رفتن به محتوای اصلی
سرچ ادز یا تبلیغات در جست و جو چیست و چطور باعث بالا رفتن نصب اپلیکیشن می‌شود؟

سرچ ادز یا تبلیغات در جست و جو چیست و چطور باعث بالا رفتن نصب اپلیکیشن می‌شود؟

سرچ ادز یا همان تبلیغات در جستجو یکی از بهترین و معتبرترین روش‌­های تبلیغ اپلیکیشن است. در واقع تنها با طراحی و ساخت اپلیکیشن به موفقیت نمی‌رسید. بنابراین لازم است پس از آن که فرایند طراحی و توسعه اپلیکیشن به اتمام رسید، اپلیکیشن خود را در پلی استورها همانند کافه بازار، گوگل پلی، اپل استور قرار دهید.

این عمل به شما کمک می‌کند تا افراد زیادی با اپلیکیشن شما آشنا شوند و نسبت به نصب آن اقدام نمایند. به یاد داشته باشید، اگر برای اپلیکیشن خود تبلیغات نکنید، تمامی هزینه و انرژی را که برای ساخت و طراحی آن گذاشته‌اید، بیهوده خواهد بود. تبلیغ اپلیکیشن دارای روش‌های متنوع و مختلفی است که در این مطلب می‌خواهیم روش سرچ ادز را توضیح دهیم.

تبلیغات در جستجو (Search Ads) چیست؟

تبلیغات در جستجو -Search Ads

 

امروزه با توجه به استفاده زیاد افراد از گوشی­‌های هوشمند، اپلیکیشن­‌ها نسبت به گذشته بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. جالب است بدانید، با توجه به آمار در سال ۲۰۱۸، افرادی که دارای گوشی هوشمند هستند، بیش از ۲۰۰ میلیون اپلیکیشن از پلی استورهای گوناگون همچون کافه بازار، اپ استور و … دانلود و نصب نموده‌اند.

بنابراین برای آن که بتوانید پس از طراحی و ساخت اپلیکیشن خود به موفقیت دست یابید، لازم است تبلیغات موثر و کارایی، برای اپلیکیشن خود داشته باشید. همچنین فراموش نکنید، دیده شدن اپلیکیشن جدید در میان تقریبا ۶ میلیون اپلیکیشن در پلی استورها کار چندان آسانی نیست.

بهتر است بدانید، اپلیکیشن جدید نیازمند تبلیغ خوب است که با تبلیغات موثر و جذاب می‌توانید کاربران بالقوه جذب نمایید.

در دنیای امروز توسعه دهندگان اپلیکیشن­‌های موبایل، بازاریابی اپلیکیشن را جزء سخت‌ترین مراحل موفقیت اپلیکیشن می‌دانند. کاربران برای نصب اپلیکیشن‌ها از وب سایت­‌های معتبر، پلی استورها استفاده می‌کنند. براساس آمار می‌توان این گونه بیان نمود که تقریبا ۶۵-۸۵ درصد افراد با سرچ کردن در پلی استورها اپلیکیشن مورد نظر خود را نصب می‌نمایند.

بنابراین سرچ ادز و یا همان تبلیغات در جستجو یکی از مهمترین روش­‌های تبلیغات اپلیکیشن به شمار می‌آید. سرچ ادز یکی از انواع روش­‌های تبلیغات همسان یا همان native است که موثرترین روش بازاریابی اپلیکشن شناخته شده است. به شما توصیه می‌کنیم، اگر می‌خواهید برای اپلیکیشن خود تبلیغات انجام دهید، برای این روش بازاریابی سرمایه گذاری کنید.

نحوه کار این روش بدین صورت است که باید در پلی استور برای اپلیکیشن خود، چندین کلمه کلید مرتبط با زمینه اپلیکیشن خود تعریف نمایید. پلی استور برای این کار از شما مبلغی دریافت می‌کند.

لازم است بیان شود، زمانی که کاربری در پلی استور شروع به جستجو نماید و یکی از کلمات کلیدی که شما وارد نموده‌اید را سرچ کند، اپلیکیشن شما برای کاربر نمایش داده می‌شود.

جالب است بدانید، با استفاده از این روش تبلیغات، اپلیکیشن شما برای کابرانی نمایش داده می‌شود که دقیقا دنبال عملکردی شبیه عملکرد اپلیکیشن شما هستند. بنابراین احتمال دانلود و نصب اپلیکیشن نسبت به سایر روش‌ها در این روش بیشتر است.

اهمیت تبلیغات سرچ ادز (Search Ads)

اهمیت تبلیغات سرچ ادز

 

با توجه به آمارهای بدست آمده از پلی استورها، تقریبا بیش از ۲۰۰۰ اپلیکیشن روزانه در پلی استورهای گوناگون اضافه می‌شوند. بنابراین این تفکر که به مرور زمان تعداد دانلودها و نصب­‌ها خود به خود بیشتر شود، کاملا اشتباه است.

همان طور که بیان شد، تقریبا بیش از ۶۵ درصد از نصب‌ها با سرچ کردن در پلی استورها صورت می‌گیرد. بنابراین دارا بودن جایگاه بالاتر سرچ در پلی استورها نقش بسیار مهمی در افزایش تعداد نصب خواهد داشت.

در واقع با رعایت برخی نکات در زمان انتشار اپلیکیشن می‌توانید جایگاه بالاتری در سرچ پلی استورها بدست آورید؛ اما به خاطر بسپارید، رعایت نکات ضروری است اما کافی نمی باشد. زیرا اکثر توسعه دهندگان نکات مرتبط با انتشار اپلیکیشن را در نظر می‌گیرند. توجه داشته باشید، اگر رقابت در زمینه فعالیت شما زیاد باشد، پیدا نمودن جایگاه بالا در سرچ پلی استور کار بسیار دشواری خواهد بود.

با تمامی این موضوعات، باید به اهمیت سرچ ادز پی برده باشید. بنابراین با به کارگیری این روش از بازاریابی دیگر نیاز نیست، برای آن که اپلیکیشن شما با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با اپلیکیشن برای کاربران نمایش داده شود، زمان زیادی بگذرد.

در واقع سرچ ادز به عنوان یکی میانبر عمل خواهد کرد و اپلیکیشن شما را بهینه و با سرعت زیاد شما را به هدف نزدیک‌تر خواهد کرد. دقت داشته باشید، عملکرد سرچ ادز برای اپلیکیشن­‌هایی که بهینه سازی شده‌­اند کاراتر و بهتر است. بنابراین اجرای کمپین­‌های سرچ ادز نیازمند انجام AOS است.

مزایای سرچ ادز  (Search ads) برای توسعه‌دهندگان

علاوه بر مزیت بیشتر دیده شدن اپلیکیشن و قرار گیری در بالاترین رتبه سرچ پلی استورها این روش مزیت‌های دیگری نیز دارد. این مزیت‌­ها عبارتنداز:

  • هدفمند اجرا شدن تبلیغات

هدفمند اجرا شدن تبلیغات

این روش بازاریابی، به طور دقیق مخاطبان اپلیکیشن شما را مورد هدف قرار می­‌دهد. در این روش کاربر با توجه به نیازش، کلمه کلیدی که مرتبط با اپلیکیشن شما است را جستجو می‌کند و اپلیکیشن شما در نتایج نمایش داده خواهد شد و ممکن است کاربر آن را دانلود نماید.

بنابراین می‌توان این گونه بیان نمود که این روش تبلیغات اپلیکیشن کاملا هدفمند عمل می‌کند. دقت داشته باشید، اگر کلمات کلیدی مناسبی برای سرچ ادز انتخاب نمایید، با احتمال بیشتری با افزایش نصب اپلیکیشن رو به رو خواهید شد.

  • مقرون به صرفه بودن هزینه نصب اپلیکیشن

متوسط هزینه نصب در پلتفرم‌های مختلف 2018

روش سرچ ادز یکی از مقرون به صرفه‌ترین روش‌­ها برای تبلیغات اپلیکیشن است. البته ناگفته نماند، با توجه به افزایش روز افزون قیمت ارزهای خارجی، استفاده از سرچ ادز برای پلی استورهای خارجی منقی نیست.

در تصویر بالا می‌توانید متوسط هزینه نصب اپلیکیشن در روش­‌های بازاریابی گوناگون را در سال ۲۰۱۸ مشاهده نمایید. با توجه به تصویر، می‌توان اینگونه بیان نمود که میزان هزینه نصب در سرچ ادز اپل، نسبت به دیگر روش‌­ها هزینه کمتری را دارد.

 

متوسط هزینه نصب در اندروید و اپل 2019

توجه داشته باشید، برای نصب با کیفیت باید هزینه کنید، اگر هزینه نصبی به شما پیشنهاد شود که از قیمت معمول آن کمتر باشد، نسبت به کیفیت آن باید شک کنید. همچنین در تصویر فوق می‌توانید هزینه متوسط نصب اپلیکیشن در سیستم عامل اندروید و IOS را در سال ۲۰۱۹ مشاهده نمایید.

  • افزایش تعداد نصب اپلیکیشن

افزایش تعداد نصب اپلیکیشن - تبلیغات در جستجو

دقت کنید، نرخ رشد تعداد نصب اپلیکیشن با کاربر به طور مستقیم با فضای اپلیکیشن­‌ها در روش­‌های بازاریابی اپلیکیشن ارتباط دارد. در این روش تبلیغات اپلیکیشن، مخاطب در فضای اپلیکیشن فعالیت دارد و تاثیر بیشتری می‌تواند داشته باشد. لازم به ذکر است، هزینه نصب اپلیکیشن با استفاده از روش سرچ ادز نسبت به دیگر روش­‌ها بسیار کمتر است.

همچنین به یاد داشته باشید، تنها هزینه کم باعث برتری و محبوب‌یت روش بازاریابی اپلیکیشن نیست، بلکه کیفیت نیز اهمیت بسیار بالایی دارد. احتمال نصب اپلیکیشن توسط کاربر در این روش بسیار بیشتر از سایر روش‌ها است.

  • آمار و ارقام سرچ ادز (Search Ads)

گوگل پلی و اپ استور اپل از سال ۲۰۰۸ شروع به فعالیت نموده‌اند و هر دو شرکت تا به امروز رشد چشمگیری داشته‌اند. با توجه به گزارش Kensoo مقدار بودجه صرف شده در تبلیغات جستجو اپل از فصل سوم سال ۲۰۱۸ تا فصل اول سال ۲۰۱۹ حدودا ۹۰ درصد رشد داشته است.

جالب است بدانید، مقدار کل هزینه صرف شده در کمپین‌های نصبی اپ استور، در طول ۹ ماه مبلغی حدود ۶ میلیارد دلار بوده است.

در سال ۲۰۱۸، اپل نرخ کانورژن سرچ ادز خود را حدود ۵۰ درصد اعلام نموده است. این آمار نشان دهنده میزان تاثیر این روش تبلیغ اپلیکیشن است. تا به امروز گوگل پلی هنوز درباره میزان هزینه‌ صرف شده در بخش سرچ  ادز اعلام نکرده است.

با این حال، یک شرکت توسعه دهنده بازی در گوگل پلی از سرچ ادز به ۱۷ زبان متفاوت دنیا برای یکی از اپلیکیشن‌های برتر خود استفاده نموده است، و نتایج بدست آمده آن عبارتنداز:

  1. تعداد نصب‌ها در ۳۰ روز اول، ۸۹۲% افزایش داشته است.
  2. نرخ بازگشت کاربران به اپلیکیشن، ۵۱% بیشتر بدست آمد.
  3. درآمد به ازای هر کاربر، ۶۵% بیشتر بدست آمد.

همچینین کافه بازار اعلام نموده است، هر روز بیش از ۴ میلیون جستجو در کافه بازار صورت می‌گیرد و از این ۴ میلیون جستجو، ۲ میلیون آن منجر به نصب می‌شود. بنابراین برای تبلیغ اپلیکیشن خود می‌توانید با هزینه کم و با کیفیت بالا از روش سرچ ادز استفاده نمایید تا نتایج شگفت انگیز آن را جستجو نمایید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا