رفتن به محتوای اصلی
چرا کاربران اپلیکیشن شما را از گوشی‌شان پاک می‌کنند؟

چرا کاربران اپلیکیشن شما را از گوشی‌شان پاک می‌کنند؟

دلیل لغو نصب اپلیکیشن خود را می‌دانید؟ لغو نصب اپلیکیشن‌ها توسط کاربران دارای دلایل مختلفی است. واضح و بدیهی است که نباید تنها بر روی روش‌های تبلیغ برای افزایش تعداد نصب اپلیکیشن تمرکز کنید. پس از افزایش تعداد نصب اپلیکیشن، باید گام‌هایی در راستای حفظ و استفاده کاربر از اپلیکیشن برداشته شود.

دقت داشته باشید، اپلیکیشن باید به اندازه‌ای جذاب و کاربردی باشد که کاربر از اپلیکیشن رضایت کافی داشته باشد و آن را حذف نکند. با توجه به مطالعات انجام شده توسط Appsfkyer نرخ لغو نصب اپلیکیشن‌ها توسط کاربران با گذشت ۳۰ روز بعد از دانلود، تقریبا برابر ۲۸ درصد است. به معنای این است که از هر ۱۰ نفری که اپلیکیشن را نصب نموده‌اند، ۳ نفر نسبت به لغو اپلیکیشن اقدام می‌کنند. در ادامه علل لغو نصب اپلیکیشن توسط کاربران بیان را بیان نموده‌ایم.

دلیل لغو نصب اپلیکیشن‌ها توسط کاربران

بهتر ایست بدانید برای کاهش نرخ لغو نصب اپلیکیشن‌ها توسط کاربران، روش های متعددی وجود دارد اما ابتدا لازم است که علت آن را بیابید. همچنین دقت داشته باشید، رضایت و یا نارضایتی کاربران به سه دسته تقسیم می‌شود:

  • کاربرد اپلیکیشن
  • اعتماد به اپلیکیشن
  • عملکرد اپلیکیشن

دلایل uninstall کردن اپلیکیشن‌ها

۱-نداشتن مزیت رقابتی نسبت به اپلیکیشن‌های مشابه (Lack of Competitive Advantage)

 Lack of Competitive Advantage

نداشتن مزیت رقابتی با دیگر اپلیکیشن‌ها یک دلیل لغو نصب اپلیکیشن است. امروزه اپلیکیشن‌های بسیار زیادی در بازار وجود دارند و تقریبا می‌توان گفت اکثر کسب و کارها به خصوص کسب و کارهای اینترنتی دارای اپلیکیشن هستند. بنابراین اگر اپلیکیشنی که طراحی نموده‌اید، نیاز کاربران را بر طرف نکند، به سرعت کاربر اپلیکیشن دیگری را انتخاب و جایگزین اپلیکیشن شما می‌کند. تنها برای یکبار خودتان را جای کاربر بگذارید. اگر اپلیکیشینی نیازهای شما را برطرف نکند و رضایت شما را بدست نیاورد آیا شما بازم از آن اپلیکیشن استفاده می‌کنید؟

بنابراین اگر اپلیکیشن شما نتواند نیاز کاربران را برطرف کند، چرا کاربران باید از آن استفاده نمایند؟

۲- وجود مشکلات فنی (Glitches & Technical Problems)

 Glitches & Technical Problems

یکی از بارزترین مشکلاتی که سبب حذف نصب اپلیکیشن توسط کاربران می‌شود، وجود مشکلات فنی، هنگ کردن اپلیکیشن و یا بسته شدن به صورت خودکار است. بنابراین امر بسیار مهمی است که برای ساخت اپلیکیشن به متخصصین با تجربه در این حوزه مراجعه نمایید تا از رخ دادن این اتفاقات جلوگیری نمایید.

۳- مصرف سریع باتری موبایل (Battery Drain)

Battery Drain

مصرف زیاد باتری توسط اپلیکیشن‌ها، یکی از بارزترین مشکلات کاربران است. اگر اپلیکیشنی که طراحی نموده‌اید، منجر به استفاده زیاد از باتری گوشی نشود، رضایت کاربران را می‌تواند جلب نماید که می‌تواند نرخ لغو نصب را کاهش دهد. در زمان طراحی و ساخت اپلیکیشن نباید از این نکته غافل شوید. میزان مصرف باتری توسط اپلیکیشن برای کاربران اهمیت بسیار زیادی دارد.

۴- ضعیف بودن فرایند آنبوردینگ در ابتدای استفاده از اپلیکیشن (Poor On-boarding Process)

زیاد بودن مراحل آنبوردینگ می‌تواند دلیل لغو نصب اپلیکیشن باشد. اگر تعداد مراحل نصب و ثبت نام زیاد باشد، کاربر خسته می‌شود و از نصب اپلیکیشن منصرف می شود. بنابراین دقت کنید که کاربر را در همان مرحله اول از دست ندهید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای افزایش تعدا نصب و جلوگیری از لغو اپلیکیشن از روش‌هایی همچون ورود با استفاده از حساب کاربری گوگل و یا حساب شبکه‌های اجتماعی این مشکل را رفع کنید.

۵-نگرانی کاربر ناشی از عدم رعایت حریم خصوصی (Privacy Concerns)

privacy concerns

حریم خصوصی یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های کاربران در زمان استفاده از اپلیکیشن‌ها است. به عنوان مثال اگر یک اپلیکیشن بانک از کاربر اجازه دسترسی به میکرفون را بخواهد و یا اگر اپلیکیشن سرویس تاکسی آنلاین از کاربر اجازه دسترسی به گالری و دوربین را بخواهد، از دید کاربر مشکوک و نگران کننده است و او را از استفاده اپلیکیشن منصرف می‌کند. بنابراین اجازه دسترسی‌هایی را از کاربران بخواهید که به موضوع اپلیکیشن شما مرتبط باشد و دغدغه‌ای برای کاربران ایجاد نکند.

۶- عدم استفاده از اپلیکیشن (Unused App)

 Unused App

گاهی اوقات، ممکن است، یک اپلیکیشن مدت زیادی مورد استفاده کاربر قرار نگیرد و منجر شود کاربر آن اپلیکیشن را حذف نماید تا فضای آزاد بیشتری بر روی گوشی خود داشته باشد. بنابراین نباید اپلیکیشن‌هایی که فضای زیادی را اشغال می‌کنند، توسعه یابند.

بنابراین در این روزهایی که اکثر افراد کارهای خود را به صورت آنلاین و با استفاده از گوشی انجام می‌دهند، داشتن اپلیکیشن  برای کسب و کارها یک نیاز محسوب می‌شود. با تیم مسترتواپ می‌توانید اپلیکیشن کسب و کار خود را با توجه به نیاز مخاطبانتان بسازید و تاثیر آن را در موفقیت کسب و کار خود ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا