رفتن به محتوای اصلی
آشنایی با افزونه های ضروری وردپرس

آشنایی با افزونه های ضروری وردپرس

افزونه های وردپرس تعداد بی شماری دارند. زمانی که از وردپرس استفاده می کنید نصب و فعال سازی برخی از افزونه ها ضروری هستند. در این مطلب می خواهیم برخی از افرونه های ضروری وردپرس که باید نصب و فعال نمایید را معرفی نماییم.

معرفی افزونه های وردپرس که نصب و فعال سازی آن ها ضروریست:

  • Hummingbird 

hummingbird یکی از افزونه های وردپرس

بازدید کننده سایت برای بازدید از سایت شما تنها حداکثر ۵ ثانیه صبر می کند تا سایت شما بارگیری شود. اگر زمان بارگیری سایت شما بیشتر از این مقدار باشد بازدید کننده از بازدید سایت شما منصرف خواهد شد و آن را ترک می کند.

ذخیره سازی یکی از بهترین راه های افزایش سرعت سایت است، زیرا سبب می شود سایت با سرعت بیشتری بارگذاری شود و در مرورگرها به اشتراک گذاشته شود. افزونه Hummingbird می تواند در این امر به شما کمک نماید.

با استفاده از Hummingbird می توانید سایت خود را موردبررسی قرار دهید و در نهایت یک تجزیه و تحلیل از سایت به شما تحویل می دهد. بنابراین با مشاهده و بررسی تجزیه و تحلیل ها می توانید امتیاز کلی سرعت سایت خود را مشاهده نمایید و اقدام به رفع آن ها نمایید.

اگر شما هنوز یکی از افزونه های وردپرس که برای سایت وردپرسی شما ضروری است را نصب نکرده اید همین حالا اقدام به دانلود و نصب افزونه Hummingbird  نمایید.

  •  W3 Total Cache

 W3 Total Cache یکی از افزونه های وردپرس

W3 Total Cache به منظور افزایش سرعت بارگذاری صفحات برای سایت های وردپرس طراحی شده است.
این افزونه به کاهش کارایی سرور کمک می کند. با افزایش سرعت بارگذاری، عملکرد کلی سایت بهبود می یابد که رتبه سایت شما در موتورهای جستجو بیشتر می شود.
همچنین افزونه W3 Total Cache می تواند به بهبود عملکرد وب سرور در طول دوره های ترافیک بالا کمک کند، که برای وب سایت های بزرگتر اهمیت بسیار بالایی دارد.

 

  • Jetpack

افزونه Jetpack

Jetpack افزونه ای، با مجموعه ای از ویژگی های قدرتمند و مفید برای بهبود عملکرد سایت وردپرسی است. این افزونه شامل امنیت پیشرفته، بهبود عملکرد سایت، مقدار زیادی از ابزارهای محتوا و ویژگی های جذاب بازدید کننده است. افزونه Jetpack حتی یک گزینه تم تلفن همراه نیز دارد که برای گوشی ها و تبلت ها طراحی شده است.

 

  •  Akismet

 Akismet( افزونه های وردپرس)

افزونه Akismet یکی دیگر از افزونه های وردپرس است که  استفاده از آن برای سایت های وردپرسی ضروری است. افزونه Akismet به فیلتر کردن هر گونه نظر در وبلاگ شما که به نظر می رسد هرزنامه است، می پردازد. این افزونه به طور خودکار نظرات علیه سرویس Akismet Web را بررسی می کند. اگر از افزونه Akismet پرکاربرد استفاده نکرده اید، پیشنهاد می کنیم حتما افزونه Akismet نصب و فعال نمایید تا شاهد تغییرات چشمگیری در وب سایت خود باشید.

 

  •  Google XML Sitemaps

افزونه Google XML Sitemaps

پس از نصب و فعال سازی این افزونه به صورت خودکار یک Sitemap XML برای وب سایت شما ایجاد می کند. داشتن یک Google XML Sitemaps در کمک به موتورهای جستجو سبب بهتر نشان داده شدن وبلاگ شما می شود. موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو هر زمانی که یک مطلب در مورد محتوای جدید خود ایجاد می کنید، اطلاع می دهد.

  •  +Google Analytics

افزونه google analytics

پیگیری نحوه و زمان بازدید کاربران از سایت، یکی از مهم ترین مسائل برای بهبود سایت شما است. اگر می خواهید بفهمید مشکلات سایت شما چه چیز هایی است ، می توانید از این افزونه استفاده کنید.

افزونه Google Analytics یک ابزار عالی برای این امر به شمار می آید و این افزونه این اطلاعات را به داشبورد مدیریت شما می دهد.

نه تنها شما می توانید بازدید ها، بازدید صفحه، میزان جست و جو، مدت زمان بازدید و رفرنس ها را پیگیری کنید، بلکه می توانید تنظیمات پیشرفته را برای پبگیری جمعیت و علاقه خود به سایت برای تبلیغات و تجزیه و تحلیل رفتار خرید برای بهبود عملکرد محصولات خود را فعال کنید. همچنین، به راحتی می توانید آمار کل سایت را به راحتی به مشاهده نمایید.

  •  Contact Form 7

افزونه Contact Form 7 وردپرس

فرم تماس چندگانه می تواند از طریق این افزونه ایجاد و مدیریت شود. بدون اینکه نیازی به برنامه نویسی اضافی داشته باشید تنها با افزونه Contact Form می توان به راحتی از طریق تنظیمات سفارشی انجام دهید و از کاربرد بالا این افزونه بهره مند شوید.

  • Snapshot

افزونه snapshot plugin

با داشتن نسخه پشتیبان از سایت خود دیگر جایی برای نگرانی نیست. حتی زمانی که سایت شما هک شده باشد.
همچنین ممکن است، نسخه پشتیبان سایت شما نیز از بین رفته باشد و یا خراب شده باشد بازم جایی برای نگرانی نیست، زیرا با نصب افزونه snapshot plugin به راحتی می توانید از بروز این مشکلات جلوگیری نمایید. snapshot plugin یکی از افزونه های وردپرس است که بسیار قدرتمند و پرکاربرد می باشد. این افزونه می تواند از سایت شما یک نسخه پتیبان تهیه نماید.

  • Ultimate Branding

افزونه Ultimate Branding

زمانی که یک سایت وردپرس و یک کسب و کار را به طور همان زمان راه اندازی می کنید، باید بدانید که کار بسیار مهم و با ارزشی را شروع کرده اید و مدیریت آن همانند محتوا و محصولات که در سایت خود قرار می دهید، بسیار مهم است. به همین دلیل است  تبدیل وردپرس به یک ماشین برچسب گذاری سفید، یک ایده عالی به شمار می آید.

با استفاده از این افزونه مهم و پرکاربرد وردپرس به راحتی می توانید نوار مدیریت، صفحه ورود، پاورقی، داشبورد و هر جای دیگر لوگو وردپرس را کاملا سفارشی کنید و نام تجاری خود را استفاده نمایید.

  • Smartcrawl

افزونه Smartcrawl

افزونه SmartCrawl برای سئو سایت مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از این افزونه می توانید اطلاعات لازم در مورد سئو وب سایت خود را بدست آورید و به بهبود آن بپردازید. نوشتن محتوای خوب برای وب سایت اهمیت بسیار بالایی در زمان جستجو کاربر دارد. بنابراین با دقت فراوانی این کار را انجام دهید.

با استفاده از  SmartCrawl می توانید یک برنامه برای سایت ایجاد کنید، و سفارشی کردن عناوین و توصیفات خود در موتور های جستجو، اضافه کردن لینک های خودکار کلیدواژه و همچنین می توانید گزارش های پیشرو صنعت توسط Moz را مشاهده نمایید.
  •  WP Smush Pro
افزونه WP Smush Pro
بارگذاری تصاویر برای محتواهای استفاده شده در وب سایت یکی از راه های جذب بازدید کننده برای سایت است. اما نکته حائز اهمیت این است که باید به حجم عکس های که برای وب سایت می خواهید بگذارید توجه نمایید. زیرا اگر حجم عکس ها بالا باشد سرعت وب سایت شما به طور قطعی می توان بیان نمود که کاهش می یابد.
با این حال جایی برای نگرانی وجود ندارد زیرا می توانید با استفاده از افزونه قدرتمند وردپرس می توانید از مساله را حل نمایید. تنها کافیست افزونه WP Smush Pro را دانلود و نصب نمایید. این افزونه حجم تصاویر آپلودی شما را کاهش می دهد اما کیفیت تصویر همچنان مانند تصویر اولیه باقی می ماند.
افزونه Smush Pro به عنوان یکی از بهترین افزونه های فشرده سازی و بهینه سازی تصویر شناخته شده است. کارایی آن به نحوی است که سبب صرفه جویی در فضای ذخیره سازی می شود و به افزایش بار گذاری سایت بدون کاهش کیفیت تصاویر کمک شایانی می کند.
  • BJ Lazy Load

افزونه BJ Lazy Load

افزونه BJ Lazy Load می تواند به افزایش سرعت سایت وردپرس و همچنین صرفه جویی در پهنای باند کمک کند.

با جایگزین کردن بیشتر تصاویر در سایت، با ایجاد یک حفره جایگزین، افزونه BJ Lazy Load محتوا را بارگذاری می کند. بنابراین پیشنهاد می کنیم افزونه قدرتمند و مفید bj lazy load را برای وب سایت خود دانلود و نصب نمایید.

این افزونه برای تمامی عکس های پست های وب سایت، عکس های کوچک و ….  کار می کند.

  • Duplicator

افزونه Duplicator

 

افزونه Duplicator یکی از افزونه هایی است که می تواند یک نسخه را کپی، پشتیبان گیری، انتقال یک سایت را انجام می دهد.
این افزونه همچنین می تواند به عنوان یک ابزار آسان برای آن دسته از مدیران که به دنبال پشتیبان سایت های خود هستند، خدمت کند.
اگر نیازمند یک نسخه تست و پشتیبان از سایت خود هستید بهترین گزینه دانلود افزونه Duplicator و نصب آن است. زیرا، افزونه Duplicator مناسب برای تهیه نسخه پشتیبان از یک سایت وردپرس برای آزمایش و اعتبار سنجی است.

  • Floating Social

افزونه Floating Social

این روزها، اشتراک گذاری محتوا در رسانه های اجتماعی امری ضروری برای وب سایت ها به شمار می آید. شما باید محتواهای وب سایت خود را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید تا افرادی که نمی توانند از وب سایت شما دیدن نمانید با استفاده از شبکه های اجتماعی مطالب شما را بازدید نمایند.

با استفاده از افزونه Floating Social می توانید گزینه انتشار پست در شبکه های اجتماعی را در مدیریت وبلاگ خود مشاهده نمایید و با استفاده از آن مطالب خود را در شبکه های اجتماعی منتشر نمایید.

  • Relevanssi

افزونه relevanssi

افزونه Relevanssi می تواند گزینه جستجوی پیش فرض را در سایت شما قرار دهد که در آن نتایج به ترتیب مربوطه، به جای تاریخ، طبقه بندی می شوند. افزونه Relevanssi قابل تنظیم است تا کاربران بتوانند آن را برای مطابق با کلمات جزئی تنظیم نماید.

  • broken link checker

افزونه broken link checker

این افزونه لینک پیشتاز شکسته پیوندهای موجود در پست ها، صفحات، نظرات، وبلاگ ها و موارد دیگر را نظارت می کند. این پلاگین، لینک های شکسته ای را که دیگر کار نمی کنند، تصاویر از دست رفته یا هر گونه تغییر مسیر، شناسایی نمی کند.

  • Disable Comments

افزونه Disable Comments

افزونه غیرفعال کردن نظرات، مدیران را قادر می سازد تا نظرات خود را در سایت خود کنترل کنند. نظرات را می توان بر اساس نوع پست، صفحات، پیوست ها و … غیرفعال کرد. این افزونه به شما کمک می کند تا گر شما مایل به غیر فعال کردن نظرات در مورد نوع پست خاص یا در کل سایت خود هستید، این کار را انجام دهید.

  • Regenerate Thumbnails

افزونه Regenerate Thumbnails

افزونه Regenerate Thumbnails این امکان را به شما می دهد تا بازسازی ریز عکس ها برای پیوست های تصویر را انجام دهید. شما گزینه ای برای بازسازی ریز عکس ها برای همه آپلود های تصویر، تصاویر فردی یا آپلود چند تصویر مختلف دارید. این افزونه بسیار مفید است اگر شما هر یک از ابعاد تصویر کوچک خود را تغییر داده یا به یک تم جدید که دارای ابعاد مختلف تصویر است، تغییر داده باشید.

  • Easy Updates Manager

افزونه وردپرس

مدیریت آسان به روز رسانی به شما توانایی مدیریت به روز رسانی وب سایت خود را می دهد تا به راحتی بتوانید تمامی آنچه را که باید به روز رسانی شود را به روز رسانی نمایید. تمامی تنظیماتی که در این پلاگین وجود دارد قابل تنظیم می باشد. یعنی می توانند گزینه به روز رسانی خودکار، به روز زسانی جزئی  و … را آن طور که می خواهند، تنظیم نمایند. همچنین مدیران وب سایت به راحتی می توانند با استفاده از افزونه esay updates manager  تمام افزونه ها و تم های خود را به طور خودکار به روز رسانی نمایند.

  • Redirection

افزونه Redirection  می تواند به کمک به مدیریت ۳۰۱ redirects تا خطاهای ۴۰۴ بدون واردن شدن به فایل های htaccess  پیگیری کند. این افزونه می تواند برای شما بسیار مفید باشد، اگر شما در حال جا به جایی از صفحات وب سایت های مختلف و تغییر ساختارهای دایرکتوری نصب وردپرس خود هستید.

  • TablePress

افزونه وردپرس

با استفاده از افزونه TablePress، شما به راحتی می توانید  در پست ها، صفحات یا ویدجت های متن با استفاده از Shortcode جداولی را ایجاد نمایید. هیچ برنامه نویسی خاص لازم نیست، زیرا داده های جدول به طور مستقیم به یک رابط صفحه گسترده وارد می شوند. جداول می توانند هر نوع داده ای را شامل شوند، از جمله فرمول ها. مرتب سازی، صفحه بندی و فیلتر کردن قابلیت های اضافی برای TablePress اضافه می شود. جداول همچنین می توانند وارد شده و یا صادر شده از / به فرمت های اکسل، CSV، HTML، و JSON.

  •  Optimize Database

افزونه وردپرس

به طور پیش فرض، وردپرس تمام پست ها، صفحات، نظرات و تمام پست های ویرایشی، نظرات اسپم، برچسب های استفاده نشده و …را حذف می کند.  پلاگین بهینه سازی پایگاه داده به صورت رایگان پایگاه داده را از تمام داده های جدول اضافی که نیازی به آن ندارید، از جمله داده های دیگر محرمانه همانند موارد پس زمینه یونانی که زمان آن منقضی شده پاک می کند. شما می توانید دقیقا همان چیزی را که می خواهید برداشته شود را انتخاب کنید، به گونه ای که آن ها حذف و باقی موارد حفظ شوند. بنابراین با استفاده از این پلاگین به راحتی می توانیدمطالب اضافی در پایگاه داده سایت خود را حذف نمایید.

  • Black Studio TinyMCE Widget

افزونه وردپرس

 

افزونه Black Studio TinyMCE Widget شما را قادر می سازد تا بدون استفاده از یک ویرایشگر تصویری بدون استفاده از کد گذاری HTML و یا اشیاء رسانه ای به طور مستقیم به ستون های فرعی خود وارد شوید.
به عنوان یک پیش فرض، ویدجت متن وردپرس دارای قابلیت های ویرایشگر است که در پست ها و صفحات ارائه شده اند.  افزونه Black Studio TinyMCE Widget این محدودیت ها را با ارائه یک رابط بصری پاک برای اضافه کردن رسانه ها و متن برطرف می کند.
همچنین این افزونه قابلیت سوئیچ کردن از یک ویرایشگر تصویری به HTML (از جمله پست ها و صفحات) را نیز دارا است.
  • Display Widgets

افزونه Display Widgets

ویجت های نمایشگر شما را قادر به تغییر محتوای نوار کناری خود برای صفحات، دسته ها و موارد دیگر می کند. برای ساخت ستون های چندگانه برای سناریوهای مختلف در سایت شما هیچ برنامه اضافی اضافی لازم نیست.
همه چیزهایی که لازم دارید انجام دهید این است که بر روی کادر تأیید یا خاموش کلیک کنید تا جایی که می خواهید ویدجت را نمایش داده یا پنهان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا