رفتن به محتوای اصلی
۲۸ راهکار برای افزایش ترافیک وب سایت

۲۸ راهکار برای افزایش ترافیک وب سایت

افزایش بازدید سایت یکی از مهمترین مسائلی است که صاحبان وب سایت باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند تا بتوانند رتبه الکسا سایت خود را افزایش دهند. در حقیقت هرچه ترافیک سایت شما بیشتر باشد، به معنای آن است که کاربران بیشتری در طی روز از وب سایت شما بازدید می‌کنند. در این مطلب می‌خواهیم برخی از مهمترین تکنیک‌های ساده‌ای که سبب افزایش بازدید سایت می‌شود را بیان نماییم.

  • درخواست ایندکس با استفاده از سرچ کنسول گوگل.

درخواست ایندکس با استفاده از سرچ کنسول گوگل.

بهتر است بدانید با استفاده از گزینه URL Inspection در سرچ کنسول می‌توانید در خواست دهید که مطالب جدید زودتر ایندکس شوند. تنها کافیست لینک مطلب جدید را در این بخش وارد نمایید و بر روی گزینه Request indexing کلیک نمایید.

  • کیفیت محتوا یک وب سایت مهم است نه کمیت!

توجه داشته باشید محتوایی که تولید می‌کنید باید کاربر پسند باشد نه گوگل پسند. بنابراین محتوایی تولید کنید که کاربران با مطالعه آن پاسخ سوالات خود را پیدا کنند. برای گوگل تعداد محتواهایی که در سایت خود می‌گذارید مهم نیست کیفیت آن‌ها مهمتر است.

  • اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی.

با اشتراک گذاری محتواهای خود در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید به بیشتر دیده شدن آن پست کمک کنید. همچنین بپیشنهاد می‌کنیم لینک مطالب خود را در سایت‌های پر بازدید قرار دهید تا محتوای شما بیشتر دیده شود.

  • بهینه سازی وب سایت برای موبایل.

بهینه سازی وب سایت برای موبایل.

امروزه که اکثر افراد زمان بیشتری را با گوشی‌های هوشمند می‌گذرانند و در هر ساعت از شبانه روز و هر موقعیتی به سرچ محتوای مورد نیاز خود مشغول هستند، بنابرای بهینه سازی وب سایت برای موبایل یکی از تاثیرگذارترین فرایندهایی است که سبب افزایش بازدید سایت می‌شود.

همپنین لازم است به این نکته توجه داشته باشید که گوگل برخی از مواقع نسخه دسکتاپ وب سایت شما را در نظر نمی‌گیرد و تنها به بررسی نسخه موبایل وب سایت می‌پردازد. بنابراین نباید بهینه سازی وب سایت برای موبایل را فراموش کنید.

  • استفاده از ابزار Question analyzer

با استفاده از این ابزار می‌توانید سوال‌هایی که برای کاربران وجود دارد را بیابید و محتوا تولید کنید. از ابزار رایگان answerpublick می‌توان برای یافتن سوال‌های کاربران استفاده نمایید.

  • قرار دادن پست در وب سایت‌های معتبر و محبوب.

یکی از مهمترین تکنیک‌های موثر در افزایش بازدید سایت، نوشتن پست در وب سایت‌های مطرح است. بهتر است بدانید اکثر افراد زمانی که پستی را می‌خوانند به قسمت بیوگرافی نویسنده مراجعه نمی‌کنند و به همین ممکن آدرس وب سایت شما را نبینند. پیشنهاد می‌کنیم در خود متن محتواهایی که با موضوع پست مرتبط است را معرفی نمایید و به وب سایت خود لینک دهی کنید. با توجه به بررسی‌هایی که در این زمینه انجام شده است، ثابت شده که لینک سازی در پست مهمان، ۷۸ درصد بازدید سایت را را نسبت به حالت عادی پست مهمان افزایش می‌دهد.

  • بروز رسانی پست‌های قدیمی وب سایت.

بروز رسانی پست‌های قدیمی وب سایت.

احتمالا شما هم محتواهای قدیمی وب سایت خود را به حال خود رها کرده‌اید. اما بهتر است بدانید که بروز رسانی پست‌های قدیمی، تکنیکی عالی برای افزایش بازدید سایت است. تنها کافیست مطالب وب سایت خود را ویرایش کنید و یا در حد یک پاراگراف به پست‌های قدیمی اضافه و محتوا را بروزرسانی کنید. این روش سبب افزایش بازدید سایت تا ۵۰ درصد خواهد شد. بنابراین به جای اینکه ساعت‌ها وقت بگذارید و محتوای جدیدی برای وب سایت بنویسید، در کمترین زمان می‌توانید در نتایج برتر گوگل قرار بگیرید و به گوگل اعلام نمایید که پست جدیدی در وب سایت خود قرار داده‌اید.

  • فعال بودن در شبکه‌های اجتماعی.

با داشتن تنها حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی، نمی‌توان ترافیک سایت را افزایش داد. بلکه باید در این شبکه‌ها برای دیده شدن فعال باشید. لازم و ضروری است که با مخاطبان خود تعامل داشته باشید. بهتر است علاوه بر پست های مرتبط با زمینه فعالیت خود، پست های مناسبتی نیز قرار دهید.

  • سئو On-Page را فراموش نکنید.

افزایش بازدید سایت

حتما حتما محتواهای خود را بر اساس اصول سئو بهینه نمایید. زیرا هنوز هم تکنیک های سئو برای دیده شدن یک وب سایت توسط موتورهای جستجو بسیار کارا و موثر است. بنابراین مهمترین اصول در تولید محتوا برای یک وب سایت، رعایت اصول سئو است. بهتر است بدانید، محتوا را نباید تنها برای موتورهای جستجو بنویسید، چون با این کار مخاطبان خود را از دست خواهید داد و کیفیت محتوا بسیار پایین خواهد بود. در نوشتن محتوا باید به طور همزمان هم موتورهای جستجو را در نظر گرفت و مخاطبان کسب و کار.

  • استفاده از لینک های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی.

سعی کنید پستی در شبکه‌های اجتماعی قرار دهید که مخاطبان شما آن پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. به عنوان مثال محتواهای آموزشی و کاربردی در شبکه‌های اجتماعی بسیار زیاد به اشتراک گذاشته می‌شوند. برای نوشتن محتواهای مخاطب پسند می‌توانید از ابزار گوگل ترندز و ترندهای توییتر استفاده نمایید. یکی از مهمترین مواردی که وب سایت ها باید به آن توجه داشته باشند، قرار دادن گزینه ها و لینک اشتراک گذاری است.

شاید شما هم نمی‌دانید که برای اشتراک گذاری در توییتر باید از چه وب سایتی استفاده نمود. وب سایت clickTo Tweet.com بدین منظور قابل استفاده است. تنها کافیست متن مورد نظر خود را برای توییت شدن بنویسید و برای آن لینکی بسازید. سپس با قرار دادن لینک در صفحه پست خود و با کلیک کاربر بر روی آن می‌تواند محتوا شما را مشاهده نماید و با انتخاب گزینه tweet همان پست را به اشتراک بگذارد. همچنین می‌توانید آمار بازخورد هر توییت توسط مخاطبین را ببینید.

  • تولید محتوا صوتی (پادکست).

تولید محتوا صوتی (پادکست).

امروزه افراد علاقمند به گوش دادن پادکست‌ها هستند. زیرا پادکست ها را می توان در هر شرایطی گوش داد و از آن استفاده نمود. بنابراین می‌توانید محتواهای منتشر شده وب سایت خود را به صورت پادکست منتشر نمایید و یا پادکست جدید تولید کنید. بدین صورت می‌توانید بین مخاطبین شناخته شوید. همچنین می‌توانید با گروه‌های دیگر شروع به تولید پادکست کنید. به خصوص گروه‌هایی که به طور مرتب پادکست منتشر می‌کنند. می‌توان به عنوان مهمان در تولید پادکست‌های آن‌ها مشارکت داشته باشید تا لینک وب سایت شما در زیر و یا عنوان پادکست قرار داده شود. اگر پادکست جذاب و مخاطب پسندی باشد به طور قطعی بر روی لینک وب سایت شما کلیک خواهند نمود و از سایت شما بازدید می‌کنند.

  • استفاده از کلمات کلیدی طولانی.

امروزه انتخاب کلمات کلیدی یک یا دو کلمه‌ای کار ساز نیست. برای موفقیت وب سایت لازم است، از کلمات کلیدی طولانی‌تر استفاده کنید. کلمات کلیدی طولانی‌تر می‌تواند کاربران بیشتری را مورد هدف قرار دهد و در زمان سرچ کردن کاربران بیشتر دیده خواهید شد.

  • استفاده از ایمیل مارکتینگ.

ایمیل مارکتینگ یکی از روش‌های بازاریابی محتوا است که در حال حاضر اکثر کسب و کارها تصور می‌کنند که یک روش منسوخ شده است. این تصور کاملا اشتباه است. ایمیل مارکتینگ هنوز هم یک ابزار بسیار قوی و کاربردی است. بنابراین نباید تاثیر ایمیل مارکتینگ در افزایش ترافیک سایت را نادیده گرفت.

  • افزایش سرعت سایت.

افزایش سرعت سایت

سرعت بارگذاری سایت بسیار عامل مهمی برای افزایش ترافیک سایت است. بنابراین سایت را از لحاظ فنی به گونه‌ای بهنیه نمایید که سرعت بارگذاری خوبی داشته باشد. از مهمترین عوامل تاثیر گذار در سرعت سایت می‌توان به ساختار صفحه، سایز عکس‌های استفاده شده در سایت و عملکرد  third party plugin اشاره نمود.

  • استفاده از تصاویر و ویدیو در محتوا متنی

محتوای متنی که هیچ گونه تصویر و ویدیویی در آن استفاده نشده باشد، برای کاربران جذابیت خاصی ندارد و قطعا نمی‌تواند بازدید خوبی دریافت نماید. بر اساس تحقیقات industry studies ثابت شده است که محتواهایی متنی که دارای عکس و ویدیو هستند ۹۰ درصد بیشتر از محتواهای بدون تصویر و ویدیو در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شوند. بنابراین از تاثیر ویدیو و عکس با کیفیت بر اشتراک گذاری مطالب وی سایت نباید غافل شد.

  • گوگل آنالتیکس

گوگل آنالیتکس

یکی از بهترین ابزار برای بررسی جنبه های مختلف وب سایت، گوگل آنالتیکس است. با استفاده از آماری که از گوگل آنالیتکس بدست می‌آید می‌توان برنامه‌های پروموشن و استراتژی محتوا بهتر و قوی‌تری طراحی نمود. گوگل آنالیتکس اطلاعاتی همچون کدام صفحات وب سایت بازدید کننده بیشتری دارد، بازدیدکنندگان وب سایت دارای چه مشخصات دموگرافی هستند، را در اختیار شما قرار میدهد.

  • انتشار ویدیو در شبکه اجتماعی لینکدین

با تجوجه به تحقیقاتی که تیم BuzzSumo انجام داده است، می‌توان بیان نمود که لینکدین یکی از شبکه‌های اجتماعی است که هر روز در حال توسعه و پیشرفت است. با انتشار محتوا مخصوصا محتوای ویدیویی در لینکدین می‌توان شاهد افزایش چشمگیر ترافیک وب سایت بود. بنابراین علاوه بر شبکه اجتماعی توییتر و اینستاگرام در لینکدین هم فعال باشید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا