نمایید، که اگر مخاطبان از شما انتطار محتوای ویدیویی داشته باشند، اما شما محتوای ویدیویی در وب سایت خود قرار ندهید، مخاطبان و مشتریان خود را از دست خواهید داد. اما بدتر از همه این است که گوگل و دیگر موتور های جستجو شاید به این نتیجه برسند که محتوای شما در دسترس و موجود نیست و بر روی رتبه وب سایت شما بسیار تاثیر گذار است.

  •  افزایش تبدیل بر روی سایت

جالب است بدانید، سئو به عنوان یکی از بهترین استراتژی های افزایش رتبه سایت مورد قبول واقع شده است. اما شایان ذکر است، مهم ترین هدف ، افزایش تبدیل بر روی وب سایت است. سعی و تلاش برای افزایش امتیاز شما در گوگل تنها نیمی از لیوان است. به خاطر بسپارید محتوای ویدیویی در نیمی دیگر از لیوان تاثیر به سزایی دارد.

براساس هدف های بازاریابی، می توان این گونه بیان نمود که با استفاده از یک محتوای ویدیویی می توانید مخاطبان خود را به ثبت نام در خبرنامه ، دنبال کردن شبکه های اجتماعی ، نظر دهی در مورد یک محصول و خدمات ارائه شده وب سایت خود ترغیب نمایید. به یاد داشته باشید، زمانی که یک کاربر جدید وارد وب سایت شما می شود تنها چند ثانیه زمان دارید تا او را با توجه به محتوا وب سایت خود تحت تاثیر قرار دهید.

یکی از کاربردی ترین موارد در این تحت تاثیر قرار دادن کاربران وب سایت در چند ثانیه اول حضور در وب سایت، بارگذاری محتوای ویدیویی با کیفیت و جذاب است. لازم به ذکر است که بیان شود، شاید قرار دادن یک ویدیو در صفحه فرود سایت شما اصلا تاثیری بر رتبه سایت شما نداشته باشد، اما این عمل می تواند فرایند تبدیل را برای کسب و کار شما بهبود بخشد.

  • افزایش نرخ کلیک در رتبه موتور جستجو بوسیله قطعات غنی

واضح و بدیهی است که نتایج گوگل هر چند وقت یک بار بروز رسانی می شود. در واقع گوگل این کار را با توجه به محتواهایی که در وب سایت ها  قرار می گیرد انجام می دهد. جالب است بدانید این فرایند با استفاده از قطعات غنی صورت می گیرد، این عمل می تواند برای جذب مخاطب جدید استفاده شود.

گوگل ویدیو ها را توسط یک تصویر بند انگشتی ، عنوان ویدیو و یک توضیح مختصر و مفید به نمایش می گذارد.  این نکته را به خاطر بسپارید که توضیحات شما برای موتورهای جستجو بهینه شده باشد.  تصاویر جذاب و زیبا یکی از مواردی است که هر فردی را جذب می نماید. بنابراین در انتخاب تصاویر جذاب بند انگشتی دقت کافی را داشته باشید. زیرا یکی از مهم ترین دلایل برای افزایش نرخ کلیک به شمار می آید.

همچنین لازم به ذکر است، که گوگل هر روز نسبت به گذشته به قطعات غنی شده اهمیت می دهد. بنابراین اگر وی سایت شما دارای محتوای ویدیویی است، استفاده از قطعات غنی را فراموش نکنید.

با توجه به موفقیت های چشمگیر استوری ها و پست های اینستاگرام، اینفلوئنسرهای یوتوب به اهمیت محتوای ویدیویی در فضای مجازی پی برده اید. بنابراین اگر سایت شما دارای محتوای ویدیویی است، از تاثیر آن در سئو سایت غافل نشوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا