رفتن به محتوای اصلی
استارتاپ های موفق و برتر ایران را بشناسید

استارتاپ های موفق و برتر ایران را بشناسید

استارتاپ یک سازمان با هدف یک نوع کسب و کار تکرار پذیر و مقیاس پذیر است. به طور معمول استارتاپ ها با ایده ای نو و جدید ایجاد می شوند. اغلب بنیان گذاران استارتاپ افرادی خوش ذوق و خلاق به دنبال روش هایی برای درآمد زایی و تولید محصولات جدید و کارا می باشند. نوآوری در استارتاپ ها، با توجه به نیاز بازار شکل می گیرد. در ادامه می خواهیم برخی از استارتاپ های موفق ایران معرفی نماییم.

استارتاپ های موفق ایران

  • دیجی کالا

استارتاپ

استارتاپ دیجی کالا در سال ۲۰۰۶  توسط برادران دوقلو محمدی تاسیس شد. دی جی کالا یک فروشگاه اینترنتی بزرگ و پر بازدید در خاورمیانه می باشد که به فروش محصولات دیجیتالی و الکترونیکی در ایران می پردازد.

در سال های اولیه خود این وب سایت تنها به نقد و بررسی محصولات دیجیتال می پرداخت و اکنون یکی از بزرگترین سایت های فروش کالاهای دیجیتال در ایران است.

دیجی کالا برای آرامش خاطر مشتری هایش طبق قوانین خود ضمانت یک هفته ای تعویض محصول را برای مشتریان خود قرار داده است. این سایت در حال حاضر از نظر موسسات تعیین سطح خارجی ارزشی به مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار به عنوان بزرگترین استارتاپ ایران نامیده شده است.

  •  اسنپ

استارتاپ

استارتاپ اسنپ توسط شهرام شاهکار، دانشجوی مهندسی برق دانشگاه فردوسی در سال ۱۳۹۳ به عنوان اولین استارتاپ ایرانی در زمینه حمل و نقل هوشمند تشکیل شد.

استارتاپ اسنپ یکی از موفق ترین استارتاپ های ایران می باشد که ایده آن برگرفته از بزرگترین شرکت تاکسیرانی دنیا Uber می باشد. اسنپ با داشتن اپلیکیشن موبایل توانست محبوبیت ویژه ای را بین کاربران خود ایجاد نماید. همچنین تعرفه هزینه پایین این استارتاپ و کیفیت بالا و پشتیبانی بسیار قوی این شرکت توانسته است، امروزه کاربران زیادی را جذب نماید.

استارتاپ اسنپ ، با گذشت سه سال از ساخت آن توانست چند میلیون یورو سرمایه از سوی یک شرکت بین المللی جذب نماید. این استارتاپ از سال تاسیس تا الان به طور متوسط با رشد ۱۰۰ درصدی ماهیانه توانسته است به عنوان یکی از مهم ترین عوامل تجارت الکترونیک در کشور ایران به شمار آید.

همچنین در سال ۱۳۹۵ این استارتاپ مبلغی به میزان ۲۰ میلیون یورو سرمایه از MTN دریافت نمود. در حال حاضر این استارتاپ موفق ده ها هزار راننده و میلیون ها کاربر دارد که از این اپلیکیشن استفاده می نمانید.

  •  علی بابا

استارتاپ

استارتاپ علی بابا یکی از معتبرترین و بزرگ ترین وب سایت های فروش اینترنتی بلیط هواپیما و قطار در ایران می باشد. وب سایت علی بابا یکی از مناسب ترین گرینه ها برای خرید بلیط چارتر می باشد زیرا تنها وب سایت فروش بلیط هواپیما می باشد که در صورت کنسلی پرواز ها به صورت آنلاین هزینه بلیط را استرداد می نماید.

این استارتاپ نه تنها پرواز های مورد نظر کاربر را جستجو می نماید بلکه همه ی مقصد های پروازی و ایرلاین های خارجی که کاربر بتواند از آن به صورت آنلاین بلیط تهیه نماید را جستجو و نمایش می دهد.

  • کافه بازار

استارتاپ

استارتاپ کافه بازار به عنوان اولین وب سایت فروشگاهی اپلیکیشن موبایل در ایران می باشد. استارتاپ کافه بازار در سال ۱۳۸۹ توسط حسام میرآرمندهی وتعدادی از دانشجویان دانشگاه شریف تاسیس شد. در این اپلیکیشن بیش از ۱۳۰ هزار نرم افزار برای گوشی های اندروید موجود می باشد.

این استارتاپ موفق توانست با گذشت ۵ سال سابقه به عنوان معتبرترین و موفق ترین اپلیکیشن دانلود بازی و نرم افزار در ایران تبدیل شود.

  • تپسی

استارتاپ

استارتاپ تپسی در حال حاضر یکی از رقبا اصلی استارتاپ اسنپ می باشد. این برنامه هوشمند سامانه حمل و نقل خودرو اکنون در شهر هایی همچون تهران،کرج،مشهد، اصفهان و …. در حال خدمت دهی به مردم می باشد. همانند اسنپ می توانید با نصب این اپلیکیشن در خواست خودرو دهید و با قیمتی مطلوب و کیفیتی بالا از خدمات آن بهره لازم را ببرید.

موسس این استارتاپ آقای میلاد منشی پور است که در دانشگاه تهران در رشته مهندسی مکانیم فارغ التحصیل شده است. ور برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد عازم فرانسه شد و فارغ التحصیل رشته MBA می باشد.

او ده سال سابقه کار در شرکت های همچون  Boston، bain&company و … را دارد. میلاد منشی پور پس از فعالیت هایی که در خارج از کشور داشت در سال ۱۳۹۵ به ایران بازگشت و تپسی را راه اندازی نمود.

  •  بامیلو

استارتاپ

بامیلو یک فروشگاه اینترنتی بزرگ در ایران می باشد که در سال ۲۰۱۳ توسط رامتین منزهیان تاسیس شد.

فروشگاه اینترنتی بامیلو دومین فروشگاه بزرگ اینترنتی ایران پس از دیجی کالا می باشد. این وب سایت فروشگاهی بازار هدفی همانند دیجی کالا را دارد اما بامیلو بیشتر در حوزه پوشاک موفق تر بوده است و دیجی کالا در زمینه کالاهای دیجیتال موفقیت داشته است.

بامیلو در سال  ۱۳۹۳ به عنوان یکی از ونچر های روماک که یکی از زیر مجموعه های راکت اینترنت است، راه اندازی شد .

شرکت بامیلو برای جذب اعتماد مشتریانش پس از ثبت درخوایت ان ها این سفارشات را برای تامین کنندگان کالا ارسال می نماید و آن ها کالاهای در خواست شده بامیلو را در اختیار این وب سایت فروشگاهی قرار می دهند .

بخش کنترل کیفیت بامیلو پی از اطمینان از کیفیت آن محصول را به بخش ارسال تحویل می دهد تا برای مشتریان ارسال نمایند. ارسال کالا های بامیلو برای ساکنین شهر تهران به طور رایگان انجام می شود و برای ساکنین شهر های دیگر با هزینه خیلی پایین صورت می گیرد.

  • آپارات

استارتاپ

وب سایت آپارات در سال ۱۳۸۰ تاسیس شد و یکی از زیر مجموعه های شرکت صبا ایده می باشد. به طور کلی می توان اینگونه بیان نمود که سایت آپارات در واقع نسخه ایرانی یوتیوب می باشد.

با فیلتر بودن شبکه جهانی یوتیوب در ایران این وب سایت توانسته است چایگرین مناسبی برای این وب سایت در کشور ایران باشد و امروزه جایگاه خود را در میان کاربران ایرانی پیدا نموده است. پس از تاسیس حساب کاربری ریس جمهور در سال ۱۳۹۳ در این وب سایت به طور رسمی آپارات به بخش ویدئو پخش آنلاین وارد شد.

  •  اسنپ فود

استارتاپ

استارتاپ اسنپ فود از هیجان انگیز ترین اپلیکیشن سفارس آنلاین غذا در ایران می باشد. هدف از این استارتاپ تحویل غذا در کمترین زمان به تمامی نقاط شهر ها می باشد.

این اپلیکیشن بر اساس موقعیت جغرافیایی همه رستوران های نزدیک به موقعیت را به شما پیشنهاد می دهد. بدین صورت کاربر می تواند غذای مورد نظر خود را از بین رستوران های پیشنهاد شده انتخاب نمایند و هزینه غذا را به صورت آنلاین پرداخت کند.

  • دیوار

استارتاپ

استارتاپ دیوار یکی از بهترین و موفق ترین استارتاپ های ایران می باشد. در این وب سایت می توانید کالا هایی که دیگر استفاده نمی کنید را بفروش برسانید و یا از این اپلیکیشن کالاهای دست دوم خریداری نمایید. این وب سایت یکی از وب سایت های فروش محصولات دست دوم در ایران می باشد.

کاربران برای ثبت آگهی در این اپلیکیشن هیچ گونه هزینه پرداخت نمی کنند. اما تنها برای یک ماه هزینه پرداخت نمی شود، زیرا با ثبت آگهی های مشابه آگهی شما دیگر بازدید اولیه را ندارد بنابراین برای این که دوباره در صدر بازدید ها قرار بگیرد کافیست با استفاده از گزینه نردبان در این اپلیکیشن و پرداخت هزینه اندکی آگهی خود را در صدر بازدید ها مشاهده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا