رفتن به محتوای اصلی
شاخص‌های موفقیت اپلیکیشن چه چیزهایی هستند؟

شاخص‌های موفقیت اپلیکیشن چه چیزهایی هستند؟

شاخص‌های موفقیت اپلیکیشن ابزاری هستند که بر اساس آن‌ها می‌توان میزان موفقیت اپلیکیشن را مورد سنجش قرار داد. برای حصول اطمینان از اینکه تا چه حد در مسیر ارائه اپلیکیشن خود موفق بوده‌اید شاخص‌های کلیدی عملکرد وجود دارند که در ادامه آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

شاخص‌های موفقیت اپلیکیشن

  • بررسي تعداد دانلودهای اپلیکیشن

یکی از معیارهای موفقیت اپلیکیشن تعداد دانلودهایی است که اپلیکیشن در زمانی مشخص خواهد داشت. بنابراین یک شیوه معمول برای تعیین میزان موفق بودن اپلیکیشن شما این است که آمار تعداد دانلودهای انجام شده را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهید. البته گاهی اوقات بسیاری از افراد فقط اپلیکیشن را دانلود می‌نمایند و دیگر از آن استفاده‌ای نمی‌کنند. در نتیجه اکتفا کردن تنها به این معیار درست نیست و باید سایر معیارهای موفقیت اپلیکیشن را نیز در نظر داشت.

  • بررسی تعداد نصب اپلیکیشن

تعداد دانلودهای اپلیکیشن قطعا با تعداد نصب آن یکی نیست و تفاوت دارد. برخی از کاربران اپلیکیشن را دانلود می‌نمایند اما مراحل نصب آن را انجام نمی‌دهند و اینگونه می‌شود که آمارهای دانلود و نصب با یکدیگر متفاوت می‌شوند. در نتیجه باید به طریقی تعداد نصب واقعی را به دست آورد چرا که در معیارهای موفقیت اپلیکیشن این تعداد نصب واقعی است که اهمیت دارد.

  • آگاهی از اپلیکیشن های حذف شده

در برخی موارد دیده شده است که بعضی از کاربران اپلیکیشن را دانلود نموده‌اند و مراحل نصب را نیز به طور کامل و صحیح انجام داده‌اند ولی بعد از چند مدت، اپلیکیشن از گوشی کاربر حذف نصب شده است. با این توصیفات برای اینکه سنجش دقیق‌تری از معیارهای موفقیت اپلیکیشن خود داشته باشید باید آمار نصب‌های فعال آن را به دست آورید.

  • ثبت اطلاعات کاربران

اگر در اپلیکیشن شما مکانی برای ثبت اطلاعات کاربران در نظر گرفته شده باشد، می توانید با بررسی تعداد ثبت نام کنندگان در آن بخش متوجه شوید که کاربران تا چه اندازه تمایل به استفاده از اپلیکیشن شما دارند. البته اطلاعات افراد در این قسمت می‌تواند برای بازاریابی اپلیکیشن مورد نظر نیز مورد استفاده قرار گیرد.

  • بررسی میزان استفاده کاربران از اپلیکیشن درطول روز

شما باید اطلاعاتی در مورد میزان استفاده روزانه کاربران از اپلیکیشن خود داشته باشید.اگر شما به عنوان صاحب امتیاز اپلیکیشن بدانید که اپلیکیشن‌تان در طی روز چند بار توسط افراد باز می‌شود و استفاده می‌گردد، به یقین می‌رسید که این اپلیکیشن دارای کاربران فعال مشخصی است. تعیین تعداد کاربران فعال، در سنجش اپلیکیشن بر اساس معیارهای موفقیت اپلیکیشن بسیار حایز اهمیت است.

  • بررسی توقف سرویس دهی و نواقص برنامه

افرادی که از یک اپلیکیشن استفاده می‌کنند اگر به طور مکرر با توقف سرویس‌دهی در آن مواجه شوند، احتمال بسیار بالایی وجود دارد که دیگر از آن اپلیکیشن استفاده نکنند و حتی آن را از روی گوشی خود حذف نمایند. بنابر آنچه گفته شد شما باید خطاهای فنی را به حداقل برسانید و تعداد دفعات کرش شدن برنامه را تا جای ممکن کاهش دهید. با کم شدن خطاهای فنی، احتمال موفقیت اپلیکیشن شما بسیار بیشتر است.

  • نرخ تبدیل

در بسیاری مواقع بازاریابی به درستی انجام می‌شود و افراد زیادی با اپلیکیشن آشنا می‌گردند، آن را دانلود می‌کنند و همینطور نصب را انجام می‌دهند. اما برای شما بسیار حایز اهمیت است که بدانید چه تعداد از این افراد جزو کاربران دائمی اپلیکیشن هستند و به طور پیوسته از آن استفاده می‌کنند. در نتیجه شما باید نرخ تبدیل را به عنوان یکی از معیارهای موفقیت اپلیکیشن خود به طور جدی تحلیل و بررسی نمایید.

  • آگاهی از ارزش طول عمر مشتری

هر کدام از کاربران اپلیکیشن در طی زمان استفاده خود از آن، مقدار سود مشخصی برای صاحبان آن اپلیکیشن دارند. اینکه هر کاربر چه میزان سود در طول این زمان داشته است را به عنوان ارزش طول عمر مشتری بیان می‌کنند. بنابراین باید بر تمام سودی که بعد از منتشر شدن اپلیکیشن حاصل شده است، نظارت دقیق و کامل وجود داشته باشد و این مورد هم می‌تواند از معیارهای موفقیت اپلیکیشن باشد تا سنجش آن به طور کامل‌تری انجام گردد.

  • میزان رشد

تعداد مشتریان ممکن است در بازه های زمانی مختلف متفاوت باشد. بنابراین باید همیشه از ثابت یا متغیر بودن تعداد مشتریان اطلاع داشته باشید و بدانید که میزان رشد آن‌ها چگونه است. آگاهی از عواملی که بر نرخ رشد تأثیر می‌گذارند مانند ارتقا برنامه و یا تبلیغات می‌تواند باعث رشد صعودی کاربران شود.

  • بررسی رفتار مشتریان

منابع دانلود اپلیکیشن خود را شناسایی کنید. دانستن اینکه مشتریان شما از کجا اپلیکیشن را دانلود می‌نمایند مثلا از سایت ویژه‌ای و یا از شبکه‌های اجتماعی  آن را تهیه کرده‌اند، می‌تواند شما را در سنجش موفقیت اپلیکیشن‌تان یاری رساند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا