رفتن به محتوای اصلی
درون‌ریزی و برون‌بری محصولات در ووکامرس با Product Import Export For WooCommerce

درون‌ریزی و برون‌بری محصولات در ووکامرس با Product Import Export for WooCommerce

افزونه ووکامرس یکی از افزونه های وردپرس است که برای ایجاد وب سایت های فروشگاهی از این افزونه استفاده می شود. در این مطلب می خواهیم در مورد افزونه Product Import Export for WooCommerce برای انتقال محصولات در ووکامرس بپردازیم.

پس از ساخت فروشگاه اینترنتی با ووکامرس بعد از گذشت مدت زمانی می خواهیم این فروشگاه را به طور کامل تغییر دهیم و اما سوال مطرح می شود که این کار چگونه ممکن است؟ چگونه می توان تمامی اطلاعات مربوط به محصول را که در فایل های اکسل در کامپیوتر ذخیره نموده ایم را تک به تک در قسمت محصولات وارد نمایید؟

درواقع این کار بسیار دشواری است؛ اما این موضوع در ووکامرس متفاوت نیست. همان طور که در مطالب قبلی بیان شد ووکامرس نیز نیازمند افزودن محصول است. جالب است بدانید جایی برای نگرانی وجود ندارد و به کمک یک افزونه وردپرس قابلیت درون ریزی و برون ریزی محصولات در ووکامرس وجود دارد.

در  این مطلب می خواهیم شما را با قابلیت برون ریزی و درون ریزی محصولات در ووکامرس با کمک یک افزونه ووکامرس است، آشنا سازیم.

آشنایی با یکی از افزونه ووکامرس برای انتقال محصولات ووکامرسی

در حال حاضر با استفاده از افزونه Product import export می توانید در ووکامرس درون ریزی و برون ریزی محصوللات را انجام دهید.می خواهیم نحوه عملکرد این افزونه را برای شما توضیح دهیم.

اولین و ضروری ترین کاری که باید انجام دهید این است که فایل CSV تهیه نمایید. اگر  این فایل را نداشته باشید، شما قادر به انجام برون ریزی و درون ریزی محصولات در ووکامرس نمی باشید.

ناگفته نماند که در عملیات برون‌ بری، افزونه فایل مورد نظر را با فرمت قبلی تحویل می ‌دهد. عمیات تبدیل فایل CSV تنها برای درون ریزی انجام می شود.

نصب و راه‌اندازی افزونه Product import export

پس از نصب افزونه آن را فعال کنید.البته ناگفته نماند که زمانی که از افزونه ووکامرس استفاده می کنید می توانید از این افزونه برای انتقال محصولات استفاده کنید. بنابراین پس از فعال سازی افزونه گزینه ای با عنوان prpduct IM-EX در پیشخوان وردپرس برای شما فعال خواهد شد که با استفاده از آن می توانید به قسمت تنظیمات افزونه دسترسی داشته باشید. قسمت تنظیمات دارای چهار بخش متفاوت می باشد که در این مطلب می خواهیم به بررسی دو بخش آن بپردازیم.

تنظیمات افزونه

Product Export

این بخش از تنظیمات مربوط به دریافت خروجی و یا درواقع همان برون بری محصولات از فروشگاه ووکامرسی است که در اینجا یک فایل CSV را مشاهده خواهید کرد.

افزونه Product Import Export

Offset : در بخش OFFSET باید مشخص کنید که چه میزان از محصولات تکراری هستند و تنها یک بار از آن ها نسخه خروجی تهیه شود. درصورتی که محصول تکراری وجود ندارد باید عددد صفر را وارد کنید.:            

 Limit:در قسمت می توانید محدودیتی را برای خروجی های خود در نظر بگیرید

 Columns: در این قسمت می توانید هر گونه اطلاعاتی را که در مورد محصولاتتان را نیاز دارید را مشخص کنید و همان را خروجی دریافت کنید. در واقع این بخش مختص تمامی اطلاعات مرتبط با هر محصول است.

Product Import

تنظیمات درون ریزی محتوای محصولات موجود در وب سایت در این قسمت می توانید تغییر دهید.

افزونه Product Import Export

Select a file from your computer :یک فایل CSV  می توانید از کامپیوتر انتخاب نمایید.

Update products if exists : در این قسمت اگر محصولی تکراری بود، می توان گزینه تکراری بودن محصول را فعال کنید.

Delimiter: با علامت  , دراین بخش می توانید بین محصولات فاصله ایجاد کنید.

Merge empty cells: اگر با بخش های خالی رو به رو شدید می توانید آن ها را در نظر نگیرید و فایل را به صورت منظم و مرتب وارد نمایید.

بنابراین اگر شما هم می خواهید از یک سیستم مدیریت محتوا ویا در واقع یک وب سایت به وب سایتی دیگر منتقل شوید، و همچنین اطلاعات محصولی را که در فرمت اکسل در دسترس دارید و می خواهید ان را به ووکامرس انتقال دهید کافیست با استفاده از یک افزونه استاندارد و کامل همچون افزونه Product Import Export for WooCommerce استفاده نمایید. دیگر جایی برای نگران نیست؛ زیرا با انجام این مراحل به راحتی می توانید درون ریزی و برون بری محصولات در ووکامرس را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا