رفتن به محتوای اصلی
راه‌های تبلیغات آفلاین اپلیکیشن

راه‌های تبلیغات آفلاین اپلیکیشن

بازاریابی آفلاین به انواع تبلیغات کسب و کارها، در خارج از فضای اینترنت و وب گفته می‌شود. تبلیغاتی که به وسیله آن انجام می‌شود، نیازی به اینترنت و رایانه ندارد. بنابراین مخاطبان این نوع بازاریابی بدون نیاز به کامپیوتر در دسترس هستند. از جمله روش‌های تبلیغاتی که در بازاریابی آفلاین به کاربرده می‌شود می‌توان به تبلیغات رادیویی، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات در مجلات و روزنامه‌ها و کاتالوگ‌ها و غیره اشاره نمود.

این نوع بازاریابی نسبت به بازاریابی آنلاین برای جلب توجه مشتری نیاز به مدت زمان بیشتری دارد و از لحاظ اقتصادی نیز هزینه‌ی بیشتری می‌طلبد. در بازاریابی آفلاین نیروی انسانی باید به صورت حضوری اجرای تبلیغات را در دست گیرد، در صورتی که در بازاریابی آنلاین نیازی به حضور فیزیکی افراد نیست و افراد می‌توانند به صورت دورکاری فعالیت خود را انجام دهند و علاوه بر آن می‌توان بازخورد و نحوه عملکرد تبلیغات را نیز در بازاریابی آنلاین دنبال نمود.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و گسترش اینترنت در جهان و در پی آن، افزایش تنوع در شیوه‌های تبلیغاتی بازاریابی آنلاین، اغلب کسب وکارها کمتر از بازاریابی آفلاین استفاده می‌کنند و یا آن را به عنوان مکمل  بازاریابی آنلاین خود به کار می‌برند. با وجود این شرکت‌های زیادی هستند که برای بیشتر دیده شدن از بازاریابی آفلاین استفاده می‌کنند. تبلیغ اپلیکیشن یکی از مهمترین عوامل موثر در افزایش تعداد نصب اپلیکیشن به شمار می‌آید.

به طور مثال برخی از شرکت‌های بزرگ، تبلیغات خود را بر روی بسیاری از بیلبوردهای شهر یا کشور به طور مداوم دارند و این همیشگی بودن تبلیغات، نام آن‌ها را نیز دائمی می‌کند. بنابراین در دنیای اینترنتی امروز می‌توان هر دو بازاریابی آفلاین و بازاریابی آنلاین را ترکیب نمود تا به نتیجه مطلوب تبلیغات دست یافت.

 

اپ مارکتینگ و بازاریابی آفلاین

بازاریابی آفلاین

قطعا بازاریابی آنلاین برای جذب کاربر در اپلیکیشن‌ها بسیار مؤثرتر از بازاریابی آفلاین است اما بازاریابی آفلاین نیز گاهی اوقات می‌تواند به برخی اپلیکیشن‌ها کمک کند. در حقیقت تبلیغات آفلاین اپلیکیشن در بعضی موارد مؤثر واقع می‌شود. برخی شیوه‌های بازاریابی آفلاین که برای اپلیکیشن‌ها کارآیی دارند عبارتنداز:

  • حضور در مراسم مهم

در مکان‌هایی که افراد زیادی حضور دارند مانند گردهمایی‌ها و نمایشگاه‌ها می‌توان کاربران زیادی برای اپلیکیشن جذب کرد. برای تبلیغات در اینگونه مکان‌ها استفاده از روش‌های مختلفی امکان ‌پذیر است، به طور مثال می‌توان به عنوان اسپانسر و حامی این برنامه‌ها به تبلیغ اپلیکیشن خود پرداخت و یا در بسیاری از مسابقات ورزشی یا سرگرمی که پر بیننده هستند، اپلیکیشن مورد نظر را ارایه نمود.

همچنین می‌توان در نمایشگاه‌های مرتبط با اپلیکیشن، غرفه‌ی ویژه‌ای را برای معرفی و تبلیغات اپلیکیشن خود در نظر گرفت. برای تبلیغات آفلاین اپلیکیشن در این مجامع ایده‌های بسیار زیادی وجود دارد. مثلا چاپ لگو یا نام اپلیکیشن بر روی اشیایی که می‌توان آنها را در اختیار حاضرین قرار داد از جمله این ایده‌ها است.

  • رسانه

امروزه رسانه‌هایی مانند تلویزیون و رادیو نقش بسيار مهمی در تبلیغات ایفا می‌کنند. از آنجایی که این رسانه‌ها مخاطبین زیادی دارند برای تبلیغات آفلاین اپلیکیشن‌ها نیز می‌توان از آنها استفاده نمود. برای اینکه افراد بیشتری به سمت دانلود اپلیکیشن سوق داده شوند باید آگهی‌هایی که در تلویزیون برای تبلیغات اپلیکیشن به کاربرده می‌شوند فوق العاده جذاب باشند. البته لازم به ذکر است که هزینه اینگونه تبلیغات بالاست.

  • استفاده از بارکد

استفاده از این فناوری با افزایش گوشی‌های هوشمند بیشتر شده است. ایجاد بارکد برای یک اپلیکیشن خاص کار سختی نیست و می‌توان با مراجعه به وب سایت‌های مخصوص این کار و ارایه نام اپلیکیشن مورد نظر، کد آن را دریافت کرد.

با اسکن این کد به وسیله گوشی، کاربر به صفحه ای برای دانلود اپلیکیشن راهنمایی می‌شود. برای اینکه این بارکدها توسط افراد بیشتری استفاده شوند می‌توان آنها را بر روی کارت‌های تبلیغاتی قرار داد. این روش تبلیغات آفلاین اپلیکیشن امروزه می‌تواند کمک بسیار خوبی برای افزایش کاربران باشد.

  • کارت ویزیت

کارت ویزیت همان کارت شناسایی برای هر کاری است که در آن حرفه مورد نظر معرفی می‌شود. کارت ویزیت برای اپلیکیشین‌ها نیز کارآیی دارد و باید در آنها اطلاعات دقیق، آدرس و نام اپلیکیشن به درستی عنوان شود. برای طراحی کارت ویزیت بسیاری از سایت‌های خارجی و ایرانی وجود دارند که بعضی از آنها به صورت رایگان این کار را انجام می‌دهند. طراحی این کارت برای اپلیکیشن مورد نظر باید بسیار جذاب و به یادماندنی باشد به گونه ای که نام و آدرس اپلیکیشن در ذهن افراد ثبت شود.

  • تبلیغات در محیط پیرامون

این روش از تبلیغات برای اپ مارکتینگ، در بازاریابی آفلاین برای بسیاری از کسب و کارها و شرکت‌ها بویژه شرکت‌های بزرگ نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از تابلوهای تبلیغاتی که در جاهای مختلف تعبیه شده‌اند و بیلبوردها که معمولا در قسمت‌های شلوغ و پربازدید قرار گرفته‌اند، از انواع این روش تبلیغات آفلاین اپلیکیشن هستند که اگر خاص و جذاب باشند می‌توانند اپلیکیشن را در ذهن‌ها ماندگار کنند؛ اما اینگونه تبلیغات هزینه بسیار بالایی دارند و امروزه با توجه به افزایش رقابت، هر روز بر قیمت آن‌ها افزوده می‌شود. بنابراین فقط شرکت‌ها و اپ‌های بزرگ از پس هزینه‌های آن بر می‌آیند.

با توجه به تمام توضیحات ارایه شده و همچنین ذکر برخی از روش‌های بازاریابی آفلاین برای اپلیکیشن، بهترین روش تبلیغاتی برای اپلیکیشن‌ها این است که ابتدا از بازاریابی آنلاین استفاده شود و سپس بازاریابی آفلاین به عنوان مکمل برای آن‌ها به کار رود. این‌طور بازاریابی برنامه‌ریزی شده‌‌ای برای اپلیکیشن قطعا به نتیجه خواهد رسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا