رفتن به محتوای اصلی
روش‌های تبلیغ برای بالا بردن تعداد نصب اپلیکیشن

روش‌های تبلیغ برای بالا بردن تعداد نصب اپلیکیشن

تبلیغ اپلیکیشن یکی از مراحلی است که پس از پایان طراحی و ساخت اپلیکیشن خود باید برای آن برنامه ریزی‌های لازم را داشته باشید؛ اما اول باید مخاطبان خود را شناسایی نمایید، تا بدین صورت به راحتی بتوانید مشخص نمایید که در چه جایی و چگونه تبلیغات اپلیکیشن خود را شروع نمایید.

بنابراین پس از شناسایی مخاطب خود، زمان آن رسیده است که نوع تبلیغ اپلیکیشن خود را مشخص نمایید. در این مطلب برای شما خواهیم گفت که چطور، کجا و چگونه اپلیکیشن خود را تبلیغ نمایید.

انواع روش‌های تبلیغ اپلیکیشن موبایل

  • تبلیغات اپلیکیشنتبلیغات درون اپلیکیشن

یکی از روش‌های تبلیغ اپلیکیشن، نمایش تبلیغات در داخل برنامه‌های داخل موبایل است. این روش را تقریبا تمامی افرادی که دارای گوشی هوشمند هستند، و از اپلیکیشن‌های مختلفی استفاده می‌کنند مشاهده نموده اند. یکی از رایج ترین و موثرترین تبلیغات اپلیکیشن به شمار می‌آید.

  • تبلیغات بنری

تبلیغات بنری در برنامه‎‌های موبایل به صورت نوار و یا کادر نمایش داده می شود. در واقع این نوع از تبلیغات یکی از موثرترین روش‌ها برای افزایش دانلود اپلیکیشن است. جالب است بدانید، تبلیغات بنری یک نوع تبلیغات درون شبکه‌ای نیز به شمار می‌آید.

  • تبلیغات ویدئویی

همانطور که از نامش پیداست، جنس این نوع از تبلیغات اپلیکیشن، ویدیویی است. تبلیغات‌های ویدیویی در اکثر جاها از جمله یوتیوب، آپارات و همچنین داخل برنامه‌ها نمایش داده می‌شود. با توجه به آمار می‌توان این گونه بیان نمود که افراد با دیدن ویدیو تبلیغاتی نسبت به سایر روش‌ها به راحتی ترغیب به نصب برنامه می‌شوند. اما این نکته را به خاطر بسپارید، تبلیغات ویدیویی به سه زیر شاخه تقسیم بندی می‌شود:

  1. تبلیغات ویدیویی همسان: این نوع از تبلیغات در نرم افزارهایی که ارتباط نزدیکی با اپلیکیشن شما دارد، نمایش داده خواهند شد.
  2. تبلیغات ویدیویی با جایزه: این نوع از تبلیغات بیشتر در برنامه‌های بازی نمایش داده می‌شود. بدین صورت که فرد با تماشای این ویدیو می تواند جان و یا سکه اضافه دریافت نماید.
  3. تبلیغات ویدیویی بدون جایزه: در این نوع از تبلیغات یک ویدیو تبلیغاتی برای کاربر نمایش داده می‌شود.
  • تبلیغات پیش‌نمایشی

تبلیغات پیش نمایشی اکثر مواقع قبل از دیدن ویدیو اصلی در اپلیکیشن‌هایی همچون آپارات نمایش داده می‌شود. اگر شما هم با اپلیکیشن آپارات و حتی وب سایت آپارت کار کرده باشید؛ قطعا این نوع از تبلیغات را دیده‌اید.

  • تبلیغات نوتیفیکیشن

همان طور که از نام این نوع از تبلیغات پیداست، برای مخاطبان خود می‌توانید پیام تبلیغ اپلیکیشن خود را به صورت نوتیفیکیشن ارسال نمایید. مهمترین مزیت این روش این است که کاربران حتما پیام تبلیغ شما را خواهند دید. اما این موضوع را به خاطر داشته باشید، زیاده روی در نوع تبلیغی نتیجه عکس دارد.

  • تبلیغات در جستجو یا سرچ اد

اکثر افراد برای پیدا نمودن برنامه‌ی مورد نیازشان برخی اوقات شروع به جستجو می‌نمایند. تنها با یک تبلیغ ساده می توانید تبلیغ اپلیکیشن خود در نتایج اولیه جستجو قرار دهید. این روش تبلیغات سبب می‌شود، مخطبان زیادی تبلیغ اپلیکیشن شما را ببینند و آن را نصب نمایند.

در واقع هرچه تبلیغ شما به جستجو کاربر نزدیک تر باشد، تعداد افرادی که به دنبال اپلیکیشنی همچون اپلیکیشن شما هستند، نیز بیشتر خواهد شد.

یکی از مهمترین ویژگی‌های تبلیغات سرچ اد این است که به طور مستقیم با نیازهای کاربر در ارتباط است. توجه داشته باشید، نمایش تبلیغات به مخاطبان هدفمند برابر است با نرخ کلیک و نصب بیشتر اپلیکیشن.

نکته قابل توجه این است که از تبلیغات سرچ اد نمی‌توان در مرورگر و مارکت‌های اپلیکیشن استفاده نمایید. زمانی که از یوتیوب استفاده می‌کنید، با تبلیغات‌های گوناگونی مواجه خواهید شد، این تبلیغات با کوئری سرچ شما ارتباط مستقیمی دارد که در کنار آن‌ها یک علامت به شکل AD نمایش داده می شود.

تمامی روش‌های تبلیغات اپلیکیشن را بیان نمودیم، اما واضح و بدیهی است که این هرگونه تبیلغاتی هزینه‌ای را در بر دارد. در ادامه روش‌های محاسبه هزینه تبلیغ اپلیکیشن را بیان شده است.

نحوه محاسبه هزینه اپلیکیشن

روش‌های مختلفی برای تبلیغات اپلیکیشن وجود دارد، اما مرسوم ترین روش‌های آن سه روش پرداخت به ‌ازای نصب اپلیکیشن، پرداخت به ازای کلیک، پرداخت به ازای واکنش کاربر است. این سه روش به Bid Strategy و یا همان روش قیمت گذاری معروف هستند.

نکته حائز اهمیت در این موضوع این است که برای استفاده از این سه روش حتما باید یک کمپین تبلیغاتی داشته باشید. زیرا شما مبلغی را تحت عنوان بودجه کمپین واریز می نمایید و سپس با توجه به نوع پرداخت مبلغی از بودجه کسر خواهد شد.

  • پرداخت به‌ازای نصب اپلیکیشن(CPI)

Cost Per Install  به معنای پراخت به ازای نصب اپلیکیشن است. در این روش همان طور که از نامش پیداست به ازای هر نصب از بودجه واریزی شما مبلغی کسر می‌شود.

  • پرداخت به ازای کلیک (CPC)

Cost Per Click به معنای پراخت به ازای کلیک است. در این روش محاسبه هزینه، هر باری که کاربر کلیک نماید، مبلغی از بودجه کسر خواهد.

  • پرداخت به ازای واکنش کاربر (CPA)

Cost Per Action به معنای پرادخت به ازای واکنش کاربر است. همان طور که از نام این روش پیداست، به ازای هر عمل معینی که کاربر نسبت به تبلیغ اپلیکیشن شما داشته باشد، مبلغی از بودجه کمپین کسر خواهد شد.

نحوه انتخاب بهترین رسانه برای تبلیغ اپلیکیشن

شبکه‌های مناسب برای انجام تبلیغات موبایلی

امروزه کاربران از شبکه‌های تبلیغاتی متفاوتی استفاده می‌نمایند، برای تبلیغات با روش سرچ اد می‌توانید از شبکه‌های تبلیغاتی همچون گوگل، ‌شرکت ایرانی تپسل و مارکت کافه بازار استفاده کنید.

تبلیغ اپلیکیشن با گوگل ادز

تبلیغ اپلیکیشنبا استفاده از گوگل ادز یا همان ادور دز  می توانید تبلغ اپلیکیشن خود را در موقعیت بهتری بگذارید، تا با توجه به نیاز کاربران و جستجو کردن آن‌ها تبلیغ شما دیده شود. جالب است بدانید این موقعیت مناسب ممکن است Google Display Network (شبکه نمایش گوگل) و یا Google Search Network (شبکه جستجو گوگل) باشد.

Google Display Network: شبکه نمایش گوگل دارای دو میلیون وب سایت و اپلیکیشن است. بنابراین یکی از بهترین مکان‌ها برای تبلیغات اپلیکیشن‌ها است.

Google Search Network: شبکه جستجوی گوگل دارای موتور جستجو، گوگل مپ و پارتنرهای گوگل همانند آمازون و CNN است که قادر به نمایش تبلیغات در نتایج جستجو هستند.

مهمترین و بهترین روش تبلیغ کمپین Google App

کمپین google app همانcampaign  google universal app است. این کمپین تبلیغات اپلیکیشن شما را در شبکه‌های تبلیغاتی گسترده گوگل به نمایش می‌گذارد. برای این کار کافیست وارد حساب کاربری گوگل ادز خود شوید و برای اپلیکیشن خود یک کمپین تبلیغاتی جدید بسازید.

دقت داشته باشید برای ساخت این کمپین تبلیغاتی، باید برخی از متعلقات(asset) را در اختیار گوگل قرار دهید. لازم است بیان شود، برای تبلیغ در این کمپین نیازی به کلمه کلیدی ندارید و تنها باید با استفاده از عکس و ویدیو و متن یک تبلیغات منحصر به فرد برای اپلیکیشن خود بسازید.

گاهی اوقات لازم و ضروری نیست تا برای تبلیغات خود متن خاصی بنویسید، تنها کافیست توضیحات اپلیکیشن خود را به درستی در پلی استور وارد نمایید، تا گوگل به راحتی تبلیغات اپلیکیشن شما را به بهترین نحو انجام دهد.

تبلیغات اپلیکیشن اما آیا می‌دانید این اپلیکیشن کجا نمایش داده خواهد شد؟ در واقع این کار به عهده گوگل است که تشخیص دهد تبلیغ اپلیکیشن شما برای چه مکان‌هایی همچون یوتیوب، جیمیل کاربران، پلی استور و … مناسب است تا نمایش داده شود.

در این کمپین نمی‌توانید مشخص نمایید که تبلیغات شما در چه مکانی به نمایش گذاشته شود، اما این نکته یک امتیاز منفی برای گوگل محسوب نمی‌شود. تصور کنید بدون کمک گرفتن از گوگل بخواهید بهترین فیدبک را از تبلیغات اپلیکیشن خود دریافت نمایید.

برای این کار شما باید آزمون و خطاهای بسیار زیادی انجام دهید تا دریابید بهترین روش کدام است. اما گوگل با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین می‌توانید در کمترین زمان و با حداقل هزینه این کار را انجام دهد.

آیا می‌دانید هزینه تبلیغ اپلیکیشن با گوگل ادز چه میزان است؟

برای محاسبه هزینه تبلیغات با کمپین سراسری گوگل لازم است تمرکز خود را بر روی نصب اپلیکیشن قرار دهید و با همچنین می‌توانید بر روی یک عمل خاص در داخل برنامه تمرکز داشته باشید.

  • روش CPI

برای تمرکز بر روی نصب اپلیکیشن کافیست از روش CPI استفاده نمایید، تا بدین صورت تعداد نصب اپلیکیشن شما افزایش یابد. زمانی که شما برای گوگل مشخص نمایید که می‌خواهید به ازای هر نصب چه میزان بوودجه هزینه نمایید، سپس گوگل به آسانی می‌تواند تبلیغ اپلیکیشن شما را برای افراد که به دنبال نصب اپلیکیشن هتسند نمایش دهد.

  • روش CPA

اما اگر تمرکز شما بر روی یک عمل خاص داخل اپلیکیشن همانند خرید شارژ و یا سفارش است، توصیه می‌شود از روش CPA استفاده نمایید. استفاده از این روش سبب می‌شود گوگل تبلیغ اپلیکیشن شما را برای افرادی که علاقه بیشتری به عمل مدنظر شما دارد، نمایش دهد.

لازم به ذکر است، گوگل با توجه به داده‌هایی که در دست دارد، قوی‌تر از هر شبکه تبلیغاتی دیگری می‌تواند عمل نماید و دقیقا مخاطبان مورد نیاز شما را جذب نماید.

توجه داشته باشید، گوگل اخیرا سیستم پرداخت با توجه به ارزش عمل مورد نظر را هم راه اندازی نموده است و نسخه آزمایشی آن در دسترس می‌باشد. دقت داشته باشید، در این روش گوگل بر روی جذب کاربران متمرکز می‌شود. روش پرداخت با توجه به ارزش بدین صورت است که شما مبلغی را تحت عنوان میانگین ارزش Conversion مشخص نمایید.

به عنوان مثال شما مشخص نموده‌اید که میانگین سود به ازای تبدیل کاربر به خریدار نسخه پریمیوم ۲۰۰۰ تومان باشد.

درواقع Target ROAS شما ۲۰۰ درصد خواهد بود. با توجه به میانگین سود شما گوگل هزینه‌ها را به نحوی مدیریت می‌نماید که  به ازای هر تبدیل ۱۰۰۰ تومان هزینه در نظر گرفته شود. در واقع بدان معنا است که به ازای هر ۱۰۰۰تومن هزینه خرج شده ۲۰۰۰ تومان سود دریافت شود.

به این ۲۰۰۰ تومان Target ROAS می‌گویند. اکنون گوگل کمپین تبلیغاتی را بع گونه ای مدیریت می‌نماید تا به سود مشخص شده خود برسید.

لازم به ذکر است، اگر اپلیکیشن IOS طراحی نموده­اید، نمی‌توانید آن را در گوگل پلی استور نمایش دهید. همچنین به یاد داشته باشید،امکان Trackingآن نیز توسط ابزارهای گوگل وجود ندارد. جایی برای نگرانی نیست، با استفاده از نصب Adjust و Firebase می توانید این مشکل را حل نمایید.

عملکرد این دو نرم افزار بدین صورت است که مسیر کاربر را دنبال می‌کنند و زمانی که این فرایند صورت گیرد، گوگل از آن خبردار خواهد شد. بنابراین در چنین شرایطی کمپین CPA با گوگل امکان پذیر است.

تبلیغ اپلیکیشن در کافه بازار

تبلیغ اپلیکیشن در کافه بازار

نام اپلیکیشن کافه بازار را همه افراد شنیده‌اند. کافه بازار بزرگترین مارکت اندرویدی است که دارای سیستم تبلیغات در جستجو است. توجه داشته باشید، در کافه بازار روش پرداخت CPI است و می‌توانید در یک مزایده مبلغی را که می‌خواهید به ازای هر نصب پرداخت نمایید، را مشخص کنید.

کافه بازار یک اپلیکیشن ایرانی است، واضح و بدیهی است که مخاطبان ایرانی بیشتری را دارا است. به راحتی می‌توانید تبلیغات اپلیکیشن خود را به کافه بازار بسپارید تا بهترین بازخورد را دریافت نمایید.

تبلیغ اپلیکیشن با تپسل

شرکت ایرانی تپسل مشغول تبلیغ اپلیکیشن در موبایل میلیون‌ها کاربر ایرانی است. لازم به ذکر است، نوع تبلیغ اپلیکیشن در این شرکت درون برنامه‌ای است. نحوه محاسبه هزینه بدین صورت است که مبلغی را تحت عنوان شارژ کمپین واریز می‌نمایید و سقف استفاده روزانه را هم تعیین می کنید.

همچنین می توانید مشخص نمایید تبلیغ اپلیکیشن شما به چه حالتی به نمایش گذاشته شود این سه حالت عبارتنداز:

  • ویدئویی
  • بنر همسان و استاندارد
  • بنر آنی

با انتخاب هر کدام از این سه حالت به صورت تبلیغ درون اپلیکیشن به ازای هر نصب مبلغی از بودجه واریز شده شما کسر خواهد شد. توجه داشته باشید، شما می‌توانید مطابق با لیست کاربران، کمپین‌­های پیشین و اپلیکیشن‌ها، ریتارگتینگ را انجام دهید.

بنابراین با توجه به مطالب بیان شده، اکنون می‌توانید تصمیم بگیرید، اپلکیشن خود را چطور،کجا و چگونه تبلیغ نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا