رفتن به محتوای اصلی
پروتکل HTTPS و تاثیر آن در اپلیکیشن

پروتکل HTTPS و تاثیر آن در اپلیکیشن

اکثر وب سایت های فروشگاهی اقدام به خرید گواهی SSL برای سایت خود میکنند٬ اما در اکثر مواقع ممکن است بعد از تغییر پروتکل سایت از HTTP به HTTPS مشکلاتی برای سایت و اپلیکیشن متصل به آن پیش بیاید.

متاسفانه در برخی سرویس دهنده های اینترنت کشورمان مانند ایرانسل ٬ های وب ٬ آسیاتک و … مشکلاتی در لود سایتهای HTTPS در دستگاهای مختلف بوجود می آید.

به طور مثال مواردی زیادی در پشتیبانی مستر تو اپ داشته ایم که پس از تغییر پروتکل به HTTPS اپلیکیشن از کار افتاده است یا با کندی محسوسی مواجه شده است. این مشکل در دستگاه های IOS بیشتر دیده میشود.

در این مواقع که اپلیکیشن از کار می افتد در واقع ارتباط اپلیکیشن با سایت برقرار نمیشود ٬ به احتمال خیلی زیاد اگر آدرس سایت را در مرورگر سافاری همان دستگاه وارد کنیم متوجه میشویم که سایت یا لود نمیشود یا بسیار کند لود میشود.

در تست هایی که ما انجام داده ایم پس از  تغییر پروتکل به HTTPS ٬ سایت و اپ با اتصالات IP خارج از کشور یا همان استفاده از فیلتر شکن یا VPN به درستی کار میکند که نشان میدهد مشکل از ISP است.

‌HTTPS استفاده نکنید!

تا حد ممکن پروتکل سایت را به HTTPS تغییر ندهید ! ممکن است واقعا نیازی به این کار نداشته باشید! با این که گوگل HTTPS را برای تمام سایت ها پیشنهاد میکند و باعث افزایش امنیت ارتباط بین کلاینت و سرور میشود ٬ اما متاسفانه به دلیل این که در ISP های کشورمان مشکلاتی در این خصوص وجود دارد. ٬ استفاده از آن در صورت عدم لزوم پیشنهاد نمیشود.

گواهی SSL معتبر بخرید!

تقریبا تمام شرکت های ارایه دهنده سرور و هاست خدمات خرید گواهی SSL برای دامنه را ارایه میکنند.این گواهینامه ها در چندین نوع مختلف صادر میشوند.برخی شرکتها SSL را به صورت رایگان ارایه میکنند ٬ پیشنهاد میشود از این نوع اصلا استفاده نکنید.

اگر قصد خرید SSL برای سایت تان را دارید لطفا نوع معتبر آن را تهیه کنید.از طریق آدرس زیر میتوانید قابلیت هایی که روی سایت تان فعال است را چک کنید.

https://sslanalyzer.comodoca.com

برای مثال در تست های که ما انجام داده ایم وقتی پروتکل TLS v1.0 روی سایت فعال نباشد اپلیکیشن و سایت در دستگاههای بلک بری به درستی کار نمیکنند!

تنظیمات HTACCESS را تغییر دهید

اگر پس از تغییر پروتکل به HTTPS متوجه شدید که اپ اندروید یا IOS به درستی کار نمیکند٬ ناچار هستید که اپلیکیشن را به صورت HTTP دریافت کنید و سپس تغییراتی در تنظیمات فایل htaccess سایت خود انجام دهید که درخواست هایی که با HTTP به سایت داده میشود به HTTPS ریدارکت نشود.

این کار را حتما با مشورت هاستینگ یا طراح وب سایت خود انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا