رفتن به محتوای اصلی
ترغیب به خرید بیشتر پس از اتمام سفارش

ترغیب به خرید بیشتر پس از اتمام سفارش

افزایش فروش سایت نیازمند شناسایی نیازهای مشتریان و همچنین بدست آوردن اعتماد آن‌ها است. واضح و بدیهی است که تمامی افرادی که از وب سایتی بازدید می‌کنند، مشتری واقعی نیستند و قصد خرید ندارند، زیرا برخی از افراد تنها برای تفریح و حتی تست برخی از موارد موجود سایت وارد وب سایت می‌شوند. لازم است بیان شود، برای ترغیب مشتری به خرید محصول (قبل از فشردن دکمه خرید)، باید با برخی از نکات دیجیتال مارکتینگ که در افزایش فروش سایت نیز موثر هستند، آشنا باشید.

توجه داشته باشید، برای خرید از سایت­ها تصمیمات به صورت لحظه‌ای رخ می‌دهند، در واقع مشتری تردید در خرید دارد که آیا خرید را انجام دهد یا خیر. جالب است بدانید، اگر در هنگام فرایند خرید مشکلی رخ دهد، خرید انجام خواهد شد، اما اگر تنها یک مشکل کوچک رخ دهد، با احتمال زیاد مشتری از خرید منصرف خواهد شد. اما نگران نباشید، تکنیک‌های افزایش فروش وب سایت پس از فشردن دکمه خرید در این مطلب بیان شده است.

راهکارهای افزایش فروش سایت

فرایند خرید را چند مرحله نمایید.

افزایش فروش سایت

برای ترغیب مشتری به خرید، کافیست فرایند خرید محصولات وب سایت خود را چند مرحله­‌ای نمایید. در واقع با این کار به مشتری اطمینان می‌دهید تنها با وارد نمودن اطلاعات کمی می‌تواند خرید خود را انجام دهد. لازم به ذکر است، اکثر وب­ سایت‌های موفق در دنیا برای فروش افزایش فروش سایت خود از تکنیک خرید چند مرحله‌ای استفاده نموده‌اند.

فرایند خرید چند مرحله‌ای بدین صورت است که در مرحله اول خریدار باید نام و ایمیل خود را وارد نماید، سپس آدرس را وارد و در نهایت پرداخت آنلاین صورت می‌­گیرد. بنابراین به یاد داشته باشید، تمامی اطلاعات مورد نیاز را در یک مرحله از مشتری خود نخواهید.

همچنین شایان ذکر است، اگر وب سایت شما وردپرسی است، به راحتی می‌توانید از پلاگین‌های رایگان و پولی وردپرس برای انجام این کار استفاده نمایید. برای پیدا نمودن پلاگین‌ها می‌توانید عبارت Multistep Checkout در وب سایت وردپرس جستجو نمایید.

استفاده از کارهای انگیزشی کوچک اما موثر در افزایش فروش سایت

افزایش فروش سایت

گاهی اوقات برخی از افراد برای انجام کاری نیازمند یک جمله انگیزشی هستند و حتی گاهی اوقات تایید شدن و اطمینان از صحت آن فرد را برای انجام آن عمل ترغیب می‌نماید. موثرترین جمله انگیزشی برای تشویق به خرید کاربران از سایت عبارت است از : چیزی تا پایان خرید و رسیدن شما به محصول و یا خدمت مورد انتظار شما باقی نمانده است.

به یاد داشته باشید، برای بدست آوردن اعتماد مشتریان خود، کافیست از لوگوهای آشنا در مراحل خرید استفاده نمایید. به عنوان مثال لوگوی بانکی که پرداخت­‌های وب سایت شما از آن طریق صورت می‌­گیرد، می‌تواند بسیار تاثیر گذار در افزایش فروش وب سایت پس از فشردن دکمه خرید باشد.

همچنین لازم است بیان شود، هرچه دکمه پرداخت در وب سایت شما بزرگتر باشد، تاثیر چشمگیری در تشویق مشتری به کلیک کردن آن خواهد داشت. فراموش نکنید، این کارهای کوچک بیان شده، تنها برخی از کارهای انگیزشی به شمار می­آیند.

قبل از پرداخت به مشتریان خود پیشنهادات ویژه‌ای دهید.

افزایش فروش سایت

زمانی که مشتری تصمیم به وارد نمودن اطلاعات تماس خود به وب سایت را می‎گیرد، در واقع قصد دارد وارد مرحله پرداخت شود. در این مرحله شما باید به خریدار و یا مشتری خود محصولات با شرایط ویژه و تخفیف را پیشنهاد دهید. بدین صورت، شما توانسته اید محصولات دیگر خود را بازاریابی نمایید و مشتری خود را نسبت به خرید محصولات مشابه پیشنهادی با تخفیف ویژه که تنها شامل او می­‌شود، را ترغیب نمایید.

این تکنیک تاثیر بسیار زیادی بر افزایش فروش وب سایت خواهد داشت. لازم به ذکر است، این پیشنهاد باید زمانی ارائه شود که مشتری تصمیم قطعی خود را برای خرید گرفته است و می‌خواهد وارد فرایند پرداخت آنلاین شود. اگر از سایت وردپرسی استفاده می‌کنید، می‌توانید از پلاگین Smart Offers برای پیشنهادات تخفیف استفاده نمایید.

صفحه تشکر

افزایش فروش سایت

جالب است بدانید، خریدار بعد از انجام خرید در شرایطی است که به آسانی می‌تواند پیشنهادات خرید محصولات دیگر را بپذیرد. بنابراین به راحتی می‌توانید زمانی که صفحه تشکر برای خریدار نمایش داده می‌شود، محصولات مشابه را به خریدار پیشنهاد دهید.

برای پیاده سازی این فرایند در وب سایت­های وردپرسی کافیست پلاگین Custom Thank you Page را از سایت وردپرس دانلود و نصب نمایید. به یاد داشته باشید، یک صفحه تشکر منحصر به فرد می‌تواند تاثیر بسزایی در افزایش فروش وب سایت داشته باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا