رفتن به محتوای اصلی
۲۱ آمار جالب از دنیای وردپرس در سال ۹۸

۲۱ آمار جالب از دنیای وردپرس در سال ۹۸

آمار وردپرس در دنیای امروز دارای مباحث جالب است که می خواهیم در این مطلب برای شما عزیزان بیان نماییم تا شما هم با آن ها آشنا شوید. سیستم مدیریت محتوا وردپرس دنیای بسیار گسترده ای است که روز به روز در حال پیشرفت و تغییرات شگرفی است.

افراد به استقبال سیستم های هوشمند می روند هر روز نسبت به گذشته بیشتر از قبل از این سیستم ها استفاده می شود. به همین دلیل روزانه به افرادی که از این سیتم استفاده می کنند افزوده می شود.

اگر شما هم علاقمند به دنیای وردپرس باشید، دانستن آمار های جالب از وردپرس نیز برای شما جذابیت دارد و پیشنهاد می نماییم این مطلب را بخوانید.

۲۱ آمار وردپرس در سال ۹۸

  • ۳۳% سایت‌ های جهان از سیستم مدیریت محتوا وردپرس استفاده می نمایند.

نکته قابل توجه و بسیار جالب در آمار وردپرس در دنیای امروز این است که در کل دنیا حدود ۳۳ درصد از افراد از سیستم مدیریت محتوا وردپرس استفاده می نمایند. مهم ترین دلیل موفقیت این سیستم مدیریت محتوا انعطاف پذیر بودن آن است. در واقع با این سیستم مدیریت می توانید وبلاگ شخصی و حتی یک وب سایت فروشگاه اینترنتی نیز داشته باشید. جالب است بدانید سایت های معروفی همچون Sonymusic.com  از سیستم مدیریت محتوا وردپرس استفاده می کنند.

  •  ۴۱/۷ میلیون پست جدید و ۶۰/۵ میلیون دیدگاه جدید در هر ماه توسط کاربران ثبت می شود.

دومین آمار وردپرس که بسیار جالب است، می توان به این مور اشاره نمود که روزانه ۱۳۹۰۰۰۰ و در هر ساعت ۵۷۹۱۶ و در هر دقیقه ۹۵۶ پست تازه و جدید بوسیله سیستم مدیریت مختوا وردپرس در دنیا منتشر می شود.

همچنین جالب است بدانید که اگر به طور متوسط تعداد کلمات هر پست منتشر شده حدود ۳۰۰ کلمه باشد در واقع بدان معنا است که در هر دقیقه ۳۰۰۰۰۰ کلمه در وردپرس نوشته می شود که نشان دهنده محبوبیت بسیار زیاد آن در میان کاربران است.

  • وردپرس در ماه ۱۳۲ میلیون دیدگاه اسپم دریافت می‌ کند.

همان طور که با افزونه Akismet آشنا هستید، جالب است بدانید که این افزونه تقریبا ۹۹,۹% پیام های اسپمی که به وردپرس وارد می وشد را پاک می کند. تعداد دیدگاه های اسپمی که در هر ماه نوشته می وشد از تعداد دیدگاه های استاندارد و غیر اسپم بیشر است. اگر با این افزونه آشنا نیستید می توانید مقاله نصب و فعال سازی افزونه AKISMET را مطالعه نمایید.

  • بیش از۱/۱ میلیون، در هر ۶ ماه برای ساخت وب سایت وردپرسی ثبت می‌ شود.

یکی دیگر از آمارهای جالب وردپرس این است که در شش ماه های اخیر تقریبا ۱٫۱ میلیون از دامنه های جدید ثبت شده از وردپرس استفاده می کنند. بدان معنا است که افراد از کار با وردپرس رضایت دارند و به راحتی می توانند از آن استفاده نمایند. زیرا با استفاده از وردپرس می توانید در کمتر از ۵ دقیقه برای خود یک وب سایت راه اندازی نمایید.

  • کلمه وردپرس ۲۷۴۰۰۰ بار در ماه توسط افراد دنیا مورد جستجو قرار می گیرد.

سایت KWFinder نشان داده است که در ماه کلمه وردپرس ۲۷۴۰۰۰۰  بار توسط افراد کل دنیا مورد جستجو قرار می گیرد. البته نا گفته نماند که اگر کلمه های مرتبط با آن را هم در نظر بگیرد رقمی خیلی بیشتر از این خواهد شد. این یکی از هیجان انگیز ترین آمار وردپرس در دنیا است.

  •  ۵۸۳۰۰۰۰۰۰ نتیجه برای کلمه وردپرس در گوگل موجود است.

جالب است بدانید زمانی که شما کلمه وردپرس را در گوگل جستجو می کنید تقریبا حدود ۶۰۰ میلیون نتیجه برای شما نمایش داده خواهد شد.

  • قالب پرمیوم وردپرس بیش از ۳۰ میلیون دلار فروش داشته است.

وردپرس دارای قالب های بسیار متنوع و زیادی است. یکی از پر فروش ترین و محبو ترین قالب های وردپرس در میان کاربران قالب پرمیوم وردپرس است که در سایت ThemeForest قالب آوادا است. جالب است بدانید این قالب حدود ۶۰ دلار قیمت دارد. و تا کنون این افزونه ۵۰۸۲۶۱ بار به فروش رسیده است. در واقع به این معنا است که این قالب به تنهایی حدود ۳۰ میلیون دلار فروش داشته است.

آمار وردپرس (قالب وردپرس)

  • وردپرس، بیشترین استفاده را بین سیستم‌ های مدیریت محتوا در دنیا را دارا است.

همان طور که همه ما می دانیم وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است، حدود ۶۰ درصد بازار تولید محتوا به وردپرس اختصاص دارد. جالب است بدانید که دومین سیستم مدیریت محتوا محبوب در میان افراد که جوملا می باشد، حدود ۶ درصد بازار تولید محتوا را به خود اختصاص داده است.

  • وردپرس از ۶۲ زبان موجود در جهان پشتیبانی می‌ کند.

طبق آمارهای بدست آمده از سایت وردپرس حدود ۶۲ زبان مختلف را وردپرس در دنیا حمایت می کند. اگر وردپرس در آینده بتواند از ۲۰۱ زبانی که در دنیا وجود دارد پشتیبانی نماید سهم بسیار وسیعی از بازار وب سایت ها را می تواند از آن خود نماید.

  • سایت وردپرس نسبت به سایت توییتر بازدید بیشتری دارد.

یکی از جالب ترین آمار وردپرس  این است که بازدید این سایت از سایت توییتر نیز بیشتر است. در هر ماه سایت توییتر حدود ۱۴۷ میلیون بازدید را به خود اختصاص می دهد اما وردپرس حدود ۱۵۹ میلیون بازدید کننده را در هر ماه مختص خود می نماید.

  • تعداد کارمندان وردپرس، از کارمندان شرکت آمازون کمتر است.

یکی دیگر از آمار وردپرس که شگفت برانگیز است، می توان به تعداد کارکنان آن که تقریبا ۵۰۰ برابر کمتر از کارکنان شرکت آمازون است اشاره نمود. کارکنان شرکت آمازون ۵۶۶۰۰۰ نفر است اما کارکنان وردپرس ۹۰۰ نفر است، که با این تعداد کارمند توانسته است به موفقیت چشمگیری دست یابد.

  • ۵۲% سایت‌ های وردپرسی با زبان انگلیسی در حال فعالیت هستند.

جالب  است بدانید که تقریبا حدود ۵۲ درصد از کل سایت ها وردپرسی ، زبان آن ها انگلیسی است. زبان فارسی حدود۷/۰ درصدد، زبان ژاپنی حدود ۶ در صد و زبان آلمانی ۵/۵ درصد را به خود اختصاص داده است.

  • درآمد یک توسعه دهنده وردپرس، ۴۹۱۸۵ دلار در سال

متوسط در آمد توسعه دهندگان وردپرس تقریبا ۵۰ هزار دلار در هر سال است.

  • افزونه های موجود وردپرس

سیستم مدیریت محتوا وردپرس دارای تقریبا ۵۵ هزار افزونه است. یعنی در این سیستم به هر مشکلی بر بخورید برای آن یک راه حلی وجود دارد. درواقع وردپرس برای هر آنچه که بخواهید به سایت خود اضافه نمایید برای آن یک افزونه در نظر گرفته است. بنابراین راه حل های مشکلات وردپرس افزونه های آن است.

  •  وردپرس ۵٫۱ تا الان بیش از  ۲۲ میلیون بار دانلود شده است.

وردپرس در سایت خود آمار گیری دارد که نشان می دهد نسخه ۵٫۱ آن حدود ۲۲ میلیون بار دانلود شده است. کافیست به سایت آمارگیر وردپرس وارد شوید و مشاهده کنید که این رقم با چه سرعتی در حال افزایش است.

  • افزونه Akismet تا سال ۲۰۱۳، ۱۰۰ میلیارد دیدگاه اسپم را بلاک نموده است.

براساس توییت گروه توسعه دهنده Akismet  در سال ۲۰۱۳، بیان شده است که این افزونه قدرتمند توانسته است ۱۰۰ میلیاردمین دیدگاه اسپم را بلاک نماید. قطعا این رقم تا به امروز افزایش چشمگیری داشته است.

  • تا کنون ۹۷۵ مراسم WordCamp اجرا شده است.

آیا می دانید WordCamp   چیست؟

درست است WordCamp  کنفرانس محلی  است که هر چند وقت یک بار برگزار می شود و در این کنفرانس تمامی مسائل مرتبط با وردپرس بحث و گفتگو انجام می شود. جالب است بدانید که اولین کنفرانس WordCamp  در سال ۲۰۰۶ در سانفرانسیسکو برگزار شده است.

  • تنها ۱٫۳ سایت‌ های وردپرسی از آخرین نسخه وردپرس استفاده می‌ نمایند.

یکی دیگر از آمار وردپرس که جالب است این است که تنها حدود ۳۰ درصد از کاربران آخرین نسخه وردپرس را آپدیت نموده اند و از آن استفاده می نمایند. حدود ۳۰ درصد از کاربران همچنان از نسخه ۴٫۹ در حال استفاده می باشند. اما به این نکته توجه نمایید که تغییراتی که در نسخه های قدیمی بوجود می آید و نسخه جدید آن منتشر می شود، موارد امنیتی را نیز شامل می شود. بنابراین اگر شما هم هنوز وردپرس خود را به آخرین ورژن آن آپدیت نکرده اید، همین حالا آن را آپدیت نمایید.

  • ۳۰/۳ درصد سایت های برتر دنیا از وردپرس استفاده می کنند.

جالب است بدانید که برترین سایت های جهان معمولا از سیستم مدیریت محتوا استفاده نمی کنند و برای خود یک سیستم مخصوص دارند. اما وردپرس امروزه حدود ۳۰ درصد از سایت های برتر جهان را به خود اختصاص داده است.

  • وردپرس فاقد ۸۰ الی ۹۰ درصد مشکلاتی است که توسط خزنده‌های گوگل شناسایی می‌شوند.

گوگل بیان نموده است سایت های وردپرسی در زمینه های سئو در درجه خوبی قرار گرفته اند و حدود ۹۰ درصد مشکلاتی که خزنده های گوگل تشخیص می دهند در این سایت ها موجود نیست. بدان معنا است که وردپرس SEO Friendly است.

  • افرادی که از وردپرس استفاده می کنند، در هر ثانیه ۲۷ پست جدید منتشر می کنند.

با دقت نمودن به سایت وردپرس می توانید متوجه شوید که بلاگر ها در تمامی دنیا در هر ثانیه حدود ۲۷ پست جدید منتشر می کنند که این خود یکی از جالب ترین آمارهای وردپرس به شمار می آید.

سخن پایانی

با بیان این آمارهای جالب از وردپرس شاید توانسته باشیم دیدگاه تازه ای را برای شما عزیزان ایجاد نماییم. شاید شما هم بخواهید وب سایت وردپرسی داشته باشید و یا بخواهید کسب و کار اینترنتی برای خود ایجاد نمایید. به راحتی می توانید به وب سایت mr2aap  مراجعه نمایید تا علاوه بر وب سایت وردپرسی بتوانید اپلیکیشن وردپرس وب سایت خود را نیز بسازید. با مستر تو اپ به راحتی می توانید به صورت آنلاین اپلیکیشن خدماتی، رستوران، املاک و …. را برای خود بسازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا