رفتن به محتوای اصلی
نکاتی برای داشتن فروشگاه اینترنتی موفق

نکاتی برای داشتن فروشگاه اینترنتی موفق

فروشگاه اینترنتی برای هر کسب و کار آنلاینی یکی از موارد ضروری برای رسیدن به موفقیت است. با استفاده از ووکامرس می توانید یک فروشگاه اینترنتی برای خود راه اندازی نمایید. در واقع فروشگاه اینترنتی به معنای کسب و کار آنلاین می باشد.

بنابراین اگر با نحوه نصب ووکامرس آشنا هستید و بتوانید آن را نصب نمایید و افزونه هایش را فعال کنید در واقع نیم بیشتری از راه را طی کرده اید و اکنون باید با ۵ قانون طلایی برای دست یابی به بازدهی بیشتر از فروشگاه ووکامرسی خود آشنا شوید.

چگونه می توان یک فروشگاه اینترنتی موفق داشته باشید؟

اگر شما هم جرء افرادی هستید که به تازگی فروشگاه اینترنتی برای خود راه اندازی نموده اید و یا مدت زیادی است که آن را دارید و به نتیجه مطلوب خود دست نیافته اید، کافیست به نکات کلیدی و مهمی که در ادامه بیان شده است توجه نمایید و از آن ها استفاده کنید تا تاثیر شگرف آن را در کسب و کار آنلاین خود مشاهده نمایید.

 پیشنهاد ارسال رایگان کالا

عوامل موفقیت فروشگاه اینترنتی

با همین جمله “ارسال رایگان کالا” می توانید مشتریان خود را ترغیب به خرید محصولات فروشگاه اینترنتی خود نمایید. جالب است بدانید تنها با همین جمله تاثیر گذار بسیاری از فروشگاه اینترنتی موفق توانسته اند فروش خود را چندین برابر نمایند و به موفقیت دست یابند. به همین منظور می توانید مراحل زیر را طی نمایید:

در مرحله اول فروشگاه اینترنتی خود را بدون در نظر گرفتن حمل و نقل رایگان راه ‌اندازی نمایید تا پایه‌ای برای ارزش سفارش محصولات خود را بیابید.

پس از گذشت دو تا سه ماه، عملکرد فروشگاه خود را بسنجید و با توجه به عملکرد های این چند ماه تصمیم گیری عاقلانه ای در رابطه با قیمت ها و ارسال رایگان بگیرید تا بتوانید از این طریق مشتریان خود را ترغیب به خرید نمایید.

 ارائه اطلاعات پیگیری برای حمل و نقل

عوامل موفقیت در فروشگاه اینترنتی

افراد پس از آن که کالایی را از  فروشگاه اینترنتی سفارش می دهند علاقند هستند بدانند که کالای سفارش داده چه مدت زمانی طول می کشد تا بدست آن ها برسد.

بنابراین برای رضایت مشتری در این مورد می توانید با استفاده از افزونه WooCommerce Shipment Tracking Plugin  به صورت رایگان اطلاعات لازم را به صورت خودکار برای ایمیل مشتری ارسال نمایید .

استفاده از صفحه دسته‌ بندی‌

اگر شما دارای وب سایت فروشگاه اینترنتی می باشید که در آن بیش از ۲۰ نوع محصول را به فروش می رسانید باید از دسته بندی محصولات به منظور مسیر دهی به مشتریان استفاده نمایید.

در واقع با استفاده از صفحه دسته بندی، مشتری می تواند به راحتی به محصول مورد نیاز خود دسترسی پیدا نماید و زمان کمتری صرف جستجو و پیدا نمودن آن می نماید.

یکی از موثرترین و مهم ترین عوامل در موفقیت فروشگاه های ووکامرسی می باشد. اگر می خواهید دسته بندی برای محصولات خود داشته باشید لازم است به نکات زیر توجه نمایید:

  • سعی کنید برای محصولات خود دسته ‌های چند منظوره درست نکنید. در واقع بهتر است دسته ‌های منحصر به فردی را طراحی نمایید.
  • برای همه ی محصولات خود دسته ‌بندی مشخصی را تعریف نمایید.

 در صفحه صورتحساب فروشگاه اینترنتی خود فیلد های بدون کاربرد را حذف کنید.

نکته قابل توجه در فروشگاه اینترنتی ووکامرس این است که فیلد های اضافی را در صفحه پرداخت را حذف نمایید؛ زیرا اگر مشتری در فرایند پرداخت به مشکل برخورد نماید اعتماد و اطمینان خود را ممکن است از دست بدهد.

بنابراین توصیه می شود صفحه پرداخت فروشگاه خود را به گونه ای طراحی نمایید که مشتریان در حین پرداخت به مشکلی بر نخورند.

ساخت صفحه تشکر و قدردانی

آخرین نکته ای که برای رسیدن به موفقیت در فروشگاه اینترنتی باید به آن توجه شود، ساخت صفحه قدردانی و تشکر از مشتریان است.

جالب است بدانید ووکامرس به صورت پیش فرض چنین صفحه ای را در نظر گرفته است و می توانید به راحتی از آن استفاده نمایید. داشتن این صفحه برای فروشگاه اینترنتی سبب انتقال حس فوق العاده ای به مشتری خواهد شد.

نتیجه گیری

صاحبان کسب و کار آنلاین می توانند با رعایت پنج نکته طلایی و مهمی که در این مطلب بیان شد، دارای یک کسب و کار آنلاین موفق و همچنین فروشگاه اینترنتی ووکامرسی باشند که مشتریان زیادی از آن ها با خیالی آسوده خرید نمایند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا