رفتن به محتوای اصلی
۵ نکته مهم دیجیتال مارکتینگ جهت افزایش فروش در سایت

۵ نکته مهم دیجیتال مارکتینگ جهت افزایش فروش در سایت

دیجیتال مارکتینگ در دنیای امروز در راستای رسیدن به شیوه های نوین برقراری تعامل با مشتریان با استفاده از حداقل هزینه و بیشترین فروش تلاش دارد. در واقع دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) به مجموعه فعالیت هایی که جهت تبلیغ محصولات و خدمات با استفاده از ابزارهای دیجیتالی صورت می گیرد، گفته می شود. این یک تعریف خیلی ساده از دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتالی است. فراموش نکنید، دیجیتال مارکتینگ خیلی گسترده تر از دیگر روش های بازاریابی در کسب و کارهای سنتی به شمار می آید.

نکات مهم دیجیتال مارکتینگ برای افزایش فروش وب سایت

  •  افزایش سرعت سایت دیجیتال مارکتینگ

با توجه به این که امروزه در کشور ایران افراد زیادی خرید اینترنتی انجام می دهند، سرعت سایت یکی از مهم ترین مسائلی است که باید به آن توجه بیشتری شود. براساس تحقیقاتی که شرکت گوگل انجام داده است، گاهی اوقات تنها دو ثانیه تاخیر در وب سایت سبب می شود تا افراد از بازدید وب سایت منصرف شوند.

بنابراین یکی از مهمترین نکاتی که باید امروزه به آن توجه نمایید، تا فروش وب سایت خود را افزایش دهید، سرعت سایت است. به یاد داشته باشید، وب سایت برای آن که دارای فروش بیشتر باشد، باید حداکثر در ۳ ثانیه لود شود تا کاربر سایت شما را برای بازدید انتخاب نماید. در دنیا دو سایت معتبر و معروف وجود دارد که می توانید سرعت سایت خود را با آن ها بررسی کنید. در سال های اخیر راه و روش هایی برای افزایش سرعت سایت نیز بیان شده است.

جالب است بدانید،این دو وب سایت نیز به شما پیشنهاداتی می دهند،که چه تغییراتی برای وب سایت شما لازم و ضروری است. وب سایت gtmetrix.com یکی از آن دو وب سایت معتبر برای تست سرعت وب سایت است. با ورود در این وب سایت می توانید آدرس سایت خود را در قسمت مشخص شده وارد نمایید، تا به راحتی سرعت لود شدن سایت خود و همچنین رتبه ای که به سایت شما می دهد، را مشاهده کنید. همچنین توصیه های لازم را برای بهبود سرعت سایت شما پیشنهاد می دهد.

بنابراین یکی از مهم ترین مواردی که لازم است به آن توجه بیشتری داشته باشید، سرعت وب سایت شما است، با افزایش سرعت وب سایت خود می توانید، موفقیت بیشتری را کسب نمایید. دومین وب سایتی که می توانید با استفاده از آن سرعت سایت خود را بسنجید tools.pingdom.com است.

  • تولید ویدئو یا پخش زنده

با توجه به پیشرفت در حوزه تکنولوژی، شاهد هستیم که افراد استقبال زیادی از ویدیو های live نموده اند، شاید بهتر است این گونه بیان شود، برای آن که بتوانید اعتبار برند و فروش خود را افزایش دهید، محتوای ویدیویی برای مخاطبان خود تهیه نمایید. همچنین به یاد داشته باشید، در چندین سال اخیر محتوای ویدیویی live محبوبیت بیشتری میان افراد پیدا نموده است.

امروزه تقریبا می توان گفت، برندهای بسیاری وجود دارند، که از ترفند ویدیو زنده یا همان live استفاده می کنند، زیرا یکی از کارا ترین و اثر بخش ترین ویدیو ها در فضای اینترنت است که دیگر لازم نیست، افراد ویدیو هایی با حجم بالا را دانلود نمایند.

ویدیوهای پخش زنده به برندها کمک می نماید تا مخاطبان آن ها در همان لحظه که ویدیو گرفته می شود آن را تماشا کنند. واضح و بدیهی است که این ویدیوها از جذابیت بیشتری برخوردار هستند و هر روز نسبت به روز قبل مخاطبان بیشتری را دارد.

به عنوان مثال، برند سامسونگ مدتی است نسبت به پخش ویدیو زنده اقدام نموده است و از نحوه استفاده محصولاتی همچون فر و مایکروفر ویدیو زنده برای مخاطبانش پخش می کند. بنابراین می توان نتیجه گرفت، یکی از بهترین راه های جلب توجه مخاطبان در هر نوع کسب و کاری این است، که حداقل در ماه یک بار ویدیو live تهیه شود.

بدین صورت می توانید این احساس را به مخاطبان خود منتقل نمایید، که در حال ارتباط برقرار کردن با مخاطب خود هستید، و برای شما دارای اهمیت ویژه ای هستند. لازم به ذکر است، با این عمل، می توانید فروش سایت خود را افزایش دهید، و همچنین در آخر ویدیو، پیشنهاد ویژه خود را بیان نمایید، و شاهد این خواهید بود که افراد زیادی نسبت به خرید محصول در همان لحظه اقدام می نمایند.

  • بهبود فرایند خرید از سایت

واضح و بدیهی است که رابطه مستقیمی میان فرایند خرید از سایت و میزان فروش وجود دارد. همان طور که می دانید، برخی از سایت ها دارای فرایند خرید پیچیده ای هستند، در واقع در هنگام خرید باید فرایند های زیادی را انجام دهید. به عنوان مثال، در برخی از سایت ها باید فرم های طولانی را مشتری پر کند، که همین امر سبب از دست دادن مشتری خواهد شد. همان طور که شاهد هستیم، افراد امروزه از خرید های اینترنتی استقبال زیادی می نمایند، بنابراین مهم ترین نکته در افزایش فروش سایت این است که فرایند خرید خیلی راحت و آسان طراحی شود.

به عنوان مثال، سعی کنید زمانی که مشتری می خواهد از سایت شما محصولی را خریداری نماید، او را محبور به ثبت نام نکنید، در واقع شما می توانید کاری کنید که ثبت نام در مراحل خرید رخ دهد و مشتری شما اصلا متوجه نشود که در سایت شما عضو شده است.

همچنین این نکته را نیز به خاطر بسپارید که سرعت وب سایت به ویژه در صفحات خرید باید بالا باشد، تا مشتری بتواند با وارد نمودن کمترین اطلاعات و تنها با چند کلیک خرید آنلاین خود را انجام دهد. فراموش نکنید، تنها با رعایت چند نکته ساده می توانید افزایش میزان فروش کسب و کار آنلاین خود را مشاهده نمایید.

  • دریافت گواهینامه ssl

گواهینامه ssl بیان می کند که وب سایت شما برای خرید اینترنتی کاملا امن و مطمئن است. جالب است بدانید، مرورگر کروم زمانی که یک آدرس را تایپ می کنید، قبل از نوشتن آدرس یک آیکون که شکل آن ضربدر است را نشان می دهد. زمانی که موس را بر روی آن قرار دهید، نوشته ای با متن: این سایت امنیت لازم را برای خرید اینترنتی ندارد؛ را نشان می دهد. بنابراین برای افزایش فروش سایت خود باید وب سایت خود را به یک وب سایت امن از نظر گوگل و مراجع بین المللی تبدیل نمایید. اما آیا می دانید این کار چگونه امکان پذیر است؟

تنها کافیست یک جستجو ساده انجام دهید و در کمتر از چند ساعت یک گواهینامه ssl برای وب سایت خود تهیه نمایید. لازم به ذکر است، سالانه مبلغی بین ۵۰ تا ۱۰۰  هزارتومان برای این گواهینامه باید پرداخت کنید. بنابراین با پرداخت مبلغ می توانید گواهینامه را خریداری کنید، اطلاعات لازم را از سایت شما دریافت می کنند و تاییدهایی انجام می شود و در نهایت یک کد رد اختیار شما قرار داده می شود که با روش مخصوص به خود وارد سایت می کنید.

با دریافت این گواهینامه، افراد بیشتری خرید های خود را از سایت شما انجام می دهند. لازم به ذکر است، گوگل برای سایت هایی که این گواهینامه را دارند، رتبه بیشتری را در نظر گرفته است. بنابراین با امن نمودن سایت خود می توانید رتبه و امتیاز خود را در گوگل افزایش دهید.

  • استفاده از ریز محتوا  (MicroContent) در دیجیتال مارکتینگ

در سال های اخیر استفاده از MicroContent در دیجیتال مارکتینگ افزایش چشمگیری داشته است. بنابراین از آن جایی که افراد حوصله و تمرکز کمتری دارند، یک بازاریاب باید ریز محتواهایی با کیفیت بالا تهیه نمایید. آیا می دانید ریز محتواها چه محتواهایی هستند؟

ریز محتواها، آموزش های بسیار کوتاهی هستند که مطالعه این گونه محتواها از مخاطب زمان کمتری را می گیرد. بنابراین مخاطبان شما نیازی نیست برای آشنایی با یک محصول یک متن طولانی که ده دقیقه زمان می برد را مطالعه نمایند، کافیست که متن کوتاه دو دقیقه ای را مطالعه نمایند. همچنین فراموش نکنید این گونه محتواها طرفدار بیشتری را دارند. امروزه بیشتر برند های معروف و معتبر ایرانی در حال تولید ریز محتوا برای محصولات خود هستند که همین امر سبب افزایش فروش آن ها شده است. زیرا این گونه محتواها به اندازه ای خلاقانه و جذاب نوشته می شوند که مخاطب را ترغیب به خرید می نماید.

ریز محتواها می توانند آموزشی، معرفی محصول و خدمات، تاریخچه کسب و کار، اتفاقات جالب پشت صحنه کسب و کار و …. باشند. این گونه محتواها را می توانید در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. موفق ترین برند ها توانسته اند ارتباط قوی میان وبسایت و شبکه های اجتماعی خود برقرار نمایند. درواقع با این روش توانسته اند فروش خود را افزایش دهند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا