رفتن به محتوای اصلی
چه ساعاتی از روز زمان اوج استفاده از اپلیکیشن‌ها است؟ نمودار

چه ساعاتی از روز زمان اوج استفاده از اپلیکیشن‌ها است؟ نمودار

ساعات اوج مصرف اپلیکیشن‌ها به صاحبان اپلیکیشن کمک می‌کند تا به راحتی زمان بروز رسانی محتوا اپلیکیشن خود را بیابند. پیدا کردن الگوی مشخص در رفتار اکثر کاربران، سبب موفقیت اپلیکیشن‌ها می‌شود. در این مطلب آمارهای معتبری از ساعاعات اوج مصرف اپلیکیشن‌ها و الگوی زمانی استفاده آن توسط کاربران در سال ۲۰۱۵ بیان شده است.

امروزه بیشتر توسعه دهندگان اپلیکیشن‌ها از تاثیر پیدا کردن الگو زمانی مصرف کاربران از اپلیکیشن‌ها برای دست یابی به موفقیت غافل هستند. با مطالعه این مطلب خواهید فهمید که پیدا کردن ساعات اوج مصرف اپلیکیشن‌ها و الگو زمانی مصرف کاربران تا چه اندازه مهم و تاثیرگذار بر موفقیت است.

ساعات اوج مصرف اپلیکیشن‌ها در شب

ساعات اوج مصرف اپلیکیشن‌ها در شب

ساعات اوج مصرف اپلیکیشن‌ها با یکدیگر متفاوت است؛ اما برخی از آن‌ها الگو مصرفی مشابهی دارند. استفاده کاربران از اپلیکیشن‌ها، صبح که از خواب بیدار می‌شوند و مشغول به فعالیت‌های روزمره می‌شوند، آغاز می‌شود و در طول روز به تدریج کاهش می‌یابد.

همچنین ثابت شده بعد از ساعت کاری مصرف استفاده از اپلیکیشن نیز به تدریج زیاد می‌شود. با توجه به آمارها می‌توان اینگونه بیان نمود، ساعت ۸ شب زمان اوج استفاده از اپلیکیشن‌ها در شب است.

سپس از ساعت ۱۰ شب که به زمان استراحت نزدیک می‌شود به مرور مصرف از اپلیکیشن نیز کمتر می‌شود. بهتر است توجه کنید، ساعات اوج مصرف اپلیکیشن‌ها یک فرصت برای دعوت کاربران به استفاده از اپلیکیشنتان است که می‌توانید با ارسال یک پوش نوتیفیکیشن جذاب کاربر را دعوت به استفاده مجدد از اپلیکیشن خود نمایید.

دسته‌های اپلیکیشن پرکاربرد در طول روز

دسته‌های اپلیکیشن پرکاربرد در طول روز

اپلیکیشن‌ها با توجه به زمینه فعالیت خود ساعت اوج مصرف متفاوتی دارند. به عنوان مثال اپلیکیشن‌های اخبار، حمل و نقل، آب و هوا ساعت اوج مصرفشان در صبح است. واضح و بدیهی است که اکثر افراد آب و هوا، وضعیت ترافیک و خبرهای جدید را زمانی که از خواب بیدار می‌شوند، چک می‌کنند.

همچنین اپلیکیشن‌های حمل و نقل در زمان صبح و عصر که مردم به دنبال کم ترافیک‌ترین مسیر هستند تا از  محل کار به خانه برسند، بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. اپلیکیشن‌هایی که در ساعت‌های اولیه صبح دارای بازدید بیشتری هستند، می‌توانند یک پیام درون برنامه‌ای در زمان مناسب ارسال کنند، این کار سبب افزایش درگیری کاربر با اپلیکیشن خواهد شد.

ساعات اوج مصرف اپلیکیشن‌هااپلیکیشن‌های کسب و کار و مالی در طول روز نرخ استفاده بیشتری دارند. جالب است بدانید، این اپلیکیشن‌ها در ساعات غیر اداری نیز دارای مصرف بالایی هستند، دلیل این امر می‌تواند این باشد که افراد با استفاده از گوشی‌های خود با مسائل مرتبط با محل کار خود نیز در ارتباط هستند.

اپلیکیشن‌های موسیقی نیز در طول روز بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ زیرا اکثر افراد در زمان انجام کارهای خود تمایل به شنیدن موسیقی دارند. این سه دسته از اپلیکیشن‌ها بیشتر در طول روز مورد استفاده افراد قرار می‌گیرند. اپلیکیشن‌های سرگرمی و شبکه‌های اجتماعی در نیمه شب بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دقت داشته باشید، اپلیکیشن‌های سرگرمی بیشتر در ساعات پایانی روز و تا ساعات اولیه صبح بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. اپلیکیشن‌های سرگرمی در ساعات ۲ تا ۵ صبح تقریبا بیشترین بازه زمانی مصرف که حدود ۵۰ درصد است را تجربه می‌کنند.. سایر اپلیکیشن‌ها در این ساعات با حدود ۲۰ درصد از کل مصرف خود رو به رو هستند.

دسته‌های پرکاربرد در ساعات شبانگاهی

دسته‌های پرکاربرد در ساعات شبانگاهی

 

اطلاعات در مورد ساعات بیشترین مصرف هر اپلیکیشن برای مدیران محصولات و بازاریابان اپلیکیشن می‌تواند کاربردهای مهمی را داشته باشد. واضح و بدیهی است که اکثر افراد از الگوی تقریبا یکسانی برای انجام کارهایی که در طول روز باید انجام دهند پیروی می‌کنند، بنابراین به راحتی می‌توان مناسب‌ترین زمان درگیر کردن کاربر با اپلیکیشن خود را پیدا کنید.

آگاهی از بیشترین زمان مصرف دسته اپلیکیشن خود می‌تواند به شما کمک کند که محتوای اپلیکیشن را در زمان مناسبی را پیدا کنید و شروع به بهینه سازی کمپین تبلیغاتی اپلیکیشن خود نمایید و تبلیغات‌ها را در زمان مناسب خود برای کاربران ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا