رفتن به محتوای اصلی
آموزش فروشگاه‌ ساز ووکامرس قسمت دوم تنظیم درگاه پرداخت آنلاین در ووکامرس

آموزش فروشگاه‌ ساز ووکامرس قسمت دوم تنظیم درگاه پرداخت آنلاین در ووکامرس

درگاه پرداخت آنلاین در ووکامرس برای هر فروشگاه ووکامرسی لازم و ضروری است. آموزش فروشگاه‌ ساز ووکامرس قسمت اول (آموزش تبدیل وب سایت به فروشگاه آنلاین با ووکامرس) در مطالب قبلی ارائه شده است. در این مطالب می‌خواهیم تنظیم درگاه پرداخت آنلاین در ووکامرس را برای شما آموزش دهیم.

اگر سایت خود را به یک فروشگاه آنلاین با ووکامرس تبدیل نموده‌اید، اکنون نیازمند یک درگاه پرداخت با امنیت بالا هستید. واضح و بدیهی است که برای خرید از هر فروشگاه اینترنتی پس از انتخاب محصول و افزودن به سبد خرید، باید به بخش پرداخت آنلاین متصل شوید تا بتوانید خرید خود را به اتمام برسانید. بنابراین برای انجام این فرانید لازم است، فروشگاه ووکامرس شما یک درگاه پرداخت آنلاین داشته باشد.

تنظیم درگاه پرداخت زرین‌پال به ووکامرس در وردپرس

افزونه زرین‌پال، یکی از معتبرترین افزونه‌های درگاه پرداخت آنلاین در ووکامرس است. با نصب افزونه زرین‌پال می توانید قابلیت‌های بسیار زیادی را برای فروشگاه خود فراهم نمایید.

اگر این افزونه معتبر را برای فروشگاه آنلاین خود نصب نمایید، کاربرانی که قصد دارند، از وب سایت شما محصولی را خریداری نمایند، به راحتی در کمترین زمان ممکن به درگاه پرداخت امن و پر سرعت متصل می شوند و با خیالی آسوده خریده خود را انجام می‌دهند. در ادامه مراحل نصب و استفاده از این افزونه را بیان نموده ایم.

قابلیت‌های افزونه درگاه پرداخت زرین‌پال

  • امکان استفاده برای وب گیت
  • امکان استفاده برای زرین گیت
  • امکان تغییر متن پیام موفق
  • امکان تغییر متن پیام ناموفق
  • دارای شورت کد برای نمایش کد رهگیری بعد از ارسال پیام
  • دارای شورت کد برای نمایش کد خطا بعد از ارسال پیام
  • رابط کاربری بسیار آسان

نصب و فعال سازی افزونه درگاه پرداخت آنلاین زرین‌پال (Woocommerce Zarinpal Gateway)

ابتدا از بخش افزونه‌ها در قسمت راست پیشخوان وردپرس، بارگذاری افزونه را انتخاب نمایید، سپس از لینک نشان داده شده افزونه را دانلود نمایید و در بخش بارگذاری افزونه، بارگذاری نمایید. همچنین می توانید ابتدا افزونه را از وب سایت وردپرس دانلود نمایید و شروع به نصب و فعال سازی آن نمایید.

نصب و فعال سازی افزونه درگاه پرداخت آنلاین زرین‌پال

 

به خاطر بسپارید، اگر می‌خواهید از درگاه پرداخت زرین‌پال استفاده نمایید، ابتدا باید فروشگاه ساز ووکامرس را نصب‌ نمایید. سپس می‌توانید از نوار کناری از زیر دسته فروشگاه گزینه پیکر بندی را انتخاب نمایید.

 

اکنون می‌توانید گزینه سربرگ پرداخت را انتخاب نمایید. با انتخاب این سر برگ تصویر زیر برای شما نمایش داده می‌شود. حال می توانید از پایین صفحه بخش تنظیمات، گزینه پرداخت امن زرین‌پال را انتخاب نمایید.

تنظیمات درگاه پرداخت آنلاین زرین‌پال

 

با انجام مراحل بالا برگه‌ی تنظیمات ابتدایی زرین‌پال برای شما نمایش داده می‌شود. در ادامه کاربرد هریک از گزینه های موجود در این صفحه را برای شما توضیح خواهیم داد:

  • فعال‌سازی/غیرفعال سازی: این گزینه به کاربر این امکان را می دهد تا درگاه پرداخت زرین‌پال را فعال و غیر فعال نمایید.
  • عنوان درگاه: این گزینه به کاربر این امکان را می دهد تا برای درگاه پرداخت خود یک عنوان مناسب با فروشگاه خود را مشخص نماید.
  • توضیحات درگاه: کاربر با استفاده از این گزینه می‌تواند برای درگاه پرداخت فروشگاه خود توضیحات بیشتری را درج نماید.
  • مرچنت کد: کافیست برای دریافت مرچنت کد به وب سایت زرین‌پال بروید و پس از ثبت نام و وارد نمودن اطلاعات خواسته شده مرچنت کد را دریافت نمایید.
  • پیام پرداخت موفق: با استفاده از این گزینه می توانید پیغامی که نشان دهنده پرداخت موفق است را مشخص نمایید. لازم به ذکر است، اگر می‌خواهید برای مشتریان خود کد رهگیری ارسال نمایید، کافیست شورت کد زیر را در این بخش اضافه نمایید.

{transaction_id}

  • پیام پرداخت ناموفق: با استفاده از این گزینه می توانید پیغامی که نشان دهنده پرداخت ناموفق است را مشخص نمایید. لازم به ذکر است، اگر می‌خواهید برای مشتریان خود علت ناموفق بودن پرداخت را ارسال نمایید کافیست شورت کد زیر را در این بخش اضافه نمایید.

{fault}

 

اکنون زمان آن رسیده است بر روی گزینه ذخیره تغییرات کلیک نمایید تا تغییرات اعمال شده شما ذخیره شود.

 

آموزش فروشگاه‌ ساز ووکامرس

 

در تصویر زیر پیش نمایش وب سایت مورد نظر را مشاهده می‌کنید.

 

برای استفاده از درگاه پرداخت آنلاین در ووکامرس می‌توانید افزونه درگاه پرداخت زرین‌پال را نصب و فعال نمایید. اما به یاد داشته باشید از وب سایت زرین‌پال باید مرچنت کد خود را دریافت نمایید و در قسمت مشخص شده افزونه، وارد کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا