رفتن به محتوای اصلی
چطور از پاک کردن اپلیکیشن توسط کاربران جلوگیری کنیم؟

چطور از پاک کردن اپلیکیشن توسط کاربران جلوگیری کنیم؟

لغو نصب اپلیکیشن از آن دسته موضوعاتی است که صاحبان اپلیکیشن، به دنبال راهکارهای برای جلوگیری از آن هستند. به یاد داشته باشید، هیچ گاه نباید تمامی تمرکز خود را تنها بر روی افزایش تعداد نصب اپلیکیشن بگذارید. برای جلوگیری لغو نصب توسط کاربران لازم است، ابتدا با دلایل لغو نصب اپلیکیشن آشنا باشید و سپس برای جلوگیری از لغو نصب راهکارهایی را به کار بگیرید.

راهکارهای مقابله با لغو نصب اپلیکیشن

۱-رصد کردن تمامی موارد

رصد کردن تمامی موارد

یکی از مهمترین قابلیت‌های استفاده از ابزارهای دیجیتال، ردیابی و رصد کردن تمامی مراحل مختلف تعامل کاربر است. بنابراین زمانی که کاربری اپلیکشن شما را حذف کند، تا زمانی که شما از دلیل لغو نصب اپلیکیشن توسط کاربر بی‌اطلاع باشید، نمی‌توانید برای رفع آن مشکل راه حلی پیدا کنید و شروع به بهینه سازی اپلیکیشن نمایید.

یکی از بارزترین روش‌های رصد کردن و مورد تجزیه و تحلیل قرار دادن رفتار کاربران، استفاده از سرویس third party است. این سرویس تمامی داده‌های کاربران را از اولین گام کاربر تا آخرین لحظه جمع‌آوری می‌کند. لازم به ذکر است، سرویس‌های هستند که به طور اختصاصی بر روی پیدا نمودن دلایل لغو نصب تمرکز دارند.

۲-جدی گرفتن کامنت‌ها و دیدگاه‌ها درباره اپلیکیشن

راهکارهای مقابله با لغو نصب اپلیکیشن

با توجه کردن به نظرات و دیدگاه کاربران می‌توانید دلیل لغو نصب اپلیکیشن خود را پیدا کنید. مطالعه نظرات مثبت می‌تواند سبب بهبود ویژگی‌های خوب اپلیکیشن شود و با مطالعه نظرات منفی می‌توانید مشکلاتی که اپلیکیشن دارد، را رفع نمایید. همچنین با قرار دادن یک راه ارتباطی با واحد پشتیبانی درون اپلیکیشن می‌توانید، مشکلات کاربران را به طور مستقیم و خصوصی‌تر حل کنید.

با این کار می‌توانید حس بهتری را به کاربران خود القا نمایید. به یاد داشته باشد، دیدگاه‌ها و نظرات می‌توانند اطلاعات لازم را برای آپدیت بعدی اپلیکیشن به شما بدهند و کاربر می‌تواند مشکلش قبل از لغو نصب حل کند.

۳- ارسال پوش نوتیفیکشن‌ها

ارسال پوش نوتیفیکشن‌ها

با ارسال پوش نوتیفیکشن‌ها می‌توان در ذهن کاربر ماندگار شد. اما به یاد داشته باشید، اگر از پوش نوتیفیکشن‌ها به درستی استفاده نشود، سبب ایجاد مزاحمت برای کاربر خواهد شد و در نتیجه کاربر تصمیم به حذف برنامه خواهد گرفت. با رعایت برخی از نکات می‌توان در ارسال پوش نوتیفیکشن‌ها به موفقیت رسید.

  • سعی کنید پیام‌هایی با حداکثر ۲۴ کاراکتر برای کاربران ارسال کنید، زیرا ثابت شده است، پیام‌های کوتاه بیشتر خوانده و کلیک می‌شوند.
  • با کمک داده‌هایی که از traker جمع آوری شده است، می‌توان برای هر کاربر متناسب با رفتار کاربر، درون اپلیکیشن و همچنین با توجه به بخش‌هایی از اپلیکیشن که بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است، پیام ارسال نمایید.
  • دقت داشته باشید، پیام‌هایی برای کاربران ارسال نمایید که سبب ترغیب کاربر به استفاده بیشتر از اپلیکیشن شود. برای ارسال یک پیشنهاد شگفت انگیز برای کاربر، کافیست با استفاده از شاخص‌های آنالیز رفتار کاربران، رفتار آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید و علاقمندی‌های آن‌ها را پیدا کنید.

۴-آپدیت اپلیکیشن به طور منظم اپلیکیشن

آپدیت اپلیکیشن به طور منظم اپلیکیشن

اپلیکیشن را باید به طور منظم، متناسب با نیاز کاربران آپدیت نمایید؛ در غیر اینصورت اپلیکیشن‌های رقیبان، جایگزین اپلیکیشن شما خواهند شد. فراموش نکنید، با آپدیت منظم اپلیکیشن خود می‌توانید از وفادار بودن کاربران نسبت به اپلیکیشن خود اطمینان حاصل نمایید.

آپدیت اپلیکیشن می‌تواند شامل : رفع باگ‌های جزئی، تغییر ظاهر اپلیکیشن و یا افزودن ویژگی‌ها و فیچرهای تازه به اپلیکیشن باشد. بهتر است بدانید، کاربران همیشه به دنبال به روزترین و بهینه‌ترین اپلیکیشن‌ها هستند، بنابراین باید در تلاش باشید تا تمام این ویژگی‌ها را برای اپلیکیشن خود فراهم نمایید و کاربران را از لغو نصب منصرف نمایید.

۵- ارائه تجربه کاربری با کیفیت

راهکارهای مقابله با لغو نصب اپلیکیشن

اپلیکیشن باید به اندازه‌ای خوب و با کیفیت باشد که زمانی که کاربر از آن استفاده می‌کند لذت ببرد و به فکر جایگزینی با برنامه دیگری نباشد. جالب است بدانید، برای ارائه یک تجربه کاربری با کیفیت، معیارهای بسیار زیادی دخیل هستند.

به عنوان مثال یکی از بزرگترین معیارها می‌تواند ویژگی‌های بصری اپلیکیشن یا تجربه کاربری شخصی‌سازی‌شده بر اساس ترجیح کاربر باشد و همچنین معیارهای کوچک‌تر می‌تواند همانند گرامر و املای درست کلمات استفاده شده در اپلیکیشن باشد. بنابراین، اگر اپلیکیشنی بتواند یک تجربه کاربری ارزشمند و قابل انتظار کاربر با کمترین مشکلات فراهم کند، به طور قطعی به موفقیت خواهد رسید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا