رفتن به محتوای اصلی
۱۰ دلیلی که افراد را برای ساخت سایت با وردپرس ترغیب می کند،چیست؟

۱۰ دلیلی که افراد را برای ساخت سایت با وردپرس ترغیب می کند،چیست؟

استفاده از وردپرس امروزه کار را برای افرادی که دارای فروشگاه های اینترنتی هستند بسیار ساده و راحت نموده است. ساخت سایت با وردپرس برای افرادی که نیازمند سایت برای محصولات خود هستند، بسیار مناسب است.

جالب است بدانید سیستم مدیریت محتوا وردپرس از بزرگ ترین پلت فرم های مدیریت محتوا در دنیا است. اما بیاید بررسی کنیم که چرا امروزه استفاده از سیستم مدیریت محتوا وردپرس در میان مردم محبوبیت خاصی را دارا می باشد.

دلایل استفاده از وردپرس

۱-استفاده از ورد پرس به دلیل منبع باز و رایگان بودن آن

وردپرس یک نرم افزار منبع باز و رایگان است. به همین دلیل است که به راحتی می توان کد منبع اصلی خود را به آسانی پیدا کنید. نرم افزار وردپرس کاملا رایگان است و با اعتبار نامحدود در اختیار شما قرار می گیرد و می توانید آن را از وب سایت رسمی وردپرس دانلود کنید.
در هر صورت، امروزه اکثر شرکت های معتبر دنیا سایت وردپرسی دارا می باشند. شما نیز می توانید سعی کنید وردپرس را در Local host نصب کنید و به آسانی دارای یک سایت وردپرسی شوید و از استفاده از آن نهایت لذت را ببرید.

۲-استفاده از ورد پرس به دلیل ایجاد هر گونه وب سایتی با وردپرس آسان است.

امروزه، استفاده از وردپرس بیشتر از پلتفرم انتشار وبلاگ است. وردپرس دارای قابلیت های بسیار زیادی است که به شما امکان ساختن هر نوع وب سایتی را می دهد.
سیستم مدیریت محتوا وردپرس دارای تم ها و پلاگین ها بی شماری است. به همین دلیل است که می توانید هر نوع وب سایتی را با استفاده از وردپرس ایجاد کنید.

معرفی برخی از وبسایت های قابل ایجاد با وردپرس

  • یک وب سایت تجارت الکترونیک

وردپرس چندین تم تجارت الکترونیک برای کاربران خود قرار دادخ است. شما می توانید به راحتی یک وب سایت تجارت الکترونیک بسیار حرفه ای با استفاده از وردپرس با توجه به موضوع تجارت خود بسازید.
به عنوان مثال – موضوع فروش محصولات دیجیتال.

شما می توانید با استفاده از این موضوع به راحتی محصولات دیجیتال خود را به فروش برسانید.
وردپرس توسط پلاگین های تجارت الکترونیک مانند WooCommerce و WP eCommerce طراحی شده است بنابراین  وردپرس یک راه حل جامع تجارت الکترونیک به شمار می آید.

  • وب سایت عضویت

با استفاده از وردپرس می توانید وب سایت عضویت برای خود ایجاد نمایید. می توانید اشتراک هر یک از سرویس های برتر یا محصولات دیجیتالی که دارید،را به راحتی فروش برسانید.
با استفاده از Theme Subsribely می توانید یک سایت عضو را به راحتی ایجاد کنید. این اجازه را به شما می دهد تا برای اضافه کردن چندین کاربر با مجوزهای متفاوت همانند: مدیر، نویسنده، ویرایشگر، همکار و… را داشته باشید.

در ادامه برخی دیگر از موضوعاتی که می توان با وردپرس وب سایت ایجاد نمود را نام برده ایم:

  • وب سایت تجارت الکترونیک مانند eBay یا Alibaba.
  • وبلاگ مانند Mashable یا TechCrunch.
  • وب سایت ویدئویی مانند یوتیوب یا ویمیو.
  •  وب سایت رزرو / خدمات انتصاب
  •  وب سایت عکاسی مانند Flickr.com.
  • وب سایت دایرکتوری مانند YellowPages یا Yelp.
  • یک لیست تبلیغات وب سایت مانند OLX.
  • وب سایت عضویت مانند Udemy.
  • یک انجمن پاسخ سوال مانند Quora.com.
  • یک پایگاه دانش / وب سایت.

۳-وردپرس ۹۹٪ جستجوگر گوگل را شامل می شود .

گوگل و تمام موتور های جستجو را نشان می دهد. وب سایت ها را در نتایج جستجو بر اساس پارامترهای مختلف از پیش تعیین شده رتبه بندی می کند. جالب است بدانید که وردپرس تمام موارد SEO را که CMS قصد دارد برآورده کند، نشان می دهد.

 پلاگین های مختلف جستجوگر موجود برای کمک به بهبود دید موتور جستجوگر در وب سایت وردپرس وجود دارد.

 

دلایل استفاده از وردپرس

برخی از الزامات معتبر CMS عبارتند از:

  1. سرعت بارگذاری سریع : سرعت بارگذاری وب سایت نیز تحت تاثیر CMS شما قرار دارد. به همین دلیل وردپرس برای سرعت خوبی بهینه سازی شده است.
  2. استاندارد کد گذاری خوب:  نسخه های جدید آن در هر چند ماه از سال ۲۰۰۳ پس از آن معرفی می شود. توسعه دهندگان متخصص در این زمینه برای مراقبت از آن در تلاش هستند.
  3. XML Sitemap: به راحتی سایت map را برای موتورهای جستجو تولید و ارسال می کند. در این صورت به آنها کمک می شود که ساختار محتوای سایت شما را تشخیص دهند.
  4. ناوبری: در وردپرس ناحیه با منوها، قابلیت کشویی، تگ ها، دسته ها و ویدجت های موجود در وردپرس بسیار قوی می باشد.
  5. بهینه سازی تصویر: اضافه کردن عنوان و برچسب در تصاویر بدون زمان طولانی است. بنابراین شما برای بهینه سازی تصاویر خود برای رتبه بندی خوب پست صفحه خود نیازی به این کار ندارید.
  6. یکپارچه سازی رسانه های اجتماعی: موتورهای جستجو برای اهدافی که سایت های شبکه های اجتماعی را جذب می کنند، اهمیت دارد. به همین دلیل است که وردپرس از ادغام رسانه های اجتماعی پشتیبانی می کند.
  7. تجربه کاربر: وردپرس به طور کامل  برای کار بر روی چندین دستگاه، مرورگر و سیستم بهینه سازی شده است.

۴-استفاده از سیستم مدیریت محتوا وردپرس بسیار آسان است.

علت اصلی رشد وردپرس امروزه استفاده آسان از آن است. تنها با یک کلیک نصب و آماده استفاده می باشد. امکانات داخلی برای نشر وبلاگ، مدیریت کاربر، نظرات، RSS خوراک، بازبینی ها و خیلی موارد دیگر را نیز دارا می باشد.
پس از نصب وردپرس، شما می توانید بدون نیاز به کدنویسی شروع به ایجاد و انتشار وبلاگ ها و صفحات و ساختن تنظیمات سفارشی نمایید.

۵-استفاده از ورد پرس به دلیل سفارشی سازی آن

به راحتی می توانید پس از نصب ورد پرس ویژگی های تم طراحی رنگ و … را مطابق با سلیقه خود سفارشی سازی نمایید.

سفارشی کردن از طریق پنل:
همه تنظیمات در پانل کنترل در داشبورد وردپرس ارائه شده است. داشبورد رابط کاربری بسیار ساده و کاربر پسند است که می تواند بسیاری از عناصر وب سایت شما را به راحتی سفارشی کند.
سفارشی کردن از طریق کد:
اگر شما متخصص برنامه نویسی هستید، می توانید یک تم را با ویرایش کدهای خود سفارشی کنید. برای کسانی که به تازگی با CMS آشنا هستند، ممکن است دشوار باشد. با این حال، با گذراندن وقت با تم کودک و فایل style.css، شما یاد خواهید گرفت که چگونه سفارشی سازی را انجام دهید.

۶-استفاده از ورد پرس به دلیل داشتن انجمن بزرگ وردپرس

وردپرس دارای یک جامعه عظیم از کاربران فعال و توسعه دهندگان است. انجمن پشتیبانی خوب آن شامل میلیون ها درخواست و راه حل برای رفع مشکلات است.
شما همچنین می توانید با با یک جستجو ساده برای رفع مشکلات خود راه حل های آن را بیابید. بدون نیاز به ارسال سؤالات خود، یک راه حل معتبر ۱۰۰٪ را دریافت خواهید کرد. به جز انجمن رسمی وردپرس،تعداد دیگری از انجمن های اختصاص یافته برای دریافت پاسخ سوالات شما وجود دارد.

دلایل استفاده از وردپرس

۷-استفاده از ورد پرس به دلیل امنیت بالای آن

وردپرس استاندارد امنیتی بسیار بالا دارد. اما از آنجایی که ۲۳ درصد وب سایت ها در اینترنت بر روی آن ساخته شده اند، هکرها به طور مداوم سعی در پیدا کردن نقاط ضعف در وردپرس برای دسترسی به سایت های ساخته شده بر روی آن را دارند.

اما جایی برای نگران نیست به روز رسانی های منظم ارائه شده توسط تیم طراحی وردپرس به شدت از این آسیب پذیری محافظت می کند.
اگر به طور منظم به روز رسانی نسخه وردپرس را انجام دهید دسترسی هکرها به وب سایت خود را کاهش می دهید.

در حقیقت، هک کردن وب سایت عمدتا به علت کمبود دانش و آگاهی از کاربران صورت می گیرد. با پیروی از برخی روش های امنیتی کلی برای وردپرس، وب سایت شما می تواند بسیار امن باشد.

کافیست این نکات را به یاد داشته باشید:

  • از ابزارهای امنیتی اساسی – WP Security & Firewall و Security Wordfence استفاده کنید.
  • فقط پلاگین ها را از WordPress.org دانلود کنید.
  • استفاده از پلاگین های به روز شده
  • بررسی پلاگین امتیاز
  • پلاگین ها را از منابع قابل اطمینان دانلود کنید.
  • به روز رسانی وردپرس با نسخه اخیر آن.
  • از یک موضوع برتر استفاده کنید. تم های رایگان ممکن است حاوی کدهای مخرب و لینک های رمز شده باشند.

۸- استفاده از ورد پرس به دلیل پشتیبانی چند رسانه ای در وردپرس

وردپرس دارای ویرایشگر متن بسیار متنوع مانند WYSIWYG است. این پشتیبانی از ورود آسان تصاویر، ویدئو، صدا در پست وبلاگ است.

 می توانید تنها با کلیک هر فایل رسانه ای را در محتویات خود قرار دهید. زیرا کاربران بیشتر با تصاویر، فیلم ها یا موزیک ها در صفحات وب ارتباط برقرار می کنند.
بنابراین توصیه می شود، هر متنی را یک می نویسید با گذاشتن تصویر و ویدئو جذاب تر نمایید.

۹- استفاده از ورد پرس به دلیل آنکه به راحتی با هر سرویس یا برنامه ادغام می شود.

پیش فرض وردپرس دارای قابلیت های داخلی بسیاری است، اما شما به راحتی می توانید آن را با افزونه های قدرتمند تر نمایید.
زمانی که شما وردپرس را نصب می کینید می توانید پلاگین های مختلفی را نصب نمایید.

برخی از پلاگین ها و رایگان و برخی دارای هزینه هستند. حدود ۴۱۰۰۰ افزونه  در مخزن وردپرس وجود دارد. بسیاری از توابع که می توانند به راحتی با وردپرس ادغام شوند عبارتند از :

۱٫ فرم تماس : فرم تماس از جمله الزامات اساسی برای هر وب سایت است. فرم تماس ۷ بهترین فرم برای وردپرس است. با این وجود محدودیت های متعددی وجود دارد که شما نمی توانید با آن پرداخت های خود را جمع آوری کنید، اگر وب سایت چندگانه دارید، باید آن را در هر وبسایت نصب کنید و سپس به صورت جداگانه مدیریت کنید.
بنابراین، به عنوان یک جایگزین بهتر برای تماس با فرم ۷، می توانید از پلاگین FormGet Contact Form استفاده کنید. FormGet پیکربندی آسان دارد، شما می توانید پرداخت آنلاین با آن را جمع آوری، مشاهده نمایید و همچنین تمام نوشته های جمع آوری شده از وب سایت های متعدد خود را در یک داشبورد واحد داشته باشید.

۲٫ بازاریابی ایمیل : بازاریابی ایمیل یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که سبب ارتباط شما با مشتریانتان می شود. با ادغام خدمات بازاریابی ایمیل، ایمیل های جمع آوری شده از طریق وب سایت شما به صورت خودکار به لیست پستی شما اضافه می شوند. شما می توانید MailGet – به آسانی خدمات بازاریابی ایمیل را بررسی کنید.

۱۰- استفاده از ورد پرس به دلیل رشد چشمگیر آن

وردپرس به عنوان یک جامعه بزرگ و موثر، روز به روز در حال تکامل است تا رابط کاربری و ویژگی های کاربر پسند خود را ارتقا دهد. با گذشت زمان، وردپرس هر بار آخرین نسخه سیستم خود را ارتقا می دهد.
به غیر از وبلاگ ها، وب سایت های کسب و کار وردپرس به طور چشمگیری افزایش یافته است و در آینده نزدیک شاهد پیشرفت های مختلفی از جمله:
بیشتر ویژگی های جستجوگر بهینه شده، مقدار زیادی از کاربر وردپرس، داشبورد پیشرفته و راحت و …

نتیجه گیری

به طور کلی وردپرس CMS خوبی است برای ساخت یک وب سایت کسب و کار آنلاین به شما پیشنهاد میکنیم از این سیستم مدیریت محتوا استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا